• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Veel camera's zoals de minolta dimage 5 & 7, Canon G1 en G2 en div. modellen van Olympus hebben grote gebruikers "groepen" op internet, incl. fanpages , tips tweaks etc. Voor de fuji 4900 en 6900 ben ik die nog nouwelijks tegengekomen, en ik ben dus zoekende naar :

a)Alle gebruikers op GOT met een 4900 of 6900
b)Mensen die interesse hebben in het delen van tips, foto's ,ervaringen, tweaks, voor en nadelen van deze camera's
c)Mensen die eventueel op basis hiervan een pagina op internet willen zetten/bijhouden (Webspace is geen probleem) met informatie en links / etc over deze camera's.

Puntje C denk ik aan compatible lenzen , accesoires, prijzen .

Om zelf de aftrap te geven :
De FUJI NP-80 batterij is volledig identiek aan de volgende types : Kodak KLIC-3000, Ricoh DB-20, en Toshiba PDR-BT1

De Fuji's kosten zo'n fl.130,- en de Ricoh's een schappelijke fl.79 gulden . Een aardig prijsverschilletje dus..

• Chrasher
  • Laatst online: 07-03 10:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Probeer eerst hier eens te kijken: dpreview Fuji-forum
Gaat veel over de 4900/6900 en er zitten verschillende Nederlanders tussen. Als je het een beetje doorspit kom je geregeld linkjes tegen naar andere sites en gebruikersgroepen van Fuji.
Is in ieder geval een goede start. :)

PSN-id: Chrasher

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 27 november 2001 15:42 schreef majic het volgende:
a)Alle gebruikers op GOT met een 4900 of 6900
* WFvN is een ex-eigenaar van een 4900
Tel ik ook mee? (ik ga uit van wel)
b)Mensen die interesse hebben in het delen van tips, foto's ,ervaringen, tweaks, voor en nadelen van deze camera's
Ik heb een Canon Pro 90 IS gekocht als vervanger van m'n toenmalige 4900 zoom.
De onderstaande commentaren over de 4900 zijn gedeeltelijk gebaseerd op verschillen tussen de 4900 en de Pro 90 IS (met name de -punten van de 4900)

De 4900 voordelen:
* Enorm prettige bediening. Met name de zoomknop aan de linkerkant van de lens-barrel vind ik prettig
* Zowel op het scherm aan de buitenkant als het schermpje aan de binnenkant door het 'kijkgat'
* De hoge resolutie. Mag dan wel 'geïnterpoleerd' zijn maar toch echt goede kwaliteit op 2400x1800 voor een 2.1 Mpixelcamera (beter dan de 2x digitale zoom van m'n Pro 90 IS)
* Goedkope/oude flitsers passen op de hot-shoe
* Zodra de usb-kabel tussen de camera en de computer hangt, heb je op de computer gewoon een verwisselbare drive erbij (wat m'n Pro 90 IS dus helaas niet heeft :'( )
* Extra scherpstel mogelijkheden: knoppie indrukken en een gedeelte van het scherm wordt vergroot weergegeven om nog scherper te kunnen stellen (in geval van handmatig scherpstellen)
* Ligt enorm prettig in de hand
* vrij klein formaat voor een 6x zoom als het toestel uit staat (door de ingeschoven lens)

De 4900 nadelen:
* De accu is voor mij absoluut een zwaar minpunt. Een 4900 in mijn handen is met zo'n 35 foto's al helemaal leeggezogen. Dit zal ongetwijfeld verschillen per gebruiker maar goed... dit is dus mijn ervaring met de NP-80 in een 4900 zoom
* Kwetsbare uitschuifbare lens (hoewel die stabilisatie in m'n Pro 90 waarschijnlijk ook niet het meest robuuste onderdeel zal zijn :? )
* Geen microdrive (hoewel dat in combinatie met die 'slechte' accu geen probleem oplevert. Afstemming van SM en NP-80 is beter dan NP-80 met MicroDrive; dat zou een lachertje zijn)
* Goedkope flitsapparaten zijn toch vrij lastig af te stellen met de camera. Ik heb een zware flitser erop gehad maar als ik de handleiding aanhield, waren de foto's ZEER zwaar overbelicht
* Laag pixel-aantal van het schermpje in het 'oog-gaatje'
* Slechte prestaties in weinig-licht-condities (slechter dan m'n Pro 90 IS; die overigens ook weer absoluut minder goed is dan een oudere Digital Ixus)
* De auto-white-balance vond ik NIET goed. Ik heb zelden met de white-balance op auto geschoten. Dit in tegenstelling tot m'n Pro 90 IS; die schiet ik dus hoofdzakelijk met auto-white-balance
* de schroefdraad aan de camera is geen standaard in de fotografie-wereld; een adapterring (niet goedkoop) is een vereiste. Dit in tegenstelling tot de Pro 90 IS; daar passen standaard filters/lenzen op zonder extra verloopring
Om zelf de aftrap te geven :
De FUJI NP-80 batterij is volledig identiek aan de volgende types : Kodak KLIC-3000, Ricoh DB-20, en Toshiba PDR-BT1
Ik denk dat ik de bal ook weer een flink eind verder het veld in heb geschopt :)

