• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vorige week vrijdag zag ik samen met m'n broertje op ned 2 rond een uur of 3 een programma over een amerikaanse goochelaar. Die kaart truukjes die hij deed waren voor mij al onverklaarbaar, maar daarbij kon ik me nog voorstellen dat het met vingervlugheid/afleiding nog wel te doen is.
Maar nu komt het, die man kon ook zweven! Dan ging hij op zo'n 2 meter van het 'publiek' met de rug naar hen toe staan ... concentreerde zich .. en hij kon zo'n 1.5 tot 2 seconden zo'n 10 cm in de lucht blijven zweven :?
Dit was dus gewoon op een willekeurige plek (hij heeft het vaker gedaan, ook als bezoeker er 'opeens' om vroegen). Hij zei ook dat het erg vermoeiend was .. (maarja dat kan ook een 'marketing' truuk zijn zodat hij het niet te vaak hoeft te doen)
Maar heeft iemand nog ideeen hoe zoiets ongeveer zou kunnen werken?!
(Ik zal mijn theorie hier maar niet vertellen want m'n broertje kwam ook al niet bij van het lachen :P)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op dinsdag 27 november 2001 14:41 schreef Orphix het volgende:
Vorige week vrijdag zag ik samen met m'n broertje op ned 2 rond een uur of 3 een programma over een amerikaanse goochelaar. Die kaart truukjes die hij deed waren voor mij al onverklaarbaar, maar daarbij kon ik me nog voorstellen dat het met vingervlugheid/afleiding nog wel te doen is.
Maar nu komt het, die man kon ook zweven! Dan ging hij op zo'n 2 meter van het 'publiek' met de rug naar hen toe staan ... concentreerde zich .. en hij kon zo'n 1.5 tot 2 seconden zo'n 10 cm in de lucht blijven zweven :?
Dit was dus gewoon op een willekeurige plek (hij heeft het vaker gedaan, ook als bezoeker er 'opeens' om vroegen). Hij zei ook dat het erg vermoeiend was .. (maarja dat kan ook een 'marketing' truuk zijn zodat hij het niet te vaak hoeft te doen)
Maar heeft iemand nog ideeen hoe zoiets ongeveer zou kunnen werken?!
(Ik zal mijn theorie hier maar niet vertellen want m'n broertje kwam ook al niet bij van het lachen :P)
Ja die heb ik ook eerder gezien!! Hoe heet die man?

DeX... over Levitatie

Al heb ik geen idee hoe het komt dat mensen kunne leviteren heeft het in ieder geval iets te maken met je geestkracht. Wat ik interesant vond wat een artikel over dromen. waarin stond: Als je in je dromen jezelf kunt laten zweven, bewust dus, betekent dit meestal dat je een hoge geestkracht hebt. Dus mischien kun je met je "mind" objecten laten bewegen (telekinetisch).

Waarschijnlijk ligt alles in een vorm van energie. Zo word gezegd door vele telikinetische mensen:

"alles bezit een vorm van energie. Geen engerie doe je als stroom kunt gebruiken of af kunt tappen. Het is een energie die je door een band met het object of jezelf kunt beinvloeden. Maar je zult nooit die vorm van energie kunnen afnemen."

Conclusie:
ieder zult zijn eigen ideeen hebben over levitatie en hoe het werkt. Ik heb ervaren tijdens het beoefenen van basketbal elke vrijdagavond: Hoe vrolijker ik ben, hoe beter ik presteer. de meest onmogelijke ballen pleur ik er zo in. Dus ik denk dat er idd een band kan ontstaan tussen energiebronnen. Bijvoorbeeld ik en de Bal: Ik denk het, de bal begrijpt het en gaat er via mijn arm, in het mandje...

Geschreven voor wetenschap en levensbeschouwing op 27 november 2001

Verwijderd

Altijd al gedacht dat dat kon. Vandaar het klinkt misschien raar, DragonBallZ is natuurlijk zwaar overdreven, maar ligt minder ver van je bed dan je denkt.

