Op dinsdag 27 november 2001 17:25 schreef blaffe het volgende:
Maar ik vroeg me af of je met een digidoc ook de rpm van de fans kan sturen ik heb eigenlijk geen idee.
Nope, je kunt ze alleen aan laten gaan bij een bepaalde temperatuur. Je kunt er echter wel de rpm van een fan mee uitlezen (mits het een fan is met 3 draadjes). Maar ik zou je dat ding eigenlijk ook af willen raden na er zelf een heleboel over gelezen te hebben. Hij reset zichzelf soms, hij is lastig in te stellen/bedienen (alle menutjes langs om 1 fan aan/uit te doen bijvoorbeeld). Hij is redelijk slecht afleesbaar (alleen recht van voren). En omdat hij zo precies is heeft hij de neiging om fans om de 5 seconden aan/uit te schakelen als de temperatuur een tiende van een graad om de schakeltemperatuur schommelt.
Mooie mod verder! Ik ben zelf toevallig ook net bezig met het modden van m'n chieftec DX-01-BD maar ik zit nog steeds te twijfelen wat ik moet gebruiken: vloerbedekking of van dat noppenschuim zoals jij gebruikt... Verder komen er variabele Papst fans in (8412NGL en 8412NGLV), zijn het moederbord en de videokaart passief gekoeld. En zit er een Silverado/Zalman CNPS3100G op de processor (heb ze allebei, maar ben er nog steeds niet echt uit welke beter is). Ik wou eerst dus ook een digidoc 5 maar dat heb ik maar gelaten...
En verder zit er een Zalman 300watt voeding in (stiller als die enermax van jou

).