[CM] Geluidsisolatie is niet echt een mod...

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb vandaag m'n case behangen met noppenplaat.

Hier het resultaat!

Nouja, het resultaat moet je natuurlijk horen, maar neem van mij aan dat het 30% - 50% scheelt!

Verwijderd

ik zou alleen ook nog ff dat deel om die voeding en de fan doen.
verder bes ok he, het scheelt idd een hele hoop.
vooral als je een GW wbk38 hebt :+

owjah en de bovenkant

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Leuk gedaan. Heb je t op MP3 gezet hoe het klonk voor de mod? En nu? :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Heb ik ook gedaan dat isoleren en ik heb de voeding stekker gewoon omgedraaid zodat de 5 casefans op 6volt draaien.
Maar ik vroeg me af of je met een digidoc ook de rpm van de fans kan sturen ik heb eigenlijk geen idee.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Nog steeds niet extremer als die van mij :)

Met me betoncase >:)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:25 schreef blaffe het volgende:
Maar ik vroeg me af of je met een digidoc ook de rpm van de fans kan sturen ik heb eigenlijk geen idee.
Nope, je kunt ze alleen aan laten gaan bij een bepaalde temperatuur. Je kunt er echter wel de rpm van een fan mee uitlezen (mits het een fan is met 3 draadjes). Maar ik zou je dat ding eigenlijk ook af willen raden na er zelf een heleboel over gelezen te hebben. Hij reset zichzelf soms, hij is lastig in te stellen/bedienen (alle menutjes langs om 1 fan aan/uit te doen bijvoorbeeld). Hij is redelijk slecht afleesbaar (alleen recht van voren). En omdat hij zo precies is heeft hij de neiging om fans om de 5 seconden aan/uit te schakelen als de temperatuur een tiende van een graad om de schakeltemperatuur schommelt.

Mooie mod verder! Ik ben zelf toevallig ook net bezig met het modden van m'n chieftec DX-01-BD maar ik zit nog steeds te twijfelen wat ik moet gebruiken: vloerbedekking of van dat noppenschuim zoals jij gebruikt... Verder komen er variabele Papst fans in (8412NGL en 8412NGLV), zijn het moederbord en de videokaart passief gekoeld. En zit er een Silverado/Zalman CNPS3100G op de processor (heb ze allebei, maar ben er nog steeds niet echt uit welke beter is). Ik wou eerst dus ook een digidoc 5 maar dat heb ik maar gelaten...
En verder zit er een Zalman 300watt voeding in (stiller als die enermax van jou >:) ).

Verwijderd

lijkt mij ook wel een goed idee om mij case te isoleren, maar word t niet warmer in je kas door dat isolatie spul!?

• Victorio
Op dinsdag 27 november 2001 18:38 schreef HitnRun het volgende:
lijkt mij ook wel een goed idee om mij case te isoleren, maar word t niet warmer in je kas door dat isolatie spul!?
Jup, je moet dan ook wel wat fans hebben voor een beetje flow in die kas... :)
Ik draai minimaal 4 fans op 5volt (zuchtje wind, hoor je niet) en m'n CPU is nu 35C graden. (P2 350Mhz)

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Afbeeldingslocatie: http://130.89.224.89/~victorio/php/fotos/cm_13.gif

mmmmmmmmmmmmmmm dat schema komt me heel bekend voor

tuurlijk het is van mijn schema gemaakt LOL

Afbeeldingslocatie: http://www.fr0st.nl/voltage.gif

-

Verwijderd

hoe hep je dat gedaan met die rechter zij klep...???
ik heo hem hier ook beplakt maar nu wil die klep niet dicht
:'(

hoe hep jij dat opgelost
??

• Victorio
Op dinsdag 27 november 2001 20:17 schreef dfr0st het volgende:
mmmmmmmmmmmmmmm dat schema komt me heel bekend voor
tuurlijk het is van mijn schema gemaakt LOL
Ah issie van jou? Hehe, ja heb eerst wat gesearcht voordat ik ermee begon. Bedankt alsnog! ;)

• Victorio
Op dinsdag 27 november 2001 20:43 schreef thahell het volgende:
hoe hep je dat gedaan met die rechter zij klep...???
ik heo hem hier ook beplakt maar nu wil die klep niet dicht
:'(

hoe hep jij dat opgelost
??
Uhmm, sja, ten eerste: Raggen! Ju kunt wel heel netjes die stroken waar die verstevigingsbalkjes en switches voor je HD bays zitten eruit snijden maar dan ben je uren bezig. Ik heb alleen goed gezorgd dat de zijnkanten van de platen schuin aflopen (zodat de randen niet vastlopen) en wat stukken uitsnijden op plaatsen waar het echt moet.

