Toon posts:

Ecs k7s5a problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit mobo in combinatie met een Tbird 1333, 256Mb DDr, Geforce 2 Pro etc. Alles heeft 2 maanden ofzo zonder problemen gewertk maar nu kan ik met veel moeite alleen windows 98se installeren en daarna krijg ik alleen ongeldige bewerkingen en foutmeldingen. Dat dit me goed irriteerd mag duidelijk zijn, ik heb zo goed als al het mogelijke al geprobeerd

Mijn vraag was nu of iemand anders hier weleens dit soort problemen mee gehad heeft en een eventuele oplossing weet want ik zit hier echt gek te worden

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Lees deze faq maar eens door:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003125

Dan ren je terug naar de winkel om een ander moederbord te halen.

* Rene59 heeft de hoop al opgegeven voor zijn ecs k7s5a en gaat mooi een epox halen

Verwijderd

Over epox lees je ook genoeg narigheid.
Denk dat veel problemen voort komen door een brake voeding.

• Rene59
  • Laatst online: 08-07 20:34
Klopt, maar als je alles al geprobeerd hebt, dan heb je gewoon zo'n gaar bord van ECS en kun je hem dus om gaan ruilen in de winkel.
Dat heb ik al een keer gedaan nu en zit nog steeds met gedonder.
Mijn Epox plankje daarentegen werkt perfect, vandaar dat ik die ECS nu ook maar voor een Epox om ga ruilen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

charrel

Cortisol4life..

Heb hetzelfde moederbord gehad> ging twee weken prima> liep als een trein. Toen moest ik mijn geluidskaart opnieuw installeren omdat die het niet meer deed> toen kreeg ik steeds vastlopers bij het opstartscherm dat ie de creative sb16 emulatie drivers niet kon vinden. Dat waren dus een hoop blauwe vxd schermen :( Toen deed ie eht eindelijk goed na tig x proberen en toen bedacht m'n moederbord zich en vloog spontaan in de fik> alle printbanen vanaf m'n voeding doorgefikt. Gelukkig verder niks beschadigd> m'n ati radeon8500 hing er net in< en toen maar dit bordje omgeruild voor een asus a7v266 (is wel ff trage!) maar die loopt stukken stabieler! Kost alleen wel wat meer, het dubbele :+

Verwijderd

Topicstarter
De problemen zijn opgelost, ik had 4 virussen die me harddisk onveilig maakten, na een formatie en een frisse installatie draait het zaakje weer naar behoren.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
beter :)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

LOL en dan denk je als je de topic titel ziet dat het aan het mobo ligt :) krijgt zo wel een slechte reputatie

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 21:12 schreef McFlipp het volgende:
LOL en dan denk je als je de topic titel ziet dat het aan het mobo ligt :) krijgt zo wel een slechte reputatie
Ja das waar maar aangezien ik al zoveel dingen geprobeerd had, andere geheugen, bussnelheid, drivers etc dacht ik dat het wel aan het mobo moest liggen, ben blij dat het niet zo is

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

ikke ook ga dit mobo namlijk ook installeren als mijn koeler er is :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Omdat er zo ontzettend veel verkocht worden,zal je ook steeds meer problemen zien opdagen bij die mobo's
Dat is nu ook het geval bij Epox.
Ik steek het op de slechte PSU units die in de meeste cases hangen.
Ik heb beide bordjes hier draaien ,en geen enkel probleem.
Hoos xp is er op gegaan,en nu verveel ik me eigen omdat ze niet crashen :+

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die data corruption issues waar Rene59 het over heeft zijn er wel degelijk, maar niet in mem of HDD- alleen op de FDD, en dan alleen in Win2K/XP.

Dit is de oorzaak van de BIOS flash problemen die dit bord voordat men eruit was teisterden.

Oplossing: v.a. de 0110xx BIOSsen is dit verholpen. Flashen (met een flop die op een andere mobo gemaakt is of anders op een CD- Ocworkbench heeft specifiek daarvoor een ISO op de site) en klaar is kees.

Erg slordig van ECS in hun initial BIOS, maar wel snel verholpen. Ik draai nu onder XP zonder enige corruptie op m'n flop.