edit:

Check trouwens ook ff [topic=294092]
Bevat nog niet echt veel interessante hap... mgoed

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:26

Marc H

- - Is wakker - -

* Marc H is reporting :)

Het enige wat ik ben tegengekomen op het web (behalve de al genoemde):
Op yahoo.uk is er een club van 4900 en 6900 gebruikers: http://uk.clubs.yahoo.com/clubs/fujifp4900

Verder heb ik zelf wel eens gedacht om een websiteje imet tips info enz... daarvoor op te zetten, maar op wat probeersels na is daar door tijdsgebrek eigenlijk nog niets van gekomen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op dinsdag 27 november 2001 23:15 schreef wfvn het volgende:

De 4900 nadelen:
* De accu is voor mij absoluut een zwaar minpunt. Een 4900 in mijn handen is met zo'n 35 foto's al helemaal leeggezogen. Dit zal ongetwijfeld verschillen per gebruiker maar goed... dit is dus mijn ervaring met de NP-80 in een 4900 zoom
Ik denk dat ik de bal ook weer een flink eind verder het veld in heb geschopt :)
Ik vermoed dat jij een NP80 accu hebt gekregen van de "oude lichting", deze is maar 1100 mAh (net zoals de Kodak, Ricoh en Toshiba). Ik heb hier enkele 1300mMA-NP80 accu's liggen die per stuk een kleine 2 uur mee gaan, waarmee ik gemiddeld zo'n 75 tot 100 foto's mee kan maken.
Ben hier dus niet echt ontevreden over. :)

• majic
Ik kan dat beamen, ik heb ook een 1300 mAH NP-80 een een Ricoh DB-20 batterij , die gaan precies even lang mee, en dat is zo'n 50 foto's op 3mpixel / LCD aan, veel zoomen.

Dit ligt voor 100% aan de manier waarop ik foto's maak met deze camera, omdat ik continue aan het reviewen ben of mn foto's gelukt zijn (dit omdat ik de camera nog niet 100% "ken" , met mn oude ricoh rdc5300 hoefde ik nooit te post-viewen). Als ik er op let, dus minder zoomen, kleine lcd'tje ook gebruiken tussendoor, niet de hele tijd de 30 sec lcd-uit-saving weer activeren (wil me voeten zien door t lcd'tje als ik aan t lopen ben :-), en wat meer de camera aan/uit zetten ipv een half uur achter elkaar de cam aanlaten, dan haal ik zo'n 100 fotos er mee op 1 batterij.

Heb 128mb + 32mb smartmedia er bij dus geen tekort aan ruimte ; )
Op woensdag 28 november 2001 00:16 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij een NP80 accu hebt gekregen van de "oude lichting", deze is maar 1100 mAh (net zoals de Kodak, Ricoh en Toshiba). Ik heb hier enkele 1300mMA-NP80 accu's liggen die per stuk een kleine 2 uur mee gaan, waarmee ik gemiddeld zo'n 75 tot 100 foto's mee kan maken.

• majic
"The club may have been deleted or no club with that name exists."

:(
Op woensdag 28 november 2001 00:06 schreef Marc H het volgende:
* Marc H is reporting :)

Het enige wat ik ben tegengekomen op het web (behalve de al genoemde):
Op yahoo.uk is er een club van 4900 en 6900 gebruikers: http://uk.clubs.yahoo.com/clubs/fujifp4900

Verder heb ik zelf wel eens gedacht om een websiteje imet tips info enz... daarvoor op te zetten, maar op wat probeersels na is daar door tijdsgebrek eigenlijk nog niets van gekomen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 21:05

qless

...vraag maar...