Maar nogmaals: M'n deuren gaan maar net dicht en tis behoorlijk wat duwwerk. :) (Ik heb het linker paneel met 2 schroeven vastgezet om die handgreep niet teveel onder druk te laten staan. :? )

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Op dinsdag 27 november 2001 20:44 schreef Victorio het volgende:

[..]

Ah issie van jou? Hehe, ja heb eerst wat gesearcht voordat ik ermee begon. Bedankt alsnog! ;)
Hey maakt niet uit.

Welke server gebruik je meestal bj Direct Connect? Jammer genoeg heb ik niks om jouw divx lijst voller te maken.

-

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:48 schreef Victorio het volgende:

Maar nogmaals: M'n deuren gaan maar net dicht en tis behoorlijk wat duwwerk. :) (Ik heb het linker paneel met 2 schroeven vastgezet om die handgreep niet teveel onder druk te laten staan. :? )
Je hebt dan ook teveel langs de randjes van de deur gedaan. Daar had je gewoon nog een centimetertje extra vrij moeten laten zodat de omhoogstekende stukken foam van de andere panelen er niet tegenaan komt. Maargoed, zo kan het dus blijkbaar met wat kracht ook :P

Verwijderd

Die noppendekens zijn per 2 platen voor 21,65 bij de Praxis :)

Verwijderd

krijgt ie het nu niet warm?

• Victorio
Op dinsdag 27 november 2001 21:00 schreef dfr0st het volgende:
Welke server gebruik je meestal bj Direct Connect? Jammer genoeg heb ik niks om jouw divx lijst voller te maken.
Hehe, ik gebruik meestal zo'n dikke zweedse server met een min. share van 50GB en 500users. Dan schiet het wel op. ;)
Op dinsdag 27 november 2001 22:45 schreef PsyFlux het volgende:
Je hebt dan ook teveel langs de randjes van de deur gedaan. Daar had je gewoon nog een centimetertje extra vrij moeten laten zodat de omhoogstekende stukken foam van de andere panelen er niet tegenaan komt. Maargoed, zo kan het dus blijkbaar met wat kracht ook :P
Al had ik dat gedaan had ik nogsteeds hard moeten duwen. Het grootste probleem is die balk die over het midden loopt en 2 cm vanaf het paneel zit. DUWEN!
Op dinsdag 27 november 2001 23:28 schreef Hitpoint het volgende:
Die noppendekens zijn per 2 platen voor 21,65 bij de Praxis :)
Haha, en ze zijn ook zo iets bij de Formido!

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 07:32 schreef Victorio het volgende:

Al had ik dat gedaan had ik nogsteeds hard moeten duwen. Het grootste probleem is die balk die over het midden loopt en 2 cm vanaf het paneel zit. DUWEN!
Hm, dat heb ik zelf ook helemaal over het hoofd gezien!
Goed dat je het zegt, want dat is wel iets om rekening mee te houden idd... ik ga vanmiddag zelf toch maar vloerbedekking halen na nog wat rondgelezen te hebben op GoT. Hopelijk is dat dan dun genoeg. En als het even kan wil ik het ook nog onder het mobo en tussen de achterwand en de bevestigingsplaat voor het mobo krijgen :P

Verwijderd

Heb dit ook gedaan met mijn InWin H500 desktop-kast, bij mij sceelt het ook echt 80% ofzo, hoor hem totaal niet meer nu...

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Nu nog een vraagje stel ik wil geluidsisolatie installeren in een PC die niet overclocked is, en ook geen extra fans heeft, wordt de kast dan te warm ?

Met een Athlon XP 1600+, IBM 30 Gb 7200Rpm voor de resto
geen echte "heet stokers" :-)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op woensdag 28 november 2001 19:47 schreef Willems het volgende:
Nu nog een vraagje stel ik wil geluidsisolatie installeren in een PC die niet overclocked is, en ook geen extra fans heeft, wordt de kast dan te warm ?

Met een Athlon XP 1600+, IBM 30 Gb 7200Rpm voor de resto
geen echte "heet stokers" :-)
Ik denk dat als je geen airflow in je kast hebt, dat het dan wel wat warmer gaat worden.
Pagina: 1