Toon posts:

AC3-geluid zwakt af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een AC3-track van een DVD naar mijn hd rip, komt het regelmatig voor dat hij op bepaalde stukken in de track een stuk zachter klinkt dan zou moeten. Meestal duurt dat niet langer dan 1 a 2 seconden, waarna het geluid weer de normale geluidssterkte krijgt. Het is ook niet bij alle tracks, maar als ik het heb, zit het er meestal op meerdere plaatsen in de track in. Heeft iemand misschien enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik gebruik overigens DVD2AVI om de ac3 te rippen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand een idee?

Verwijderd

Wat doet dat programma het digital kopieeren op je harddisk of converteerd het naar een ander format zoals mp3, wav etc. Als het converteerd is het vrijwel zeker het programma.

Als het de informatie alleen kopieerd naar de hard disk dan kan er niet echt wat fout gaan aan gezien het enen en nullen aan het kopieeren is tenzij het daar ook mee gaat rommelen.

Ik zo naar een ander programma uit kijken. Vraag me niet wat maar ik heb wel meerdere programma's gezien die het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 11:24 schreef gardien het volgende:
Wat doet dat programma het digital kopieeren op je harddisk of converteerd het naar een ander format zoals mp3, wav etc. Als het converteerd is het vrijwel zeker het programma.

Als het de informatie alleen kopieerd naar de hard disk dan kan er niet echt wat fout gaan aan gezien het enen en nullen aan het kopieeren is tenzij het daar ook mee gaat rommelen.

Ik zo naar een ander programma uit kijken. Vraag me niet wat maar ik heb wel meerdere programma's gezien die het doen.
Het programma heet Sonic Foundry Soft Encode en de ac3-track staat gewoon op m'n hd. Ik rip de ac3-track van dvd naar hd met dvd2avi en daar is niets mis mee. Maar als ik hem ga omzetten naar een ac3 met lagere bitrate (meestal van 384 of 448 kbps naar 224 kbps, dan behoud ik namelijk alle 5.1 audiokanalen), komen er stukken in de ac3 dat het geluid even wegvalt.
Ik open de ac3 in dat Sonic progje overigens door "decode to pcm" te kiezen.

Verwijderd

Het is duidelijk dat het programma Sonic foundry de omzetting naar een lagere bitrate niet goed verwerkt. Ik zag op de website van Sonic Foundry dat ze het product ook niet meer voeren.

Ik vond wel na wat zoeken http://www.5dot1.com/ac-3_dts_encoding.html met wat andere programma's die je kan proberen.

Ik heb voor de rest idee waarom het programma dit doet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat het zacher wordt komt niet door AC-3, dat geeft alleen maar bits door.
Staat er soms een soort 'normalize'-functie soms aan?
Dan kan het zijn dat het geluid software matig versterkt/verzwakt wordt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is niets om in te stellen m.b.t. normalize.
Als ik de ac3-track in Sonic heb ingeladen en hem afspeel is ie gewoon prima. Maar als ik hem dan vervolgens naar een lagere bitrate omzet zitten er soms stukjes in waar het geluid ineens even wegvalt. Ik heb het lang niet bij elke ac3-track en het is ook niet altijd op dezelfde plaats in de track. Dus het gebeurt tijdens het encoden. Misschien moet ik de PC helemaal met rust laten ofzo als hij hem aan het omzetten is???????
Pagina: 1