Mogen bezitters van een 6800 hier ook nog bij?
Resolutie is gelijk aan die van de 6900, accus e.d. ook.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• majic
Ik betwijfel persoonlijk aan het nut voor jou van deze thread, omdat buiten de batterij en de CCD er nagenoeg geen gelijkenissen zijn tussen de 6800 en 6900 .

Onderdelen van belang zoals 3rd-party add-on lenzen, tweaks van de menu's e.a. zijn ook niet van toepassing op de 6800.

De 6800 is ook ontsproten uit een andere hoek, namelijk de Mx700, toen Mx1700, toen Mx2700, toen Mx2800 , Mx4800 en dus uiteindelijk de Mx6800 :)

De 6900 is natuurlijk een broer van de 4900, die weer losjes gebaseerd is op de Mx2900z

De 4900 en 6900 lijken echter dusdanig veel op elkaar dat het geen zin heeft om verschil tussen de 2 camera's te maken. (alleen CCD verschilt, en een paar kleine twirks)
Op woensdag 28 november 2001 10:20 schreef qless het volgende:
Mogen bezitters van een 6800 hier ook nog bij?
Resolutie is gelijk aan die van de 6900, accus e.d. ook.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op woensdag 28 november 2001 09:44 schreef majic het volgende:
"The club may have been deleted or no club with that name exists."

:(
[..]
š

oops, typo in de url

http://uk.clubs.yahoo.com/clubs/fujifp4900

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 28 november 2001 00:16 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij een NP80 accu hebt gekregen van de "oude lichting", deze is maar 1100 mAh
Helaas.... De accu die was meegeleverd bij de camera was ook 1300 mAh. Kep uit pure noodzaak nog een 2e accu erbij genomen die overigens wel maar 1100 mAh was :(
Ik heb hier enkele 1300mMA-NP80 accu's liggen die per stuk een kleine 2 uur mee gaan, waarmee ik gemiddeld zo'n 75 tot 100 foto's mee kan maken.
Ik kan me indenken dat je daar niet ontevreden mee bent (en waarschijnlijk zelfs tevreden).

Maar dan mijn vraag: in welke camera gebruik jij die accu's dan? Ook in een 4900z of in een 6900z of in een nog andere camera? Ik heb namelijk het vermoeden dat de capaciteit echt niet het enige euvel is; sterker nog: ik beweer dat de 4900z in mijn handen een echte stroomvreter is.
Met mijn Canon Pro 90 IS (met 1100 mAh-accu) schiet ik 4x zo lang als met de 4900z die ik had met een 1300 mAh-accu erin. En dat terwijl de Pro 90 IS een beeldstabilisator heeft die bij mij continu aanstaat.

Maar toch voor de aardigheid nog even een keer de vraag:
In welke camera gebruik jij die NP-80's zodat je 2 uur kan schieten per accu :?

• majic
T lijkt mij, gezien ik topicstarter ben en gezien mn info onder al mn replies ik toch een Fuji 6900 heb :)
Op woensdag 28 november 2001 16:36 schreef wfvn het volgende:

[..]

Helaas.... De accu die was meegeleverd bij de camera was ook 1300 mAh. Kep uit pure noodzaak nog een 2e accu erbij genomen die overigens wel maar 1100 mAh was :(
[..]

Ik kan me indenken dat je daar niet ontevreden mee bent (en waarschijnlijk zelfs tevreden).

Maar dan mijn vraag: in welke camera gebruik jij die accu's dan? Ook in een 4900z of in een 6900z of in een nog andere camera? Ik heb namelijk het vermoeden dat de capaciteit echt niet het enige euvel is; sterker nog: ik beweer dat de 4900z in mijn handen een echte stroomvreter is.
Met mijn Canon Pro 90 IS (met 1100 mAh-accu) schiet ik 4x zo lang als met de 4900z die ik had met een 1300 mAh-accu erin. En dat terwijl de Pro 90 IS een beeldstabilisator heeft die bij mij continu aanstaat.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef majic het volgende:
T lijkt mij, gezien ik topicstarter ben en gezien mn info onder al mn replies ik toch een Fuji 6900 heb :)
[..]
Ehm ja.... alleen was mijn commentaar dus even voor crasher omdat hij dus andere ervaringen heeft met die NP-80's.