Fysieke en Geestelijke training op een hoog niveau.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

man het david blain

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op dinsdag 27 november 2001 14:59 schreef TrailBlazer het volgende:
man het david blain
En je gaat door voor de koelkast!!!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Eh, no offence DeX tegen je zweef verhaaltje, maar ik denk dat je het niet in geestkracht moet zoeken. Die man is een goochelaar, geen paranormaal persoon. Ik heb een video van die man gezien, en paar keer in slomo gekeken, en hoewel ik niet helemaal zeker ben lijkt het alsof hij op een bepaalde manier met zijn voeten draait, waardoor je er zó tegenaan kijkt dat het door perspectief lijkt alsof hij zweeft.

Hij laat mensen ook nooit van alle kanten kijken, altijd (naar ik meende) de achterzijde. Als hij echt zou zweven zou dit geen voorwaarde zijn.

Theorie:
code:
1
2
3
4
5
6
            O <--- oog
        |#|  / 
voet->    |#| /
        |#|
       /#/
teen->  /#/

Doordat oog vlak langs de zool kijk (de zool is eigenlijk iets schuiner dan kijkrichting) lijkt het of er ruimte tussen de hak en de grond. Doordat met het recht van achter ziet ziet men niet de tenen die wel op de grond rusten, waardoor men denkt dat de voeten evenwijdig los van de grond staan, terwijl dit niet het geval is.

[edit]
Hmm, was weer iemand sneller dan ik. Wel leuk om te zien dat mijn theorie overeenstemt met die op de website :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 14:59 schreef NewAgePerformance het volgende:
Altijd al gedacht dat dat kon. Vandaar het klinkt misschien raar, DragonBallZ is natuurlijk zwaar overdreven, maar ligt minder ver van je bed dan je denkt.

Fysieke en Geestelijke training op een hoog niveau.
Eeehm, die David Blain is een goochelaar.. Je kan er dus wel vanuit gaan dat het een truc is, aangezien goochelaars nogal goed zijn in trucjes. Ga er dus maar niet van uit dat hij echt kan zweven.

• Orphix
  • Niet online
Op die site leggen ze ook uit dat David Blain stiekem 2 methodes toepast: een keer de Balducci methode voor het publiek ter plekke. Hierna wordt er nog een keer gefilmd maar dit keer met touwen. Vervolgens zie je het zweven met de touwen (dus de 2e shot) en dan de reactie van het publiek (dus het 1e shot)... Misschien dat het daarom zo echt leek; dat ze deze techniek ook bij dat programma vrijdag hebben gebruikt.
Maar toch ... cool truukje B-)

Verwijderd

Idd cool...
Ik neigde er eerst toe om 't nog te geloven ook |:( maar met die uitleg is het glashelder...

Hoe ie dat met die kaarten flikt vind ik ook enorm knap...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Met spiegels kan je leuke truuks uithalen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

Wel, superrrr toevallig heb ik op mijn opleiding iemand leren kennen die ook veel kaarten truukjes deed, allemaal geweldig maar die heeft dus ook een keer staan zweven in een hoek. zonder touwen met 5man eromheen. Dus deze persoon: Ook kaart truukjes en zweven en dat zweven was niet nep. Was zo'n 3 seconden. Ik vond het echt allemachtig prachtig om dat te zien.

Zijn naam geef ik niet, heeft hij zelf gevraagd nadat hij een keer op een feest wat ik gegeven heb opgetreden had. Wilde hij gewoon niet.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Innercitynl schreef:
[..]en dat zweven was niet nep [..]

Wilde hij gewoon niet.
Ik vind dat een persoon met die mogelijkheden de morele verplichting heeft om zijn mogelijkheden met de wereld te delen.

• Orphix
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 22:06 schreef Fused het volgende:
Ik vind dat een persoon met die mogelijkheden de morele verplichting heeft om zijn mogelijkheden met de wereld te delen.
Ja zeg, straks kan iedereen het, dan zou het toch 1 grote chaos worden! :D

Verwijderd

Iemand die in staat is tot levitatie, kan zo naar Randi toezweven en die miljoen dollar ophalen... Als je echt kunt zweven, is dat wel heel makkelijk te bewijzen toch?

Dat die prijs nog steeds staat, lijkt me een sterke aanwijzing dat niemand dit kan.

