CD-rom doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:12
Ik weet dat hier al veel topics over zijn geweest maar ik heb mijn situatie niet kunnen vinden.

Ik heb net mijn computer nieuw in elkaar gezet (op de hdd na ivm te weinig geld) en hij start keurig op via een diskette met autoexec.bat en command.com.
Nu zit ik dus in DOS, ik wilde kijken of m'n cd-rom speler het deed dus ik typ in "D:". Zegt ie dat het een ongeldige stationsaanduiding is.
In de BIOS staat ie er wel.
Ik las iets met drivers ofzo? MSCDEX

Kan iemand hier te hulp schieten?

Verwijderd

Je moet wel opstarten MET cd-rom ondersteuning. Met een windows 98 bootdisk krijg je zo'n menu waaruit je die optie dan kan kiezen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

In je config.sys moet een device driver geladen worden en in je autoexec.bat moet je mscdex laden.

Money for nothin' and your chicks for free

• Mad_Demon
Ben ik vergeten te zeggen dat het een KALE computer is. zoals je zieu heb ik nog géén hdd, en ook nog géén windows. Daarom open ik juist een topic hierover.

(geen flame :) )

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 27 november 2001 15:32 schreef Mad_Demon het volgende:
Ben ik vergeten te zeggen dat het een KALE computer is. zoals je zieu heb ik nog géén hdd, en ook nog géén windows. Daarom open ik juist een topic hierover.

(geen flame :) )
Okee maar dan maak je een bootflop met daarop de autoexec en de config en moet je nogsteeds doen wat ik schreef. Heb je een floppy bij je cdrom speler. Als je die niet hebt moet je opzoek naar de bijpassende device driver.

Money for nothin' and your chicks for free

• Mad_Demon
hmm, een OEM van de HCC, geen device drivers. |:(
De config.sys van de computer waar ik nu op zit? Daar zit toch andere hardware in?

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 15:56
ga niet moeilijk doen
Maak op een werkend systeem waar win 98/me opdraaid een opstart-diskette aan via:
start -> instellingen -> configuratie scherm -> software (zoiets)-> tabblad opstart disk

als je daar mee opstart installeert hij de cd-rom voor je (als je voor opstarten met cd-rom ondersteuning kiest)

• Mad_Demon
Hij doet het!! :) :)
Bedankt

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 15:56
graag gedaan

je bent wel beetje newbee hè ? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 16:10 schreef de-don het volgende: