Toon posts:

CS in combinatie met Freesco

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
sinds ik gebruik maar van Freesco om mijn chello te delen (ipv sygate) heb ik problemen met Counterstrike spelen. Het gebeurd zeer regelmatig dat ik een timeout krijg, en waarna ik niet meer kan connecten (met welke server dan ook). Krijg netjes 4 retries en dan klapt ie er weer uit. Zodra ik de freesco router reboot is er niets meer aan de hand en kan ik weer een tijdje spelen.
Weet iemand wat hier aan de hand is ? Overigens ben ik niet heel erg bekend met Freesco, dus hou het simpel :P

Alvast bedankt !

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 15:22 schreef SnowY het volgende:
Hallo,
sinds ik gebruik maar van Freesco om mijn chello te delen (ipv sygate) heb ik problemen met Counterstrike spelen. Het gebeurd zeer regelmatig dat ik een timeout krijg, en waarna ik niet meer kan connecten (met welke server dan ook). Krijg netjes 4 retries en dan klapt ie er weer uit. Zodra ik de freesco router reboot is er niets meer aan de hand en kan ik weer een tijdje spelen.
Weet iemand wat hier aan de hand is ? Overigens ben ik niet heel erg bekend met Freesco, dus hou het simpel :P

Alvast bedankt !
Hey, dat heb ik ook , ik heb ook een freesco server, die @home kabel deeld, ik krijg soms ook 4 keer retrying, met demon ofzow!!! wat vaag, ligt dus aan freesco :?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12
met wingate kon ik alles MAKKELIJK delen :P en we konden zelfs HL met z'n 2e op zelfde serverm et zelfde ip spelen

moet iemand achter z'n snelkoppeling
-port 19999
zetten :P toen kon het wel :D

Verwijderd

Topicstarter
ja, ligt volgens mij aan de freesco router. Ben er nu ook achter, dat als je een tijd wacht (een kwartier ofzo) dan kan je wel weer connecten. Als je niet zo lang kan wachten kan je ook de router opnieuw starten....
Maar dat is geen oplossing... iemand die weet wat hier aan de hand is ?

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Mooi dat ik dit nu al hoor , was namelijk met een m8 ook van plan om freesco te gaan draaien, denk dat ik daar nu effe mee ga w8ten >:)

Kenners weten waarom

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-11 11:54
Heb hier een FreeSCO router draaien icm @Home en dit probleem ken ik niet, maar in de laatste C!T stond een verglijkbaar iets als FreeSCO, misschien is dat wat? Zal straks de link even zoeken.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch gewoon op te lossen zijn ?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat had ik nou eerst ook met mijn freesco box. Ik werd er op een gegeven moment echt stront ziek van.
Ik heb dat toen ff uitgepluist.
Het blijkt dat counterstrike heel veel poorten opent of zoiets en freesco kan dat niet aan.
Nou heb je zo'n bestandje ; ipmasg of zoiets ,kan ook een andere naam hebben en dan staat er ergens
"udp timeout 600" en dan staat voor 600 seconden oftwel 10 min ,na 10 min ververst ie die poorten ofzo ,dan moet je voor 600 ,30 invullen ofzo ,dan doet ie dat na 30 seconden. bij mij heeft dat iets geholpen ,maar niet helemaal. Ik heb er gewoon smoothwall opgezet en dat heeft helemaal geen problemen met counterstrike. We zitten hier soms met zijn drieen op dezelfde counterstrike server zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
oke..hartstikke bedankt...
SMoothwall is ipv freesco ? wat is dat precies ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat Smoothwall geen optie is, tenzij het ook op 1 diskette kan... Heb namelijk alles uit die 486 gehaald wat draait, behalve mijn FD... erg stil is die router nu wel.. :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Smoothwall moet op een harde schijf.
Moet je een .iso downloaden van www.smoothwall.org en die branden op cd.
Verder ken ik geen routersoftware wat op 1 floppy past.
Smoothwall is ongeveer hetzelfde als freesco ,alleen wat makkelijker vind ik en wat uitgebreider.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/smoothwall.jpg

