[html] header/ footer leeg

Pagina: 1
Acties:

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Weet iemand hoe je met html de header en footer van een pagina leegmaakt? (als dit kan?)

Het is in iedergeval niet de bedoeling om het vanuit page setup uit te zetten.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik snap niet wat je bedoeld maar in W&G waar html hoort weten ze dat waarschijnlijk wel.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 27 november 2001 14:48 schreef wasigh het volgende:
Ik snap niet wat je bedoeld maar in W&G waar html hoort weten ze dat waarschijnlijk wel.
Zou je denken?

Ik hoor iets over header & footer, en iets over page-setup. Iets zegt me dat het dan over het printen van een pagina gaat, en dan weet ik al een antwoord: dat kan niet.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Hoe zou Jacob dat vinden? :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Sorry voor posten op de verkeerde plek.

Ja ik bedoel inderdaad dat bij het printen van een html pagina er standaard de tijd, url page 1 of 1 en title van de pagina instaat.

Dit kan je dus inderdaad bij pagesetup weghalen.

Maar is er geen enkele mogelijkheid om dit op een automatische manier te verwijderen?

Ook niet met java of php ofzo ( of moet ik dan weer in een ander forum zijn? :7 )

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je zoiets wilt, geef de mensen dan gewoon een downloadable PDF-je

php is serverside en zal dus niks met de client en zijn printer van doen hebben, maar aangezien PHP zich zo op newbies richt zal er wel ooit nog eens een functie komen als
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
$p = hack($clientIP)
with($p){
   setupPrinter("landscape")
   return($creditcard_nr)
}
?>

ook met javascript is weinig te veranderen aan printinstellingen, vaak aangezien dit ook afhankelijk is van de geinstalleerde printer-driver

voor de toekomst is dit wel enigszins mogelijk met CSS via @media en MEDIA="print", binnen bepaalde beperkingen want zoals ons 'Jakob' vaak zegt, 'die User, die heb zo dan ook zn eige willetje, de klojo..'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op dinsdag 27 november 2001 17:53 maakte RM-rf me aan het lachen met het volgende:
voor de toekomst is dit wel enigszins mogelijk met CSS via @media en MEDIA="print", binnen bepaalde beperkingen want zoals ons 'Jakob' vaak zegt, 'die User, die heb zo dan ook zn eige willetje, de klojo..'
Het zou ons aller Johan Cruyff nog kenne weze:
"Maar dattis logies"

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 17:53 schreef RM-rf het volgende:
als je zoiets wilt, geef de mensen dan gewoon een downloadable PDF-je
Misschien wil ik wel helemaal niet dat ze een pdf-je downloaden.

En wat heeft een pdf te maken met html uitprinten?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 27 november 2001 18:33 schreef CUP_A_SOUP het volgende:

Misschien wil ik wel helemaal niet dat ze een pdf-je downloaden.

En wat heeft een pdf te maken met html uitprinten?
maar als je html print wil ik bijvoorbeeld als gebruiker verdomd graag dat de url en eventuele paginanummers op mn print staan, die staan standaard ingesteld en ik kijk niet eens naar mn setup, als ze dan opeens ontbreken kan ik opnieuw gaan printen (zonder title, url en pagina nr's raak ik gegarandeerd teksten kwijt)

als je specifieke doeleinden mbt tot printen hebt is het een betere keuze hier voor PDF te kiezen, juist een uitwissel bestand dat gericht is op printbaarheid en most likely dat mensen dit juist printen (meen, maar dat kan ik fout hebben, dat je in een PDF al printinstellingen mee kan geven, datgene wat CSS voor print-media nu ook hoopt te bereiken, maar niet ondersteund wordt)

de gebruiker zal bij een PDF eerder specifieke instellingen kiezen dan het uitprinten van html

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1