Toon posts:

2NIC`s in een server met dezelfde range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai die tweakers...

Ik weet niet ofdat de topic hier echt thuis hoort...
maar ja dat zien we wel

ik heb een vraagje,.. ik heb 2 nics in een server zitten ze lopen beide naar een onafhankelijke switch nu is mijn vraag ofdat ik ze in de zelfde range kan zetten...

ik hoop dat het een beetje duidelijk is..

SWICH----------NIC(SERVER)NIC------------SWITCH
192.168.0.x 192.168.0.x

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kan, maar dan moet je een lunix/BSD draaien en de server configureren dat ie gaat bridgen, anders zou ik er 2 aparte subnetten van maken. Bijvoorbeeld 192.168.1.x(/24) en 192.168.2.x(/24) Dan raakt je server er niet van in de war en kun je eventueel je server laten routeren.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:12
In XP kan je ook verbindingen laten bridgen (onder Win2k weet ik het niet zeker...)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

Topicstarter
effe voor de duidelijkheid..... het is ook de bedoeling dat ze niks met elkaar gaan uitspoken... ze moeten elkaar dus niet kunnen zien..... netwerk 1 mag 2 niet zien liefst uberhaupt niet met elkaar kunnen communiceren

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm... dan ligt het aan je routering (je defaultroute) waar pakketten naar toe gaan (nic 1 of nic 2) als ze in dezelfde rangezitten.

Je zou ze beter allebei in een ander subnet kunnen zetten (dus als subnetmask 255.255.255.0 is, dan je ene nic bijv op 192.168.1.2 en je andere nic op 192.168.2.2), maar dan moet je dus ook de PC's waarmee de tweede nic moet communiceren vab subnet veranderen.

Standaard wordt er niks gebridged o.i.d. dus het verkeer wat op de ene nic binnenkomt wordt nooit meteen doorgestuurd naar de 2de nic en andersom natuurlijk ook niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als het echt dezelfde range is, dan kan het niet, omdat als je iets met een bepaald systeem wil, jouw systeem altijd dezelfde kaart kiest om naar buiten te gaan (of random, hangt een beetje van je configuratie af).
Effectief ben je wel een van beide segmenten dan kwijt, en dat lijkt niet je bedoeling.

Als ze wel beide 192.168.0.* zijn, maar je kunt ervoor kiezen alleen "hoge" adressen (bijv. 0-127) op het ene segment te zetten, en alleen "lage" adressen (bijv. 128-255) op het andere segment, dan kun je gaan sub-netten,
kaart 1 : IP-adres 192.168.0.1 netmask 255.255.255.128
kaart 2 : IP-adres 192.168.0.129 netmask 255.255.255.128

Maar, leg eens de achtergrond van je vraag uit, we hebben nu niet voldoende gegevens om een bruikbaar advies op te lepelen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
maar ik krijg dan geen ip-conficten op mijn server??? want dat is best belangrijk... want het liefst verander ik natuurlijk zo weinig mogelijk in het netwerk....

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 15:53 schreef mvdejong het volgende:
Als het echt dezelfde range is, dan kan het niet, omdat als je iets met een bepaald systeem wil, jouw systeem altijd dezelfde kaart kiest om naar buiten te gaan (of random, hangt een beetje van je configuratie af).
Effectief ben je wel een van beide segmenten dan kwijt, en dat lijkt niet je bedoeling.

Als ze wel beide 192.168.0.* zijn, maar je kunt ervoor kiezen alleen "hoge" adressen (bijv. 0-127) op het ene segment te zetten, en alleen "lage" adressen (bijv. 128-255) op het andere segment, dan kun je gaan sub-netten,
kaart 1 : IP-adres 192.168.0.1 netmask 255.255.255.128
kaart 2 : IP-adres 192.168.0.129 netmask 255.255.255.128

Maar, leg eens de achtergrond van je vraag uit, we hebben nu niet voldoende gegevens om een bruikbaar advies op te lepelen.
Je vergeet de gateway!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Welke gateway ?

Poster geeft aan dat hij nu juist GEEN contact tussen beide segmenten wil, en een gateway gebruik je juist WEL voor contact.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adsl lijn en daar wil ik 2 netwerken mee verbinden onder win2k zonder dat die netwerken eigenlijk bij elkaar kunnen komen...
ben nu ook met winroute aan het kijken... maar dat lukt ook nog niet echt wie heeft hier een goeie optie voor

Verwijderd

2x Draytec Vigor 2200e
software 2.0 heeft VPN aan boord :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 27 november 2001 21:49 schreef ducky_bird het volgende:
ik heb een adsl lijn en daar wil ik 2 netwerken mee verbinden onder win2k zonder dat die netwerken eigenlijk bij elkaar kunnen komen...
Dan kan je toch gewoon 2 verschillende subnetten nemen?
Of bedoel je dat je 2 netwerken (ene adres en andere adres) wilt verbinden?
Dan kan je nog altijd werken met VPN en routeren over dat VPN van een bepaald deel van je netwerk.
Pagina: 1