Maar ook bij jou ben ik razend benieuwd naar je bevindingen met werktijd van de accu's in je 6900 (ik heb dus de 4900 weg gedaan vanwege het slechte energiegebruik. Maar mogelijk is dat aanzienlijk verbeterd bij de 6900; dus feel free to fill us in)

• majic
Oops :)) Ik had ook 75 foto's gezegd en zat niet goed op te letten wie je quotte :)

Iig ik vind t batterijgebruik niet goed en niet slecht, ik ben ricoh rdc5300 gewend met 4x penlite 1300 mAH van GP, en dat ging soms wel dik anderhalf a 2 dagen fotoschieten mee lukte (32 + 32 + 8mb vol geschoten op 1 set batterijen...)
Op woensdag 28 november 2001 17:44 schreef zteph het volgende:
check http://groups.yahoo.com/group/Fuji6900Z

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op woensdag 28 november 2001 16:36 schreef wfvn het volgende:
Ik heb nu de 6900, maar ik heb de 4900 ook voor ongeveer een jaar gehad. Daarin gingen de batterijen wat korter mee (ongeveer 1,5 uur / 50-75 foto's). Vergeleken met sommige andere digicams (niet alle) kan dit wel beter, maar de accu is dan ook vrij klein. Heb je weleens een Minolta Dimage7 of Olympus C2100-UZ in je handen gehad? Die zijn door die 4 penlight batterijen een stuk zwaarder.

Ik vind die Fuji mede door de vorm van kleine batterij lekker licht en heelijk in de hand liggen. :) helaas is nooit alles voor 100% perfect, maar met een reserve accu kom je een heel end.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Fuji Finepix 6900 ZOOM, en een 64 + 16 Mb Smartmedia.
Ik kan makkelijk de hele dag foto's maken in bv. een dierenpark op 1 accu (4 a 5 uur met display aan, zonder flits, ong.120 foto's), of bijvoorbeeld met de band een optreden lang (3 a 4 uur met display aan, met flits, max zo'n 180 foto's). Als ik zo'n 180 foto's heb gemaakt van de band (met postview) dan is de accu ook echt leeg.(ik heb zelfs een keer gahad dat de lens niet mee naar binnen wou):(

Ik vind de accuverbruik van de 6900 dus wel meevallen, in iedergeval voor mij genoeg*D

• majic
Welkom bij de groep :) Toch meer Fuji 6900 gebruikers dan ik dacht, en er zijn er nog een aantal die ik weet die nog niet gereageerd hebben :-) Das inderdaad flink batterij-usage wat je daar opgeeft, dat haal ik ook niet.

Zoom je veel? Gebruik je grote lcd of kleine? Welke resolutie schiet je je plaatjes? ik op 3.3mpixels/Normal , meestal . (3M/Normal dus) .
Op woensdag 28 november 2001 22:16 schreef 01V het volgende:
Ik heb zelf ook een Fuji Finepix 6900 ZOOM, en een 64 + 16 Mb Smartmedia.
Ik kan makkelijk de hele dag foto's maken in bv. een dierenpark op 1 accu (4 a 5 uur met display aan, zonder flits, ong.120 foto's), of bijvoorbeeld met de band een optreden lang (3 a 4 uur met display aan, met flits, max zo'n 180 foto's). Als ik zo'n 180 foto's heb gemaakt van de band (met postview) dan is de accu ook echt leeg.(ik heb zelfs een keer gahad dat de lens niet mee naar binnen wou):(

Ik vind de accuverbruik van de 6900 dus wel meevallen, in iedergeval voor mij genoeg*D

• majic
Fotoalbum van een Fuji 6900 gebruiker die genoten heeft van een mooie vakantie in Utah geloof ik :)

http://home.hetnet.nl/~ed95/album1.html

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 28 november 2001 22:15 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Ik heb nu de 6900, maar ik heb de 4900 ook voor ongeveer een jaar gehad. Daarin gingen de batterijen wat korter mee (ongeveer 1,5 uur / 50-75 foto's). Vergeleken met sommige andere digicams (niet alle) kan dit wel beter, maar de accu is dan ook vrij klein. Heb je weleens een Minolta Dimage7 of Olympus C2100-UZ in je handen gehad? Die zijn door die 4 penlight batterijen een stuk zwaarder.

