Toon posts:

Probleem met een laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met een Toshiba Portege 3110 CT laptop. Op deze laptop staat W95 geinstalleerd.

Maar nu is er het volgende probleem, na een aantal dagen begint de latop steeds uit te vallen (hij draait op het stroom net), en als je heb dan opnieuw opstart moet je scandisk 10* uitvoeren. Vandaag was het zop erg dat hij nog niet meer eens tot scandisk kwam.

Dus ik start op in het dos gedeelte en begin in te tikken scandisk. En toen sloeg hij al helemaal vast. Aangezein ctrl + alt + del. ook geen resultaat meer heeft. Neem ik aan dat het hier gaat om een hardware matig probleem. Daarom post ik het ook hier.

Ik heb hem nu weer draaiende gekregen door lang te wachten en dan scandisk uit te voeren. En ja hoor windows werkt weer.

Maar na een min of 5 is windows helemaal vastgeslagen (geen OS probleem denk ik). Ik heb gewoon beeld maar dat is helmaal freesed. En af en toe flikkerd het. CTRLALTDEL helt ook niet meer.

Ik heb geen die wat het kan zijn. EN aangezien ik nog nooit een laptop heb open gedraaid, wil ik hier ook niet de eerste keer van maken.

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt wel een warmte probleem...als je coolertje hebt..achterin ofzow draait ie wel eens?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Misschien dat er een defecte batterij in zit? (Ik heb daardoor ook ooit vage problemen gehad met toshiba's!)

Ook al draait het op het lichtnet, zo'n kapotte batterij kan voor vage problemen zorgen.. Dus probeer het eens zonder accu!

En inderdaad: Check het koelertje ook even.

Verwijderd

Topicstarter
Een groot probleem bij die PORTEGE's is volgens mij de warmte afvoer. Ik heb er hier verschillende staan met ook vage problemen.

Ze zijn zo klein dat er bijna geen afvoer kan zijn. De grootste fan zit volgens mij aan de onderkant. En aangezien deze toppies 12 uur per dag worden gebruikt. Kan dit wel eens een heel groot probleem worden.

Maar al bedankt voor de tips. maar als jullie nog iets meer weten hoor ik het graag.

Ik heb hem nu in een hoek van 25 graden staan om zo de warmte beter kwijt te kunnen aan de onderkant. Ik neem wel dit niet zo goed zal zijn voor de HDD.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Neem ik aan dat het hier gaat om een hardware matig probleem. Daarom post ik het ook hier.
Dat is nou net het enige dat niet via het forum op te lossen is :P

Check die HD eens op bad sectors, een nieuwe laptop HD is redelijk makkelijk aan te komen.

Als het inderdaad een warmte-probleem is zul je toch echt iets anders moeten bedenken dan 24/7 aan laten staan. Misschien in de koelkast leggen?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik heb de accu eruit gehaald en heb nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Aangzien hij de laptop het langer blijft doen, als hij even heeft uitgestaan. Neem ik aan dat hij gewoon te warm wordt en de processor (intel) zich automatisch tot een lager kloksnelheid terug laat klokken of zelfs helemaal uit, om zo beschadiging te voorkomen !!!.

Ondersteund een processor zoiets ???

ik hoor het wel

Verwijderd

lijkt me iets als warmte ja! intels gaan wel terug in snelheid als ze te warm worden tot het moment dat ze zichzelf uitschakelen.

probeer eens idd een nieuwe cooler en als je heel erg knap bent bouw je die natuurlijk zelf!

Have fun :9
Pagina: 1