Toon posts:

multi-monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is wanneer je een on board gfx kaart hebt en een gfx kaart in je AGP slot, of je ze samen kunt gebruiken in een multi monitor configuratie. Of is het zo dat de interne kaart overtroefd wordt door de kaart in je AGP slot.

Het zou denk ik wel kunnen omdat het twee verschillende devices zijn en dus apart aangestuurd kunnen worden, maar ik weet het dus niet.

Heeft iemand dit al eens onderzocht of dit kan?

Verwijderd

dit kan helaas niet,een onboard videocard zit inprincipe vast aan je (gebruikt dezelfde irq endergelijke)agp slot, het is of,of en niet en,en.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kan niet, tenzij je een compaq hebt, dan kan je onboard + alle AGP/PCI sloten gebruiken voor vidkaarten.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Zijn er dan geen speciale moederborden waar dat dan ook apart zit net als bij zo'n Compaq?

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk heel erg aan je mobo.

Ik heb nl. twee monitoren, een op mn onBoard videokaart en een op een losse kaart (echter wel PCI, dus ik weet eigenlijk niet hoe dit werkt met AGP).

P.s. Draait perfect en windows kan er aardig mee overweg, alleen niet alle applicaties (mijn eigen java apps bv, die weigeren nogal eens te refreshen op de 2e monitor).

Oh ja: ik heb geen compaq *D

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 15:15 schreef Barracuda_82 het volgende:
Zijn er dan geen speciale moederborden waar dat dan ook apart zit net als bij zo'n Compaq?
Een compaq heeft een BIOS waar te tijd en datum in te stellen is, meer niet. Het mooie hiervan is dat alles op autodetect staat, dus kaarten erin en ff kijken welke je moederbord als default ziet. En dat verder gaan met monitoren aansluiten. Dus ik zou opzoek gaan naar een MOBO met heel erg weinig opties.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

aha ik zal bij mij thuis eens gaan kijken want ik zat zelf ook al met dat probleem. Ik heb een Chaintech 7KJD met onboard video en een GF3. Misschien krijg ik ze wel allebei aan de praat.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh.. Okay dus als de on board AGP is dan gaat het niet en wordt ie over-ruled door een AGP insteek kaart. Jammer. ;(

Bedankt voor de info.
Pagina: 1