Toon posts:

MSI K7T Turbo + WinXP installen (ramp!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de eerste plaats weet ik niet of dit het goede gedeelte van het forum is om deze topic in te plaatsen. Maar ik vermoed dat het prob;leem iets met mn moederbord heeft te maken dus vandaar. Als deze topic verkeerd staat: sorry :)

ik heb hier een AMD XP 1500, MSI k7T Turbo (met raid) Gb schijf, 512 MB Kingston, Liteon DVD speler, enz

Ik wil hierop windows xp installen, maar wat gebeurd er: hij boot van cd, gaat vervolgens bestanden laden totdat ie bij de notatie komt :"setup is starting windows" en dan helemaal niets meer! hij blijft gewoon op dat menu staan ;(

Terwijl ik windows 2000 met gemak kan installeren en er verder helemaal geen problemen mee heb.

Naar mijn id pakt hij de harde schijf niet met de setup van xp of ik heb iets op het moederbord niet goed ingesteld.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing :?

Bij voorbaat dank.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bios Update doen, staat iets van op de MSI webpagina!
Het is in elk geval een bekend probleem. Alleen de K7T Turbo2 heeft dit niet.

Edit

Ja gevonden: bios update

Dit staat er namelijk
Update
Description -Fixed problem wherein system cannot install WinXP when using other K7T series board except K7T Turbo2
-Fixed that Tools\Event Viewer\System\ACPI error under WinXP
-Update the BIOS of ATA100 function of Promise 265 chip to B43

Versie 3.1 dus!! :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
cyberpope! je roelt!! :D

thx voor de hulp :)

Verwijderd

Maar wat je nu waarschijnlijk nog wel zult krijgen zijn spontane reboots.
Heb hier al over gepost op het MSI forum maar daar wordt niet door hun op gereplied (enige wat ze zeggen in zo'nbeetje ALLE replies.. als ze dus al replyen is "probeer eens ander geheugen" onzin)
Er zijn nogal wat mensen met dit probleem (en ik ben daar dus ook 1 van).
Ik ga deze week weer terug naar w2k denk ik want ik begin het nu een beetje zat te worden namelijk en dan wacht ik wel op een (eventuele) BIOS update die dit gaat fixen...

KG

(8>

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb winxp ook wel geinstalleerd voordat ik biosversie 3.1 erop had, dus dat is dan denk ik niet bij elk bord zo :? (heb niet de turbo2)

en helemaal geen last van spontane reboots ofzo..

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb XP er ook opgezet met Bios versie 2.9. Werkte perfect. Nou ja. Eerst niet had ik spontane reboort, maar nadat XP daadwerkelijk uit was en er updates waren te downloaden werkte het perfect en probleemloos.

Signature

Verwijderd

ik heb ook nergens last van. Alleen dat ik bij de installatie mijn promise drivers op een diskette moest zetten om ze vervolgens in de installatie te laden.

Sindsdien loopt alles perfect. Ben nog nooit zo tevreden geweest over een net gereleasde windows versie. *D

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb ook spontane reboots op mijn p166mmx. Dit is alleen wanneer ik op internet zit en dan een van mijn hd's ga checken. Oude modem er uit gehaald (nu namelijk kabel) Maar dat was het niet. Toen heb ik maar mijn ghost terug gezet maar nog niet getest of hij het deed. Geen warmte problemen of zo dus dat was het ook niet.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zeg je me wat over die promise controller.
Bij de oude biosversie heb ik em geprobeert te installen maar dat werkte niet :/

Nu krijg ik dus steeds te zien dat de Ultra dma 100 bios niet is geinstalleerd ;(

Is dit nou te verhelpen door die promise controller te installeren :?

dan ga ik anders een poging wagen om hem nu met de nieuwe biosversie wel te installeren.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
geen verkeerde versie van winXP?
had ik ook met de pre"oem" die niet wouden booten
of na files kopieren ermee stopte ( zonde van je download van 450MB ) :R maar
de origineele winXP Home + plus pakket boot vrolijk hoor

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Op dinsdag 27 november 2001 22:04 schreef VanCap het volgende:
Ja daar zeg je me wat over die promise controller.
Bij de oude biosversie heb ik em geprobeert te installen maar dat werkte niet :/

Nu krijg ik dus steeds te zien dat de Ultra dma 100 bios niet is geinstalleerd ;(

Is dit nou te verhelpen door die promise controller te installeren :?

dan ga ik anders een poging wagen om hem nu met de nieuwe biosversie wel te installeren.
jij weet zeker dat SMART cable ofso aan staat of een andere bios setting?
probeer dat eens lees anders USER GUIDE eens door ofso
Pagina: 1