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
Op zijn website staat dat je die levitatietruuk voor een paar tientjes kunt kopen. Er staat echter dit bij
(Note on the Self-Levitation: it is a terrific optical illusion that makes you appear to hover 2-3 inches off the ground. Though David Blaine seemed to be several feet off the ground, he used this method, but added his own secret enhancement, which is not revealed on this tape.)
Dus dit is een veel simpelere variant. Ik denk ook wel dat ik weet welke dit is. Hierbij sta je met je zijkant naar iemand toe (bijvoorbeeld je rechterkant). Dan ga je op je linkertenen staan en je rechtervoet houdt je boven de grond. Doordat de persoon je linkervoet niet kan zien lijkt het of je boven de grond zweeft. Deze truuk werkt dus niet als mensen allemaal om je heen staan.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:08 schreef Silacoid het volgende:
Idd cool...
Ik neigde er eerst toe om 't nog te geloven ook |:( maar met die uitleg is het glashelder...

Hoe ie dat met die kaarten flikt vind ik ook enorm knap...
Dat klopt idd. Dat zweven kan iedereen, ff oefenen. Maar de tweede keer dat hij het deed, zweefde hij echt zo'n 30 cm boven de grond, en keek je zelfs onder z'n voeten door. Dat is dus onmogelijk zonder touwtjes. En Leo diCaprio maar denken, hoe doet die gast dat... :+

• Morphs
Ok mensen, ik heb een filmpje! Het is van de eenvoudige variant die ik al uitgelegd heb.

Klik hier.

Als je hem niet snapt: freeze het beeld op het moment dat hij in de vlucht zweeft. Als je kijkt naar zijn schaduw dan zie je dat z'n linkervoet helemaal in de lucht zit maar de schaduw van z'n rechtervoet ontbreekt, dat komt dus doordat hij die nog op de grond heeft staan.

[/edit]

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op woensdag 28 november 2001 15:32 schreef Morphs het volgende:
Ok mensen, ik heb een filmpje! Het is van de eenvoudige variant die ik al uitgelegd heb.
Thanx :) Het is inderdaad wel te zien dat hij gewoon op de tenen van één voet gaat staan.. Maar het blijft een cool effect om te zien :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Ik ga zo nog even mijn David Blaine DVD checken, maar ik heb die balducci manier geprobeerd en die shit ziet er echt uit!!! Een vriend van mij is ook zo blaine gek als ik en hij zei shit man !!!! hoe doe je dat !!!! Toen zei ik jaaaaaaa, dat ga ik jou niet vertellen.

thunderstruck

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Levitatie is wel degelijk mogelijk. Het maakt gebruik van het principe van zweefmagnetisme. Het prototype werd in 1999 gebouwd in het Nijmaagse Laboratorium voor Hoge Magneetvelden en de Universiteit van Californie. Het is een klain apparaatje van ongeveer tien centimeter hoog. Bovenin zit een gewone magneet die een ander magneetje, midden in het apparaat, omhoogtrekt. Normaliter zouden ze opelkaar vliegen, maar het onderste magneetje zit tussen twee diamagnetische plaatjes. Die proberen aan het magneet veld te ontsnappen door de magneet weg te duwen. Het gevolg is dat het magneet je zweeft. Het schijnt dat de hierin een kikker(ook diamagnetisch, eveneens als het menselijklichaam)
kan zweven door het principe om te keren. Als het magneet veld maar sterk genoeg is om de kikker zo hard uit het veld te duwen als dat de zwaarte kracht hem erin probeer te trekkken.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 28 november 2001 23:36 schreef Rey_Nema het volgende:
Levitatie is wel degelijk mogelijk. Het maakt gebruik van het principe van zweefmagnetisme. Het prototype werd in 1999 gebouwd in het Nijmaagse Laboratorium voor Hoge Magneetvelden en de Universiteit van Californie. Het is een klain apparaatje van ongeveer tien centimeter hoog. Bovenin zit een gewone magneet die een ander magneetje, midden in het apparaat, omhoogtrekt. Normaliter zouden ze opelkaar vliegen, maar het onderste magneetje zit tussen twee diamagnetische plaatjes. Die proberen aan het magneet veld te ontsnappen door de magneet weg te duwen. Het gevolg is dat het magneet je zweeft. Het schijnt dat de hierin een kikker(ook diamagnetisch, eveneens als het menselijklichaam)
kan zweven door het principe om te keren. Als het magneet veld maar sterk genoeg is om de kikker zo hard uit het veld te duwen als dat de zwaarte kracht hem erin probeer te trekkken.
Levitatie dmv zeer krachtige magneten is idd mogelijk, maar dat is hier natuurlijk niet aan de orde, David Blain maakt puur gebruik van een optische truc