Oslik blyat! Oslik!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
hm vd week zelf ook een ECS k7s5a+lan+sound gekocht, xp nieuw drop geknalt, maar liep steeds vast, beide reepjes ram apart getest maar gaf geen fouten, alleen met beide repen gaat het fout (vastloper als xp opstart).
heeft iemand hier ook ervaringen mee en weet hij/zij een oplossing hiervoor?

specs:
ECS K7S5A :P + lan + sound (disabled)
Athlon XP 1600+ (1,4 GHz)
2 x 256 MB Infineon 133
Geheugentiming normal
FSB 133/133
SB Live!
Maxtor 40G op IDE0
IBM 15G op IDE1
Liteon brander op IDE2
Aopen dvd op IDE3
Matrox G400
Realtek 10mbit

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:47
Dit weekend een pc geinstalleerd met dit moederbord, ging lekker alleen met de IDE drivers ging het mis, op het moment dat ik de IDE drivers vanaf de cdrom installeerde dan liep de zaak vast en was er niks meer mee te beginnen.

Ook een aantal problemen met ECS K7S5A moederbord:

1. bij het opstarten loopt hij in eerste instantie vast (voordat hij gaat boot'en), na ctrl+alt+del start hij vlekkeloos op.

2. OPENGL werkt niet meer goed: CS gaat in OPENGL hakkellen, in DIRECT3D lijkt er niet zo'n probleem te zijn. ASUS V3800 TNT2 pure is niet snel maar wel snel genoeg om CS op 640x480 te draaien.

3. In windows aantal blauwe schermen gehad, ondere andere is er een keertje de registry vervangen door een backup registry.

4. Sluit 25% van de keren af met een blauw scherm.

Vooral het eerste probleem is opvallend omdat Windows (nog) niet geladen is, en het heel erg irritant is.

systeem:
ECS K7S5A rev 3.1
256 DDR Kingston (Samsung)CL2
ASUS v3800 (TNT2 pure, 32 mb SGRAM)(wordt binnen enkele maanden vervangen)
Sounblaster pci 128
3COM 900 serie nogwat netwerk kaart.
Lite-on 24x10x40x
Mycom miditower met 235 wat voeding (Mycom heeft over het algemeen redelijk goede kasten + voeding)

Verwijderd

heb nergens problemen gevonden met dit bord

nog wel *D

• Paraselsius
Ik ben er van overtuigd dat jij geen problemen hebt met dit moederbord, maar in die situatie zit ik helaas (nog) niet. |:(

Daarom probeer ik op deze wijze iemand te vinden die mij misschien wel verder kan helpen.

• Paraselsius
Beetje zitten rondklikken op www.ocworkbench.com website en krijg de indruk dat mijn problemen gerelateerd zijn aan de PSU.

ECS K7S5A moederbord heeft een goede PSU nodig om goed te kunnen functioneren.

Problemen zoals lockup bij boot en vervolgens met reset verder kunnen komt volgens de faq door een te zwakke PSU.

• Paraselsius
Weet iemand een goede goedkope (niet al te luide)PSU die compatibel is met de specifieke eisen van de ECS K7S5A?

Ik heb begrepen dat dit moederbordje in combinatie met een snellere XP processor nogal kieskeurig is wat PSU'en betreft. (Iets met TCO van 220w ofzo en iets met 300w -350w)en een vrij nauwkeurige 3v & 5v output. 12v hoeft niet zo nauwkeurig te zijn...

(Geen verstand van PSU, maar iemand anders misschien wel...)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 28 januari 2002 09:37 schreef Paraselsius een heel verhaal
Dan heb je een oud boardje gekregen die al een tijdje op de plank lag. Bij de 1e serie was het nl zo, dat je NIET de drivers (ide) v/d cdrom moest installen.

Dload de drivers van ocworkbench en alles is dan opgelost.
Opengl lijkt me een agp probleem of een videodriver probleem.

• VivaAtloni
  • Laatst online: 22-08 11:31
inderdaad paradinges,

ff nieuwe 250 of 300 watt psu erin en hij loopt gegarandeerd als een trein. Is niet alleen voor de ecs, maar over het algemeen alle athlon boards.