Ik vind die Fuji mede door de vorm van kleine batterij lekker licht en heelijk in de hand liggen. :) helaas is nooit alles voor 100% perfect, maar met een reserve accu kom je een heel end.
Ben het volledig met je eens dat hij heerlijk licht is en ook enorm prettig in de hand ligt... (iets prettiger dan de Pro 90 IS). Alleen met die extra batterij van je ben ik het niet eens. Als ik fatsoenlijk zou willen schieten met een 4900zoom, zou ik zeker 4 accu's nodig hebben om op normale wijze 64MB vol te kunnen krijgen bij bijvoorbeeld een voorstelling.

Maar dan heb je het wel over een 4900 in de handen van een persoon die dol is op 'spelen' (flink vaak nuttig gebruiken) met de zoomfunctie.

• majic
Mooie gallery van Fuji 4900Z . Gek genoeg is de gallery van de 6900Z om te huilen, maar dat komt zo te zien doordat hij bij de 6900Z erg lage resolutie plaatjes heeft gebruikt en zeer saaie onderwerpen .

http://www.dpreview.com/gallery/fuji4900z_samples1/

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken een Fuji 6900 te kopen. Ik heb helaas nog geen geld (misschien maar eens een kraslootje kopen :+ ). De goedkoopste in de price-watch is fl 2125,-. Ik heb er een in Duitsland gevonden voor 850 euro (fl 1875,-). Dat scheelt dus nogal behoorlijk in prijs. Ik heb alleen geen idee of het een beetje betrouwbare zaak is, maar ze versturen in ieder geval wel binnen de EU.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:52 schreef majic het volgende:
Welkom bij de groep :) Toch meer Fuji 6900 gebruikers dan ik dacht, en er zijn er nog een aantal die ik weet die nog niet gereageerd hebben :-) Das inderdaad flink batterij-usage wat je daar opgeeft, dat haal ik ook niet.

Zoom je veel? Gebruik je grote lcd of kleine? Welke resolutie schiet je je plaatjes? ik op 3.3mpixels/Normal , meestal . (3M/Normal dus) .
[..]
Ik zoom vrij veel, maar ik zet het grote LCD pas aan als ik echt de foto wil gaan maken en zet hem daarna weer op de kleine, dat scheeld flink in de batterijen. Ik schiet overdag en bij familie uitjes en zo in 3.3M, maar met de band meestal in 1M (heb maar een 64MB + 16 MB ;) ).
Ik gebrijk tevens altijd de FINE modus.(mooiere foto's DUH....... *D )

Leuk topic trouwens :9

• majic
Zow..kom nu terug van een weekendje parijs.
Ben toch wel erg tevreden met t batterijgebruik, viel me reuze mee. Heb in principe maar 2 batterijen per dag gebruikt en dan bedoel ik van sochtends vroeg tot savonds laat, met gemiddeld zo'n 10 foto's per uur makend .
(Eerste dag helaas niet echt aan fotograferen toegekomen, maar in totaal zo'n 250 foto's gemaakt waarvan ik er zo'n 100 gedelete heb weer, dus elke keer bijv. 10 foto's maken, reviewen, deleten wat ik niet nodig heb, opnieuw maken etc)

Had een 128mb kaartje mee (en 32mb reserve kaartje, niet gebruikt) . Kortom, ben zeer tevreden met battery usage!

Omdat dit geen fotoplaats topic moet worden, maar t leuk is als mensen toch wat fuji-only shots zien, hieronder als url. (Dan verneukt hij ook de layout niet;)

http://www.xs4all.nl/~majic/eiffel.jpg
Op zondag 02 december 2001 10:19 schreef 01V het volgende:

[..]

Ik zoom vrij veel, maar ik zet het grote LCD pas aan als ik echt de foto wil gaan maken en zet hem daarna weer op de kleine, dat scheeld flink in de batterijen. Ik schiet overdag en bij familie uitjes en zo in 3.3M, maar met de band meestal in 1M (heb maar een 64MB + 16 MB ;) ).
Ik gebrijk tevens altijd de FINE modus.(mooiere foto's DUH....... *D )

Leuk topic trouwens :9

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor de mensen die willen weten over welk toestel het gaat:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/6900.jpg

en mijn favoriete accesoires:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/fujispul.jpg

Iemand nog tips en truuks om bij weinig licht toch de autofocus te kunnen gebruiken? Of moet ik m'n maglite meenemen? :P

Ik heb trouwens bij Fuji geïnformeerd voor een NL handleiding. Die hebben ze dus niet in gedrukte vorm maar wel op www.fuji.nl in PDF formaat, beetje krom dus.

