Heeft iemand en idee hoe ik de Gateway 650 van mijn ouders kan overclocken. GAteway beschermt zijn bios en kan dus niet bij de fbs instelling komen. Weet iemand hoe ik daar wel ik kan komen? Moederbordje enzo zijn ombekent.
Zoek het boekje van de computer op en zoek het op, of probeer tijdens opstarten ESC of F10 of DEL.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
ruk eens een keer de batterij er uit en doe hem er een minuut later in, het is btw niet fbs maar fsb
Hmmmm.... Probeer: F1, ESC, DEL, F10
Wil dat je niet, je manual raadplegen
Wil dat je niet, je manual raadplegen
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Kom je geheel niet in je BIOS of alleen niet bij de instellingen voor je FSB? Als je er helemaal niet in komt, probeer de al eerder genoemde toetsen en hou de ins-toets eens ingedrukt tijdens het booten. Je kan erventueel ook nog je BIOS clearen met een jumpertje ergens op je mobo als het goed is. Daarna zijn alle instellingen weg en zou je altijd in je BIOS moeten kunnen komen om de juiste instellingen te selcteren...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Een kennis van mij heeft ook een zo een pc gehad ... Na lang proberen kwam hij erachter dat je in de bios daar een fsb kan veranderen
.
suc6
suc6
kan wel in Bios komen maar het deel waar je de fsb kan instellen, daaar kan ik niet komen en en handboekje van mijn ouders mobo is er niet krijg je er neit bij bij GAtsuc6 pc. DUs dat van die batery ga ik maar is proberen
Computers zoals Gateway, IBM, Compaq, HP en meer van dat soort merken zijn er niet op gebouwd om te kunnen overklokken. Je mag al blij zijn als je er meer geheugen in mag stoppen.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Het kan misschien ook nog zo zijn dat je via jumpers op je mobo de FSB anders in kan stellen en helemaal niet via het BIOS
.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
luister:
bedrijven zoals Gateway, IBM, Compaq, HP hebben meestal een beschermde bios die speciaal door hun is ontwikkeld ZODAT DE USER GEEN DINGEN IN DE BIOS KAN VERNEUKEN. Een echte tweakerd zoekt uit wat voor een wazige hardware ze gebruikt hebben en als ie echt ballen heeft flashed hij de orginele bios weer terug van de mobo maken... maar dat lef heb ik nooit gehad omdat dat soort bedrijven ook wel eens speciale series mobo laten maken alleen voor hun... je hangt gewoon, no tweak'n for you...
Als je wilt tweaken of precies wilt weten wat er in je computer zit koop daan geen merk computer maar stel er 1 samen met MERK COMPONENTEN.
Op computers zoals Gateway, IBM, Compaq, HP kan je lekker stabiel werken (ook de complete N00b) en heel snel een system restore doen als er een keer iets aan de hand is and that's IT!!!!
bedrijven zoals Gateway, IBM, Compaq, HP hebben meestal een beschermde bios die speciaal door hun is ontwikkeld ZODAT DE USER GEEN DINGEN IN DE BIOS KAN VERNEUKEN. Een echte tweakerd zoekt uit wat voor een wazige hardware ze gebruikt hebben en als ie echt ballen heeft flashed hij de orginele bios weer terug van de mobo maken... maar dat lef heb ik nooit gehad omdat dat soort bedrijven ook wel eens speciale series mobo laten maken alleen voor hun... je hangt gewoon, no tweak'n for you...
Als je wilt tweaken of precies wilt weten wat er in je computer zit koop daan geen merk computer maar stel er 1 samen met MERK COMPONENTEN.
Op computers zoals Gateway, IBM, Compaq, HP kan je lekker stabiel werken (ook de complete N00b) en heel snel een system restore doen als er een keer iets aan de hand is and that's IT!!!!
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
GateWay sucz
maar je kan ook eens proberen een lading toetsen ingedrukt te houden bij het booten, dan krijg je soms een foutmelding (bv Keyboard error, press <ESC> to continue or <F1> to enter setup o.i.d.) of je kunt de floppy kabel eruittrekken ofzo tis maar ene id
maar je kan ook eens proberen een lading toetsen ingedrukt te houden bij het booten, dan krijg je soms een foutmelding (bv Keyboard error, press <ESC> to continue or <F1> to enter setup o.i.d.) of je kunt de floppy kabel eruittrekken ofzo tis maar ene id
Pagina: 1