ik heb net een Xclient voor windows gedownload om daarmee met mijn linux-bak verbinding te maken .. nou geeft linux de melding dat ie geen aanvragen voor X vanaf mijn PC accepteerd. Waarschijnlijk moet ik nog iets instellen op die linux-bak maar ik kan niet vinden wat. Kan iemand mij dit vertellen of een URL geven waar ik hierover info kan vinden ??
Voordat we door verkeerd gebruik van 'client' en 'server' over iets heel anders gaan praten.. wat probeer je te doen? Wil je programma's die op je Linux pc draaien onder Windows weergeven, of andersom?
Verwijderd
Je moet het mogen op een aantal verschillende lagen.
Je moet je afvragen:
Mag het op TCP/IP niveau?
Mag het op user niveau?
Mag het op X-Server niveau?
Je moet je ook afvragen:
Wil ik wel mijn link op die manier verpesten? (Want X over een netwerk slurpt netzoveel bandbreedte als een 777 kerozine)
Kan ik niet via een Windows SSH client inloggen op mijn machine en dan X apps opstarten zodat die displayen op de X-client van mijn Windows machientje? (is een stuk zuiniger dan wat jij probeert)
En dan kunnen we eens gaan praten over magic cookies en settings voor je Xservertje...
Je moet je afvragen:
Mag het op TCP/IP niveau?
Mag het op user niveau?
Mag het op X-Server niveau?
Je moet je ook afvragen:
Wil ik wel mijn link op die manier verpesten? (Want X over een netwerk slurpt netzoveel bandbreedte als een 777 kerozine)
Kan ik niet via een Windows SSH client inloggen op mijn machine en dan X apps opstarten zodat die displayen op de X-client van mijn Windows machientje? (is een stuk zuiniger dan wat jij probeert)
En dan kunnen we eens gaan praten over magic cookies en settings voor je Xservertje...
hmm .. duidelijk dat er meer bij komt kijken dan ik in eerste instantie dacht 
ik wil het volgende:
achter mijn windows pc gaan zitten
grafisch inloggen (kde2 ed) op mijn linux machine
...errr .. dat was het eigenlijk het hele probleem
ik wil het volgende:
...errr .. dat was het eigenlijk het hele probleem
Verwijderd
dan moet je inderdaad heel X over de lijn gooien - daar zijn zat docjes over te vinden - en die ga ik ff voor je opsnorren...
Ik edit deze post later wel met links en docjes, etc.
Ik edit deze post later wel met links en docjes, etc.
Je wilt dus een X-server draaien onder Windows, en Linux X-client laten spelen.Op dinsdag 27 november 2001 14:25 schreef Maentor het volgende:
ik wil het volgende:
Kijk hier eens: [topic=310426]
OK ... andersom (client-server) klinkt logischer voor mijJe wilt dus een X-server draaien onder Windows, en Linux X-client laten spelen.
Kijk hier eens: [topic=310426]
thanx
Je bent bepaald niet de eerste die die fout maakt. Maar als je er even over nadenkt is het wel logisch hoor.Op dinsdag 27 november 2001 14:35 schreef Maentor het volgende:
andersom (client-server) klinkt logischer voor mij
Wat doet een server? Diensten aanbieden. Wat doet een client? Daar gebruik van maken.
Een X-server biedt een console (scherm, toetsenbord, muis) aan, en een X-client (een programma, windowmanager, enz.) maakt daar gebruik van.
Voor mij werkt X-win Pro prima, wel even je acces zetten via /etc/X11/ nogwat.. zal vanaaf wel ff mijn filetjes posten
Pagina: 1