• AxzZzeL
  • Laatst online: 11:18

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik had ook een keer eens iets op Discovery Channel gezien. Zo'n man liet twee precies even zware gewichten met hetzelfde volume van een gebouw vallen. Hij had daarvoor verschillende materialen gebruikt (iets met metaal d8 ik). En toen zij hij dat de gewichten niet tegelijkertijd op de grond kwamen (heeft niet met lucht ofzo te maken) en concludeerde dus dat anti-gravitatie of levitatie dus bestaat.
Trouwens, ook op Discovery Channel, had ik ook eens iets geien van een man die zijn hele kamer vol elektronica enzo had staan en dat hij dingen met zij apparatuur kon laten zweven. Zag je op die video die hij zelf maakte zo'n bekertje ineens de lucht in vliegen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Morphs
Op donderdag 29 november 2001 15:08 schreef AxzZzel het volgende:
Ik had ook een keer eens iets op Discovery Channel gezien. Zo'n man liet twee precies even zware gewichten met hetzelfde volume van een gebouw vallen. Hij had daarvoor verschillende materialen gebruikt (iets met metaal d8 ik). En toen zij hij dat de gewichten niet tegelijkertijd op de grond kwamen (heeft niet met lucht ofzo te maken) en concludeerde dus dat anti-gravitatie of levitatie dus bestaat.
Trouwens, ook op Discovery Channel, had ik ook eens iets geien van een man die zijn hele kamer vol elektronica enzo had staan en dat hij dingen met zij apparatuur kon laten zweven. Zag je op die video die hij zelf maakte zo'n bekertje ineens de lucht in vliegen.
Discovery Channel dit, Discovery Channel dat. Je neemt alles wat op Discovery Channel komt wel erg klakkeloos aan.

Anyway, dat eerste "experiment" klinkt wel erg doorzichtig. Die gast heeft zeker vergeten dat hij dat in een vacuum moet testen? Dan vallen ze wel precies gelijk naar beneden.

En het tweede punt dat je noemt valt onder de noemer "beeld-bij-het-verhaal". Ik heb ook wel eens een filmpje gezien over een man die met z'n gedachten een lamp aandoet. Dat is puur ter illustratie van het onderwerp en is verder nergens op gebaseerd.....

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Op donderdag 29 november 2001 15:08 schreef AxzZzel het volgende:
...
Plastic bekertjes zijn geloof ik ook diamagnetisch en zouden eveneens kunnen leviteren, indien het magnetisch veld sterk genoeg is

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 29 november 2001 19:07 schreef Rey_Nema het volgende:

[..]

Plastic bekertjes zijn geloof ik ook diamagnetisch en zouden eveneens kunnen leviteren, indien het magnetisch veld sterk genoeg is
Jij bouwt niet ff een 10T magneet, en dan nog heb je maar een klein vlakje in een soort buis waar je dingen kan laten zweven. Het kost Nijmegen iig kapitalen. Het is zeker niet geschikt om bekertjes vrij door de ruimte te laten zweven.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

DarkX schreef:
Jij bouwt niet ff een 10T magneet, en dan nog heb je maar een klein vlakje in een soort buis waar je dingen kan laten zweven. Het kost Nijmegen iig kapitalen. Het is zeker niet geschikt om bekertjes vrij door de ruimte te laten zweven.
Ze kunnen 40 Tesla continu en 80 Tesla gepulsd leveren. De voeding voor de magneet is 20 MW en dat kost nogal wat.

• nickv
  • Laatst online: 08-10 13:50
Ach ja straks zweven we met ze allen over de weg.
Of doen we dal al :?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:32 schreef Morphs het volgende:

Klik hier.