Mooie foto's van Parijs btw! *D

• majic
Hi tele ;)

Heb zelf ook zo'n fijne ricoh batterij, stuk goedkopeer dan de fuji's en precies te zelfde. Verders ben ik op zoek naar die filterring, zodat ik een polariser er op kan zetten..

Ow ik had een vraagje waar ik NIET uitkom

Ik weet dat ik 1/2000ste sluitertijd kan krijgen met mn fuji, maar als ik manual shutterspeed pak dan kom ik niet verder dan 1/1000'ste...moet ik dan mn aperture op F11 zetten ofzo (dus kleinste opening so to speak)

snap dr niks van maar wil toch graag 1/2000ste gebruiken voor actie foto's en bijv. flash foto in de douche

help!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:56 schreef majic het volgende:

[....]

Ow ik had een vraagje waar ik NIET uitkom

Ik weet dat ik 1/2000ste sluitertijd kan krijgen met mn fuji, maar als ik manual shutterspeed pak dan kom ik niet verder dan 1/1000'ste...moet ik dan mn aperture op F11 zetten ofzo (dus kleinste opening so to speak)

snap dr niks van maar wil toch graag 1/2000ste gebruiken voor actie foto's en bijv. flash foto in de douche

help!
Hoi Majic, ik heb het ff opgezocht, (8> maar volgens mij kun je de sluitertijd van 1/2000 sec alleen gebruiken in AUTO en SP mode. Maar..... in deze modus kun je niet handmatig de sluitertijd instellen, je zal het dus moeten doen met een handmatig in te stellen sluitertijd van 1/1000 sec :(
(correct me if I'm wrong :?)
bij de weg (by the way),1/1000 sec sluiterijd is trouwens kort zat voor waterdruppels etc. :)

• majic
ahhhhhh heb t ff opgezocht..idd...bij SP mode kan je "sports" kiezen en dan heb je dus idd 1/2000'ste !

Helaas is dat dan ook t enige wat je kan instellen want hij houd t op ISO 100..wat jammer is want ISO200 in matige lichtomstandigheden (lees : bewolkt) geeft toch een flinke boost (vergelijkbaar met 1/1000ste a ISO100 = 1/2000ste / ISO200, alleen dan dus snellere actie die je kan bevriezen)

iig bedankt voor de tip, had er even overheen gelezen
Op dinsdag 04 december 2001 18:34 schreef 01V het volgende:

[..]

Hoi Majic, ik heb het ff opgezocht, (8> maar volgens mij kun je de sluitertijd van 1/2000 sec alleen gebruiken in AUTO en SP mode. Maar..... in deze modus kun je niet handmatig de sluitertijd instellen, je zal het dus moeten doen met een handmatig in te stellen sluitertijd van 1/1000 sec :(
(correct me if I'm wrong :?)
bij de weg (by the way),1/1000 sec sluiterijd is trouwens kort zat voor waterdruppels etc. :)

• majic
Ik heb nog geen low-light situatie meegemaakt waarin hij niet correct focusste ? Mocht hij t echt niet vinden ff manual focussen ! :)

Of anders afstand schatten, een object met meer licht zoeken wat op ongv. zelfde afstand staat, focussen, knop half ingedrukt houden en dan je camera naar het te fotograferen object draaien (mag aannemen als het zo donker is dat je niet kan focussen dat je wel een statief gebruikt :P ) , de compositie bekijken en verder indrukken / foto schieten.
Op dinsdag 04 december 2001 12:26 schreef TeleManiac het volgende:
Voor de mensen die willen weten over welk toestel het gaat:

[afbeelding]

en mijn favoriete accesoires:

[afbeelding]

Iemand nog tips en truuks om bij weinig licht toch de autofocus te kunnen gebruiken? Of moet ik m'n maglite meenemen? :P

Ik heb trouwens bij Fuji geïnformeerd voor een NL handleiding. Die hebben ze dus niet in gedrukte vorm maar wel op www.fuji.nl in PDF formaat, beetje krom dus.