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-11 11:54
Ja smoothwall was het, heb je wel HDD voor nodig dacht ik. Ga het toch is proberen, heb nog 170MB schijfje liggen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 16:59 schreef Bartjuh het volgende:
Dat had ik nou eerst ook met mijn freesco box. Ik werd er op een gegeven moment echt stront ziek van.
Het blijkt dat counterstrike heel veel poorten opent of zoiets en freesco kan dat niet aan.
Nou heb je zo'n bestandje ; ipmasg of zoiets ,kan ook een andere naam hebben en dan staat er ergens
"udp timeout 600" en dan staat voor 600 seconden oftwel 10 min ,na 10 min ververst ie die poorten ofzo ,dan moet je voor 600 ,30 invullen ofzo ,dan doet ie dat na 30 seconden. bij mij heeft dat iets geholpen ,maar niet helemaal. Ik heb er gewoon smoothwall opgezet en dat heeft helemaal geen problemen met counterstrike. We zitten hier soms met zijn drieen op dezelfde counterstrike server zonder problemen.
dat ga ik eens proberen, jah ik heb het zelfde probleem, ik word er ook ziek van, bah, kut zooi, toruwens werkt dat smoothwall op een 486, of moet je daar eerst windows voor hebben, want dat suckt!! freesco is lekker makkelijk, en past op diskette!! Kbaal hier een beetje van!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Smoothwall is gebasseerd op linux.
Smoothwall werkt volgens mij op een 486 met 16mb ram.
Ikzelf heb daarvoor een pentium 100 met 16mb ram en een 400mb harde schijf.Werkt perfect.
Ik vind de instalatie van smoothwal makkelijker als van freesco.
En dat plaatje hier eerder in het topic is hoe het er in je browser eruit ziet als je naar je smoothwallbox surft.

Verwijderd

misschien clarkconnect---> www.clarkconnect.com

Verwijderd

Topicstarter
ClarkConnect is about 200MB
Helaas, gaat niet passen op mijn floppie. :'(
Verder wel interessante link

Verwijderd

jah, kan je misschien zeggen in welke dir dit bestand staat?
Alvast bedankt.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Klinkt maybe als een n00b maar ik heb dit nog nooit gedaan dus ik vraag het maar : hoeveel netwerkkaarten heb ik ervoor nodig. voor smoothwall dan ?

Kenners weten waarom

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:59 schreef Da_RoNiN het volgende:
Klinkt maybe als een n00b maar ik heb dit nog nooit gedaan dus ik vraag het maar : hoeveel netwerkkaarten heb ik ervoor nodig. voor smoothwall dan ?
Minimaal twee he, als je KABEL of ADSL hebt.
Maar ga maar ff op internetn zoeken, ff ON-TOPIc blijven

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
"udp timeout 600" en dan staat voor 600 seconden oftwel 10 min ,na 10 min ververst ie die poorten ofzo ,dan moet je voor 600 ,30 invullen ofzo ,dan doet ie dat na 30 seconden.
Helaas moet ik deze topic weer even omhoog schoppen.

Ik heb namelijk ook het zelfde probleem.
"Bartjuh" heeft namelijk wel een oplossing aangevoerd, maar zoals hij zelf al zegt niet "de" oplossing.

Op het internet kon ik hier niets over vinden en freesco.org forum is errig rot.

Weet iemand intussen al wat "de" oplossing is voor dit probleem?
Word het probleem opgelost door alle poorten van CS open te zetten? Of is dat niet errig verstandig?

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11 13:40

Dentist

Next patient please...

Heb je de firewall-optie misschien aanstaan?

Als je die uitzet is het probleem denk ik opgelost. Zone-alarm op iedere client installeren en je bent ook weer veilig.

Dentist

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Hmm mijn vorige post werd dicht gegooid. Ik heb de search extensief gebruikt en ik heb nog geen thread gezien waarin de oplossing werd aangedragen voor dit irritante probleem. Ik zal die timeout ook even verhogen. Dan kan je in elk geval wel weer snel connecten zonder te hoeven rebooten. Maar gooi deze thread nou even niet dicht want ik zou hier erg graag vanaf willen.

Verwijderd

ik heb ook last van dat probleem :/ kun je misschien ook uitleggen hoe je dat getal precies verandert?

Verwijderd

niemand :?

Verwijderd

Bij mij draait ie UT perfect heb je misschien nix aan maar deel t toch ffies mee. Verminder anders het aantal opties (aantal dhcp ip's etc.) om te zorgen dat het geheugen iig geen probleem is.

Verwijderd

ik heb nu ook smoothwall, zo ver nog geen problemen met CS gehad :D
Pagina: 1