Ik gebruikte voor een 286 of hoger altijd wel Quickmenu, maar da's voor een XT weer te hoog gegrepen geloof ik
Saved by the buoyancy of citrus
kun je denk ik lang zoeken...er zijn nl. zelfs heel veel XT's die niet eens grafisch aan kunnen...
Maar geoworks is de enigste die mij te binnen schiet...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
Omdat 3.0 en 3.1 tenminste een 286 nodig hebben (en 3.11 tenminste 386).Op dinsdag 27 november 2001 17:08 schreef Onno het volgende:
[..]
Waarom niet 3.0?
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Mis!Op dinsdag 27 november 2001 17:10 schreef mvdejong het volgende:
Omdat 3.0 en 3.1 tenminste een 286 nodig hebben
3.0 kan nog in real-mode werken, en dus ook op een XT.
Aanraders:
- Win 2.x
- Geoworks Ensemble
- DR-DOS GUI (weet even niet meer hoe die heette)
als 't niet echt grafisch moet zijn, neem dan norton commander. (werkt heerlijk)
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
indertijd gebruikte ik ook Quickmenu ... kon je toch al redelijk wat met aanvangen (zoals achtergronden ed)
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Verwijderd
Verwijderd
kreeg je gratis bij 10 nashua floppy disks 5-1/4" uiteraard
van een 8086 kun je 't beste een serieele terminal voor je linux bak maken
Wat is een serieele terminal en wat doe je daarmee?Op dinsdag 27 november 2001 20:43 schreef TheIceCoMan het volgende:
"point 'n click"- menu systeem?
kreeg je gratis bij 10 nashua floppy disks 5-1/4" uiteraard![]()
van een 8086 kun je 't beste een serieele terminal voor je linux bak maken(als ie een serieele poort heeft....)
(niet echt waar naar gevraagd werd trouwens, GUIs werken niet echt lekker over een sloom serieel verbindinkje
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Op dinsdag 27 november 2001 21:32 schreef Crookie het volgende:
qemm haha
toch een geheugen manager voor 386+
Wel een geheugenmanager, niet voor 386+ maar voor 286+ (286 kent ook al protected mode). Is (aan de andere kant) zelfs zinvol op sommige win95 of win98 configuraties.
Weet jij misschien of geoworks legaal te verkrijgen is, en zo ja waar?Op dinsdag 27 november 2001 16:58 schreef Duur het volgende:
een goede grafische shell voor de XT?
kun je denk ik lang zoeken...er zijn nl. zelfs heel veel XT's die niet eens grafisch aan kunnen...
Maar geoworks is de enigste die mij te binnen schiet...
Voor de duidelijkheid, het gaat hier over 'Geoworks Ensemble' (een gui om dos met bijgeleverd een officepakket en andere leuke geintjes), niet over Geoworks (een mac-programma).Op woensdag 28 november 2001 00:28 schreef InNuedo het volgende:
Weet jij misschien of geoworks legaal te verkrijgen is, en zo ja waar?
Veel meer info.
Norton Commander is wel een heel fijne file-manager, maar echt grafisch is het niet...
Waar wil je die shell precies voor gebruiken? Omdat het handiger is, of omdat je het zat bent om naar zo'n zwart scherm te kijken, of waarom precies?
palmtop is een volledige pc, dus alle pc software die 640kb nodig hebben draait erop..
thnx
Palmtop een PC??? Zijn die dingen x86 compatible? Nooit gewetenOp woensdag 28 november 2001 14:32 schreef DonX1 het volgende:
Mijn palmtop (oude) werkt onder ms-dos 5.0 en zoek een leuker schil voor.....
palmtop is een volledige pc, dus alle pc software die 640kb nodig hebben draait erop..
die van DR-DOS heet ViewmaxOp dinsdag 27 november 2001 17:13 schreef Poohbear het volgende:
Win 3.0 is wel zwaar voor XT'tje, maar iets meer info is dan wel handig. Welke processor? (8088 of 8086) Welke kloksnelheid? Hoeveel intern geheugen? (360k, 512k, 640k of zelfs (highscreen) 1mb), wat voor harde schijf? Wat voor videokaart?
Aanraders:
- Win 2.x
- Geoworks Ensemble
- DR-DOS GUI (weet even niet meer hoe die heette)
als 't niet echt grafisch moet zijn, neem dan norton commander. (werkt heerlijk)
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Windows 3 is heel wat beter dan Windows 2 hoor.Op woensdag 28 november 2001 14:51 schreef x-wolf het volgende:
Mmmmm, ik zou toch echt heel hard van Windows 1/2/3 afblijven. Ik kan mij herinneren dat ik Windows 2.0 had draaien op een 80286. Pure hel, crashen en sloommmmmmm
Heeft weinig nodig..
Duurt even om te laden.
Is een beetje windows achtig zelfs.
Hiero linkje!!
http://www.intac.com/~aboutcmp/QM3.html
Ehm.. beter gebruik je deze :
http://www.neosoftware.com/qm.html
Neosoft Quikmenu III :
serials_doen_we_niet_aan
Oh.. en dit zwierf ook ergens rond op het net..
Gewoon een RANDOM STUKJE TEKST even ge-copy,paste.
Ik denk absoluut NIET dat dit een serial is ofzoo zeg maar.
Suc6 ermee!!
-=@@D=-
[edit]
En ik denk wel dat dat een serial was
Is dus niet de bedoeling, zoals in de FAQ te lezen is.
-=@@D=- Macbook Pro 16"
btw. ik gebruikte al quickmenu 3, maar vroeg alleen af of er geen betere waren...(waar je ook msn op kan draaien ofzo)
but tnx anyway...
Verwijderd
microsoft heeft de hardware upgrade onderhand door je strot geduwd en dan zal MSN op een XT draaien ?!?!?
1 woord: NOT!
lmme is een MSN console programma in een vroeg stadium.
Het werkt vrij eenvoudig doch doeltreffend.
check freshmeat of sourceforge (ik dacht de eerste)
Suc6
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Mwoah.Op donderdag 29 november 2001 14:24 schreef AADNOLL het volgende:
MSN zal op een XT kunnen draaien zodra je er een Linux distributie op geprakt krijgt
Ook al bestaan er wat gestripte Linux varianten die op 8086/8's draaien, de meeste software compileert er niet zomaar onder hoor.
Of New Deal tegenwoordig geloof ik
Geoworks 2.0 iig niet die is loodzwaar.
Ehm... Moet je het topic daarvoor kicken?Op maandag 22 april 2002 09:44 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Ik wil ook een XT..![]()
Dit topic is gesloten.
![]()