Toon posts:

[Debian potato] L.A.M.P., 't wil maar niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer al geruime tijd een LAMP server te installen onder debian potato, heb al vanalles geprobeerd, maar bij de mysql installatie gaat het al grandioos fout.
installeerd wel, maar als ik de safe_mysql & doe dan gebeurt er of helemaal niets of ik krijg de melding dat de user niet kan connecten.

zowel via apt-get als de source codes downloaden compilen geeft problemen.

apt geeft een dpkg error en compilen vanaf de source geeft internal error 11 terug.

kan iemand me een werkende regel van de apt-get install geven of iets waar ze al eerder succes mee hebben geboekt.

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 14:46
Wat voor error geeft dpkg precies?
Want ik heb al op verschillende pc's lamp geinstalleerd met apt-get en nog nooit problemen gehad.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 27 november 2001 14:30 schreef karpax het volgende:

apt geeft een dpkg error en compilen vanaf de source geeft internal error 11 terug.
Lijkt me een geheugenprobleem: Kijk hier eens:
Namely that a linux-kernel (or any other large package for that matter) compile crashes with a "signal 11". The cause can be software or (most likely) hardware.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Want ik heb al op verschillende pc's lamp geinstalleerd met apt-get en nog nooit problemen gehad.
inNuedo kan je me vertellen hoe je dat gedaan hebt met apt?
ik heb gisteren namelijk het volgende gedaan

# apt-get install openssl libapache-mod-ssl libapache-mod-perl apache mysql-server php4 php4-mysql

en dat was niet echt lekker

• InNuedo
wat was er niet helemaal lekker met die apt-get query?! wat zei die dan?

# apt-get update
# apt-get install mysql-server apache php4 php4-mysql

dan pakt ie zelf de dependencies
en klaar is ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het nu met die apt-get regel van jou en tot nog toe ben ik weinig rare dingen tegen gekomen.
ziet er hoopvol uit.

met die langere regel die ik gevonden had kreeg ik dus die dpkg error.

• InNuedo
FF korte uitleg over die regels van mij.

- apt-get update
Dit commando haalt van de FTP-site van debian de nieuwste lijst met packages op.

- apt-get install .......
Dit commando installeert alle packages die op ..... staan.
Op de door mij opgegeven regel stond: php4 apache, mysql-server php4-mysql.
Dus hij installeerd php4, apache, mysql en de koppeling tussen mysql en php.
apt-get kijkt automagisch of er nog packages zijn (uit de lijst die net opgehaald is) waar de bovenstaande vier van afhangen. Zo ja, dan installeert hij die ook.

dat was het wel :)
Als je nog iets wil weten, hoor ik het wel..

Verwijderd

Topicstarter
klopt allemaal als een bus..

tot nu toe werkt het. ik heb nog niet getest of php ook inderdaad ondersteund wordt, maar ik heb al wel de php.ini gevonden, dus php is geinstalleerd en in de httpd.conf van apache heb ik de php ondersteuning aangezet.

Ik kijk vanavond of alles werkt.

spannend!!!

die apt-get update die kende ik inderdaad, maar hoe weet je nu dat je voor lamp juist die regel moet doen vooral dat mysql-server en php4-mysql had ik zelf nooit geraden. ik had eerder apt-get installe apache mysql php4 gedaan.

maar bedankt he.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zou met dselect ook je packages kunnen selecteren (dus php, apache, mysql). Ik geloof dat dselect dan zelf php4-mysql voor je erbij zet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• InNuedo
tja, die package namen.
ga naar http://www.debian.org/distrib/packages
daar typ je in: mysql
en dan krijg je terug:
mysql-client
mysql-server
...
...
..