Als je hem niet snapt: freeze het beeld op het moment dat hij in de vlucht zweeft. Als je kijkt naar zijn schaduw dan zie je dat z'n linkervoet helemaal in de lucht zit maar de schaduw van z'n rechtervoet ontbreekt, dat komt dus doordat hij die nog op de grond heeft staan.

[/edit]
Je ziet het niet alleen aan de schaduw, maar ook aan het feit dat hij even naar voren gaat hangen om zijn gewicht te verdelen (als je op je tenen gaat staan ga je automatisch iets naar voren hangen om te voorkomen dat je achterover kletterd)
Maar ik moest wel even lachen ja :)

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 29 november 2001 23:43 schreef Fused het volgende:

[..]

Ze kunnen 40 Tesla continu en 80 Tesla gepulsd leveren. De voeding voor de magneet is 20 MW en dat kost nogal wat.
Ik heb het apparaat gezien en heel verhaal gehoord, maar voor kikkers te zweven was 10T voldoende, en ook dat is al vrij lastig voor de huis tuin en keuken levitationist :)

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Waar wetenschappers ook mee bezig zijn is een schijf van een supergeleidend materiaal koelen tot nabij 0 graden kelvin, dan schijnen de effecten van zwaartekracht verminderd te zijn.

Canon Digital Ixus V3

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, al ouder nieuws, en op z'n minst twijfelachtig. Het doet mij denken aan het bekende cold fusion bewijs. Het lukt ineens, en is daarna ineens niet reproduceerbaar. NASA is er dan idd mee bezig, maar die hebben wel meer rare dingen nagestreefd. Net als die ESA wetenschappers die bewezen hadden dat over 10 jaar oid de zon ontploft, ik ben nog niet geheel overtuigd :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 11:11

Yoozer

minimoog

beste kerel, dat was dan ook een hoax. wat heb je er trouwens aan dat je op 0°K kan leviteren? dan kun je bijna net zo goed in de ruimte gaan oefenen - dan zweef je ook, en dan is het nog zelfs 3 graden warmer :).

persoonlijk zie ik eigenlijk liever research op 't gebied van uitbreidbare hersentjes, AI en biotechnologie. als je het eerste hebt kom je vanzelf sneller bij het "spectaculairdere" spul terecht.

teveel zooi, te weinig tijd

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb ook eens iemand gezien, die ging in een kist zitten en toen staken ze allemaal zwaarden door hem heen en toen kwam hij er toch nog levend uit, ik denk dat deze persoon een shapeshifter is die tijdelijk als hij in de kist zit even in vloeistof verandert en daarna weer mens wordt als hij eruit stapt ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, Blayne is gewoon een goeie gochelaar met een geinig trucje, wat natuurlijk ruk met meissner levitatie of evt. antizwaartekracht heeft te maken. :) Oud topic trouwens.

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Er is ook nog een andere manier behalve die wetenschappelijke vormen. Ik noem het ki. Ik heb nog geen tijd genomen om het te oefenen , maar zal dat binnenkort wel doen.
Judokas gebruiken dat vaak. Ofwel om iem vast te houden , ofwel om op de grond te blijven staan. Hij heeft die techniek overlaatst gebruikt in een "gevecht" in judo les tegen iem anders toen hij op iem lag en die persoon mocht ni weg geraken. Hij concentreerde zich en deed zen energie naar zijn buik gaan zodat de persoon onder hem platgedrukt werd. De leeraar had het eerst ni door wat er gebeurde.

Dit is redelijk makkelijk te bereiken, maar dan heb je die monikken in Tibet die zichzelf kunnen verwarmen met hun energie, en de kungfu vechters in china die hun 'ki' kunnen gebruiken om bv hun hoofd hard te maken(zie je in shows) of hun hand om bakstenen kapot te slaan. Dit is natuurlijk heel moeilijk en vergt veel meditatie.

Maar volgens mij is er nog een stap verder en dat is het lichaam laten zweven. Niet dat er veel kans is dat die goochelaars dat kunnen maar er is altijd de mogelijkheid he.
Pagina: 1