Toon posts:

Netwerkverbindings icoon in de taakbalk...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie :

Ik heb hier 2 PC's aan elkaar gekoppeld via crosscable.
Mijn PC heeft een Realtek NIC erin zitten en de andere PC een onboard Realtek netwerkcontroller.

Op mijn PC zie je dat het icoontje van de LAN-verbinding ALTIJD aanwezig is, dus ookal staat de andere PC niet aan...

• Iemand een idee hoe dat kan ?
• Heeft dit wat te maken met de onboard netwerkcontroller ?

Allebei draaien we Windows XP en we delen de internet verbinding via mijn PC.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
kijk es of het link lampje van je nic brandt (zit wel ergens op je mobo als het een onboard is). zo lang dat brandt laat xp volgens mij het verbindings icon zien

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 14:27 schreef BOOTZ het volgende:
kijk es of het link lampje van je nic brandt (zit wel ergens op je mobo als het een onboard is). zo lang dat brandt laat xp volgens mij het verbindings icon zien
Ja de mijne die zegt dat er dus een link is :?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Zet die andere PC eens *echt* uit (met de schakelaar op de voeding, of de stekker eruit), dan is de link waarschijnlijk wel pleite.
Ik denk dat 'ie gewoon spanning blijft geven aan je netwerkkaart om Wake-On-Lan mogelijk te maken. Mijn RTL8139 deed dat ook, maar ik kon het uitschakelen in de drivers van de nic.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 15:06 schreef JF_ het volgende:
Zet die andere PC eens *echt* uit (met de schakelaar op de voeding, of de stekker eruit), dan is de link waarschijnlijk wel pleite.
Ik denk dat 'ie gewoon spanning blijft geven aan je netwerkkaart om Wake-On-Lan mogelijk te maken. Mijn RTL8139 deed dat ook, maar ik kon het uitschakelen in de drivers van de nic.
Ja, als ik echt de spanning eraf haal, is er geen link meer.

Wake-On-Lan enzo is allemaal uitgeschakeld, verdere netwerkinstellingen bekeken, BIOS instellingen gechecked maar het icoontje blijft er maar staan :(

Iemand die me nog kan helpen hiermee :? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Schop...

Er zal toch vast wel iemand zijn die dit bekend voor komt :?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen testen of de WOL daadwerkelijk uitgeschakeld is door gewoon even te pingen naar het IP van de computer of een magic packet te versturen (zie de NT FAQ over WOL waar je software daarvoor - gratis - kan halen) en als de computer dan aanschiet weet je dat WOL (ondanks dat je het disabled hebt overal) toch nog aan staat.

Schiet je PC niet aan, is het meest aannemelijke dat er gewoon duidelijk spanning in het systeem aanwezig blijft, tot dat je de stroom eraf haalt, en dus ook op de netwerkkaart. Die spanning hoeft dan niets met WOL te maken te hebben, maar doet wel jou link lampje branden.

Als je trouwens geen last hebt van de link en gewoon het icoontje in je system tray uit wil hebben klik je even dubbel op het icoon en klik je door naar de eigenschappen, daar kun je de optie "Pictogram op de taakbalk weergeven gedurende de verbinding" uitzetten.
Pagina: 1