Waarschijnlijk krijg je nu weer reacties dat verschillende bordjes perfect lopen met 235 of zelfs 200 watt. Trek je daar niets van aan en probeer een andere voeding (90% zeker)! Indien dit niet werkt kunt je hem altijd nog terugbrengen naar de shop.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Paraselsius
Volgens OCWorkBench moest er liefst een 350 wat PSU in (schijnt dat de sommige van die ECS K7S5A bordjes extra veel power nodig hebben)dus bij deze bestelt. Ga hem dit weekend vervangen...

Verwijderd

kheb de k7vza3b 5 maanden gehad en alleen ellende met ecs. steeds onder 3d spellen uitvallen of terugspringen naar buroblad.
nieuw geheugen nieuwe kast met 300 watt voeding nieuwe geforce (ti200) ik had eerst een gf2gts. nieuwe harddisk.
nog steeds problemen heb vandaag een epox 266 gekocht. ecs koop ik nooit meer.
Heeft me een vermogen gekost voor een goedkoop plankje dat niet deugd.
:(

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ben ik een uitzondering als ik zeg dat mijn K7S5A super stabiel en relaxed werkt?

Ik heb totaal geen problemen met dit bord. Maakt gebruik van een Duron 1GHz. Wel... merk ik dat mijn OnBoard Lan van Sis toch langzamer is dan mijn AMD-chipset op mijn tweede NIC 8-) .

I've visited the Mothership @ Cupertino

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Als je koude start problemen hebt,probeer dan eens het volgende:

Haal de koeler van de chipset eraf(gaat heel gemakkelijk,gev\woon even draaien en hij valt eraf)

Haal de dubbelzijdige plakband van zowel de chipset als de koeler af en doe een klein beetje koelpasta op het midden van de chipset.

lijm daarna met 4 kleine druppeltjes sekondenlijm (op de hoeken)de koeler weer vast op de chipset.

Het kan ook geen kwaad om gelijk de nieuwste bios te flashen.

Bij mij zijn nu eindelijk de koude start problemen opgelost
(3e DDR module vinden ,terwijl er maar 2 inpassen)

Dit bordje is behalve erg goedkoop ook nog eens zeer snel.

En geen PCI problemen zoals bij de VIA chipsets...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

heb ook een ecsk7s5a

en ook geen problemen

kom alleen niet verder dan 110fsb :(

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ik heb ook nog geen problemen met mn ecs bordje. :)

heb pas de bios geflashed en mn xp 1600+ draait nu op fsb 138/138 :)

op 150/150 en 166/166 draait ie helemaal niet. :'(

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
zijn dr mensen die dubbelzijdige sdrams in beide slots hebben zitten? want ik krijg dat niet stabiel (crasht soms direct, soms na 2 dagen). met 1 dimmetje draaitet al bijna een week stabiel though...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik draai 1 single sided, en 1 double sided dimm, erg stabiel....

binnenkort bios flashen, en dan heb ik hoop ik een 150 mhz fsb --> athlon XP 1875+ :P

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Teun

Teun

Was YoMaN

waar heb je cpufsb vandaan??
ik heb chfsb en kan alleen 138 150 en 166 kiezen

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 02 februari 2002 17:18 schreef Yoman het volgende:
ik heb ook nog geen problemen met mn ecs bordje. :)

heb pas de bios geflashed en mn xp 1600+ draait nu op fsb 138/138 :)

op 150/150 en 166/166 draait ie helemaal niet. :'(
nou nou da's wel een vette vooruitgang :+ wel 49 hele megahertzen :P

iStockphoto

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Op zondag 03 februari 2002 20:22 schreef BlizzarD het volgende:
En zelf met een pentium3 70mhz overclocken 8-)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 28 januari 2002 09:37 schreef Paraselsius het volgende:
.....
Mycom miditower met 235 wat voeding (Mycom heeft over het algemeen redelijk goede kasten + voeding)
235 Watt is echt te weinig voor de ECS K7S5A i.c.m. 1200 MHZ of hoger, maar aan jouw specs te zien trekt het ook wel aardig! Ik zou dus minimaal voor een goede 300 Watt gaan!

webOS all the way!

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op zondag 03 februari 2002 20:22 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

als ik cpufsb had dan kon ik wat andere fsb frequenties kiezen met chfsb kun je alleen 138 150 166 kiezen zoals ik al zei. kan iemand ff een link geven naar cpufsb

Pagina: 1