wat kapot: videokaart, MB, geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 08:53
Hallo,

Gisteravond bij aanzetten van PC een probleem: HD ratelt 1 keer, vervolgens tijdje stilte en vervolgens begint de PC te "piepen": beetje sirene achtig met twee piepen achter elkaar. Monitor krijgt geen signaal.

Ik had die middag met TV-tool lopen klooien: resolutie van 756x? ingesteld, toen nog wel gereset en opgestart zonder probleem. (en zonder dat de resolutie aangepast was overigens)

Ik dacht dus dat het de videokaart zou zijn, maar in een andere PC bij Vobis deed hij het gewoon. Geheugen is het volgens mij ook niet, aangezien ik hier wel eens problemen mee heb gehad: ander piepje. Heb ook alle PCI kaarten eruit gehaald zonder effect. processor lijkt me ook niet want volgens mij doet ie dan helemaal niets meer.

Zou het moederbord soms kapot kunnen zijn? of alleen het agp-slot? Nog andere suggesties?

Het gaat om het volgende systeem:
ABIT BE6-2
Celeron 566
ASUS V3400 AGP 16 MB TV-out

Bedankt,
Mark

Verwijderd

ik denk het moederbord

Verwijderd

http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

moet je hier ff kijken. denk dat het je geheugen is...

Verwijderd

Probeer anders eens wat te klooien met bepaalde dingen niet in je comp. te stoppen enzo, dus probeer eens op te starten zonder HD, omdat je zij dat die nog ff ratelde, verder ff kijken of je van iemand anders geheugen kan lenen om daarmee te testen.

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 08:53
ABIT, dat is toch een award bios?

enige probleem is dan nog iemand vinden met geheugen om te testen....misschien maar een nieuw bankje kopen. Alleen zonde als het MB kapot blijkt: dan zou ik meteen een athlon kopen (dus ander geheugen)

HD is net nieuw dus daar verwacht ik geen problemen mee.