Toon posts:

Problemen met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He Eppo's

j'ai un problem avec mon ordenadeur.
in het NL: heb een prob met mijn pc! niet zo verwonderlijk...

ik heb een Asus A7V-E mobo met een AMD DURON 850 Mhz op een 350W voeding. Laatst ging mijn cooler (Coolermaster, je kent ze wel zo'n std AMD/Intel Cooler) stuk. Dit niet door hebbend: was vrolijk aan het kletsen met een mooie meid... dus ging mijn pc uit: reden CPU was 100Celcius :? PC daarna maar uitgezet. De dag daarop toch heel even mail kijken... pc snel weer uitgezet. Nu gaat tegenwoordig geen enkele cooler meer aan op mijn pc: zelfs niet op de aansluitpunten voor mijn CASE of PS FAN. Gister de cooler verwisseld en nu:
mijn pc boot -> tot na de bios, dus je hoort die POST BIOS BEEP -> dan lijkt het of ie opnieuw opstart... maar alles lampjes gaan aan en niks doet het meer.
Ik krijg wel beeld, en met mijn cpu lijkt niet zoveel aan de hand: hij is iets donkerderpaars rond de core maar meer niet. je hoort geen rare piepjes of andere enge dingen!

Als iemand een vraag heeft of een antwoord: laat het me weten want voor ik voor 300 piek een nieuw mobo aan ga schaffen....

Grz

Roland.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh probeer eens je coolfan op de voeding zelf aan te sluiten...:?

/offtopic
was zeker een heeeeeeeleeeee mooie meid zelfs je proc wer d er heet van >:)
/offtopic

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[zeer off-topic]
het is ordinateur (toch??)
[/zeer off-topic]

is het niet zo dat sommige moederborden niet willen opstarten als ze geen aangesloten CPU-fan kunnen detecten??

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak: mijn pc bootte wel een paar keer zonder werkende CPU fan, dus ik denk niet dat dat het is. heb overigens 3 aansluitingen voor FANS (CPU/PS and CASE) maar geen van 3'en doet het. zit me te bedenken: kan het ook nog de kabel zijn van de voeding die zorgt voor de +12V output?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 27 november 2001 14:39 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
[zeer off-topic]
[/zeer off-topic]

is het niet zo dat sommige moederborden niet willen opstarten als ze geen aangesloten CPU-fan kunnen detecten??
Inderdaad..

Dus als dat je probleem zou oplossen? (gewoon een fannetje daaraan hangen, en vervolgens je cpu-fan gewoon op de 12V aansluiten!?)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Eest lezen, dan posten dus |:(

[edit]

Ik zou idd eens proberen om je cooler op de voeding aan te sluiten. Ik weet alleen niet zeker of het mobo dan een melding geeft dat er geen cooler op zit :{

Ik zou er wel rekening mee houden dat je processor niet helemaal 100% meer is :{

Verwijderd

Topicstarter
heb er ook al wel aan zitten denken, maar ik ben niet zo'n techneut dat ik mijn PSU -> CPU FAN kan koppelen. Maar hoe zou ik ooit mijn PSU direct aan mijn CPU fan kunnen hangen? dan zou ik in de voeding.... ????

bedankt alvast voor de reacties!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

*schop*->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Je kunt of kijken of je ergens zo'n connector kunt aankomen (molex connector), zodat je daar de stekkertjes van je fan aan kunt knopen (zwart van de fan op zwart van de voeding, rood van de fan op geel van de voeding)

Ook zijn er kabeltjes die aan de ene kant een fan-aansluiting hebben, en aan de andere kant gewoon een voedingsstekker hebben.. (ik heb ze ooit standaard gekregen bij een coolermaster casefan van mycom).

En de laatste mogelijkheid is gewoon met wat knip & snijwerk, de draden van je voeding dus effe bewerken en een rechtstreekse aansluiting maken.. (floppy-connectortje eraf knippen bijvoorbeeld!)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Donkerpaars rond de core is toch ook niet origineel?

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer.... dank voor de vele reacties.
nu komt mijn pc niet eens meer door de BIOS check heen, geheugen vindie nog wel maar de rest niet: geen CPU etc... kan niet eens in bios komen. dus op naar de funprice voor nieuw mobo en nieuw cpu.... :(

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 14:39 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
[zeer off-topic]
[/zeer off-topic]

sterker noch het is l'ordinateur :9
Pagina: 1