Mooie foto's van Parijs btw! *D

• Tele
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 12:01 schreef majic het volgende:
Ik heb nog geen low-light situatie meegemaakt waarin hij niet correct focusste ? Mocht hij t echt niet vinden ff manual focussen ! :)

[..]
Mja binnenshuis vooral. Manual focus schiet ook niet echt op als je niet veel op je schermpje kan onderscheiden. Ook met 'die zoomfunctie voor focus'. In deze situatie gebruikte ik geen statief maar bovenstaande flitser. Maarja, zovaak gebruik ik hem toch ook niet op deze manier. :)

Tot nu toe trouwens 943 plaatjes geschoten sinds dat ik hem heb :P (niet dat ze allemaal even fraai zijn :o )

• Zandor
  • Laatst online: 11-03-2025
gegroet,
Heb zelf een 6900 en ben er zeer tevreden over.
Zelf heb ik alle benodigde informatie via www.dpreview.com
Prima site..

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 13:30 schreef TeleManiac het volgende:

[..]

Tot nu toe trouwens 943 plaatjes geschoten sinds dat ik hem heb :P (niet dat ze allemaal even fraai zijn :o )
Ik heb net mijn 2600e foto geschoten met mijn Fuji!! B-)
En dat er nog velen mogen volgen... *D

(ik heb mijn camera trouwens pas sinds de 1e week na de zomer vakantie ;) )

Verwijderd

Ik heb vanmiddag een flitser gekocht!!! *D
De grootste die ik (2eHands) kon vinden. :9

hieronder een foto van mijn camera + flitser

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/camera.JPG

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 10 december 2001 18:17 schreef 01V het volgende:
Ik heb vanmiddag een flitser gekocht!!! *D
De grootste die ik (2eHands) kon vinden. :9

hieronder een foto van mijn camera + flitser

[afbeelding]
J*zus, ga je daarmee over straat :? *D

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 18:46 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

J*zus, ga je daarmee over straat :? *D
ja hoor, lachend *D
En als iemand mij aanspreekt, dan flits ik hem midden in z'n ..... ;)
Des te groter, de beter, zal ik maar zeggen. Beetje overkill kan geen kwaat >:)

Verwijderd

Kijk eens wat een mooie foto's ik kan maken met me nieuwe flitser!!! >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/flits.JPG
Dit is een foto van ReseTTim op zijn kamertje :)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

*KICK*

topic dood ?
ik wil ook de fuji 6900 gaan kopen >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Op zondag 27 januari 2002 22:19 schreef Firecow het volgende:
*KICK*

topic dood ?
ik wil ook de fuji 6900 gaan kopen >:)
En ik heb hem al *D

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

zou 1 van jullie eens wat willen doen >:)
ff 3 pics maken
1 zonder zoom
1 met fullzoom
1 met fullzoom en digizoom

gewoon buiten als het kan

THX :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Op maandag 28 januari 2002 01:08 schreef Firecow het volgende:
ff 3 pics maken
1 zonder zoom
1 met fullzoom

[topic=346586/1/100] :Z

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op maandag 28 januari 2002 01:08 schreef Firecow het volgende:
ff 3 pics maken
1 zonder zoom
1 met fullzoom

Ok, effe 2 foto's oorsprongkelijk gemaakt op 2048x1536, een keer verkleind naar 640x480, en een keer uitsnede gemaakt op zelfde grootte.

foto 1 geen zoom, verkleind
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/cam/zoom/jumbo1.jpg

foto 1 geen zoom, uitsnede
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/cam/zoom/jumbo2.jpg

Foto 2 Maximale optische zoom, verkleind.
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/cam/zoom/jumbo4.jpg

Foto 2 Maximale optische zoom, uitsnede.
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/cam/zoom/jumbo3.jpg

Digitale zoom gebruik ik nooit. :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

wow das wel vet >:)

ik was gisteren naar schiphol geweest en ff foto geprobeert te maken met 2 keer digizoom |:( heb geen andere zoom namenlijk....tis dus vet lelijk geworden :)

Verwijderd

Ook ik ben in het bezit van de Fuji 6900 Zoom. Nu ben ik toevallig bezig met een Internet pagina over digitale fotografie en dan met name met deze fuji camera. Het is de bedoeling dat er een tutorial en een tips sectie komt en een pagina die de fp6900 helemaal uitlegt en vergelijkt met andere camera's. De site is nog maar net 2 dagen online, ik heb nog veel tips en trucs en dus hulp van jullie nodig. Zoals die ene van die verschillende Accu's (dat wist ik nog niet). Dus als ik een beetje hulp kan krijgen , graag, zo wast de ene hand de ander.

De Site is www.damage.nl
En je kunt je tips sturen naar tips@damage.nl of gewoon achterlaten in het gastenboek. Op dit moment is ie nog in het engels. vertaling komt eraan naar het Nederlands.

Edit: Inmiddels nu ook in het Nederlands /edit

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

CasGas

.

Op dinsdag 29 januari 2002 00:06 schreef mrDarkSand het volgende:
Ook ik ben in het bezit van de Fuji 6900 Zoom. Nu ben ik toevallig bezig met een Internet pagina over digitale fotografie en dan met name met deze fuji camera. Het is de bedoeling dat er een tutorial en een tips sectie komt en een pagina die de fp6900 helemaal uitlegt en vergelijkt met andere camera's. De site is nog maar net 2 dagen online, ik heb nog veel tips en trucs en dus hulp van jullie nodig. Zoals die ene van die verschillende Accu's (dat wist ik nog niet). Dus als ik een beetje hulp kan krijgen , graag, zo wast de ene hand de ander.

De Site is www.damage.nl
En je kunt je tips sturen naar tips@damage.nl of gewoon achterlaten in het gastenboek. Op dit moment is ie nog in het engels. vertaling komt eraan naar het Nederlands.

Edit: Inmiddels nu ook in het Nederlands /edit
Ik zit er met smart op te wachten want deze week of volgende week heb ik ook een 6900 in mijn bezit :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Tele
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 16:59 schreef Settler het volgende:

[..]

Ik zit er met smart op te wachten want deze week of volgende week heb ik ook een 6900 in mijn bezit :)
Kijk eens op http://www.fuji6900z.tk/ :)

Verwijderd

Inmiddels heb ik een groot gedeelte van de Tutorial online, Maar ik ben toch nog wat tips nodig. Ik hoop dat Majic er geen probleem mee heeft dat ik zijn "accu" tip ook op de site wil zetten. Weet iemand nog enige trucs wat betreft deze camera's algemene tips zijn ook welkom.

Tutorial is uitgebreid op www.Damage.nl.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

CasGas

.

Op donderdag 07 februari 2002 02:31 schreef mrDarkSand het volgende:
Inmiddels heb ik een groot gedeelte van de Tutorial online, Maar ik ben toch nog wat tips nodig. Ik hoop dat Majic er geen probleem mee heeft dat ik zijn "accu" tip ook op de site wil zetten. Weet iemand nog enige trucs wat betreft deze camera's algemene tips zijn ook welkom.

Tutorial is uitgebreid op www.Damage.nl.
Misschien is het een idee om er ook neer te zetten in welke standen je sommige foto's het beste kan nemen? Zoals een landschap, of als het een beetje schemerig is etc. etc.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

topic alweer dood??

ik heb de de Finepics 6900...

ik heb er errug veel plaisier mee, maar ik gebruik 'm op m'n tv om foto's aan het hele gezin te laten zien.

nou had ik al een paar fotos uit de camera gehaald, en 'm daarnu geformateerd.

nou wou ik die foto's die op m'n pc stonden weer op dat kaartje krijgen, zodat ik ze via de camera op de tv kon laten zien...
hoe krijg ik ze er op?? als ik ze er heen kopieer kan de camera ze niet zien.
ander bestandsysteem denk ik.

thanx

• Tele
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 14:52 schreef cowmel het volgende:
nou wou ik die foto's die op m'n pc stonden weer op dat kaartje krijgen, zodat ik ze via de camera op de tv kon laten zien...
hoe krijg ik ze er op?? als ik ze er heen kopieer kan de camera ze niet zien.
ander bestandsysteem denk ik.

thanx
Ik heb zoiets ook wel eens geprobeerd, het moeten wel de originele bestanden zijn, onbewerkt, met de originele exif informatie er nog in. Dán werkt het prima.
Pagina: 1