Toon posts:

Op zoek naar een laser printer

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor het bedrijf een laser Printer hebben :)
Met deze eisen:
Geen opwarmtijd
2e lade moet mogelijk zijn
Niet al te duur

dan kom ik op deze printer uit:

http://www.hp.nl/products/printers/laserjet/hp_laserjet_2200d-dt-dn-dtn/vervolg.html

Maar die is eigelijk te duur :(
De printer is voor een vaccatuur, dus er worden ongeveer 30 per dag uit gedraait. Dus geen 20 vellen achter elkaar!

Weet iemand een goede Laser printer? die niet duur is en wel het zelfde bied :?

Alvast bedankt Corne

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een brother HL1250? die heeft 2 lades geloof ik..
Brother heeft in de HL12xx serie best wel betaalbare en praktischer lasers zitten

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 13:22 schreef Qorne

Met deze eisen:
Geen opwarmtijd
Shake it baby ;)

Opwarmtijd hebben ze allemaal...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:59

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 27 november 2001 13:27 schreef warp het volgende:

[..]
Opwarmtijd hebben ze allemaal...
Ik heb thuis een HP laserjet 6p en die heeft bijna geen opwarmtijd hoor. Duurt sec of 5 voordat hij begint met printen.

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:35 schreef Danfoss het volgende:

[..]

Ik heb thuis een HP laserjet 6p en die heeft bijna geen opwarmtijd hoor. Duurt sec of 5 voordat hij begint met printen.
Dat bedoel ik dus ook

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:24 schreef teigetjuh het volgende:
een brother HL1250? die heeft 2 lades geloof ik..
Brother heeft in de HL12xx serie best wel betaalbare en praktischer lasers zitten
Is Brother goed spul :? heb heb er zelf niet zo'n fijne ervaring mee :P

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 13:35 schreef Danfoss het volgende:
Dus? Je hebt nog steeds opwarmtijd :P

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

probeer eens in het gamma van lexmark/kyocera/tektronix te kijken ... ben er zeker van dat je wel een goeie lex kan vinden!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op de hcc (maar die is voorbij) HP laserjet 5, Fl 275,- geloof ik.

Kijk eens in vraag en aanbod.

Koop alleen geen HP LJ 5L, die krijgen problemen met de rollen, na zoveel afdrukken.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Op dinsdag 27 november 2001 16:33 schreef sebastius het volgende:
Op de hcc (maar die is voorbij) HP laserjet 5, Fl 275,- geloof ik.

Kijk eens in vraag en aanbod.

Koop alleen geen HP LJ 5L, die krijgen problemen met de rollen, na zoveel afdrukken.
HP LJ (LaserJet) 5L |:(

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Alle Lexmark's die ik ken hebben nogal een lange opwarmtijd, in ieder geval flink langer dan de eerder genoemde 5 seconden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
oke,

brother isda wa?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Op dinsdag 27 november 2001 13:22 schreef Qorne het volgende:
Maar die is eigelijk te duur :(
Weet iemand een goede Laser printer? die niet duur is en wel het zelfde bied :?
Kijk hier eens

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Op dinsdag 27 november 2001 23:40 schreef Qorne het volgende:
oke,

brother isda wa?
Ik ben over mijn HL1250 zeer tevreden, dus: JA! :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
LaserJet 1200 geen optie? Kost ook f 1200. Kan je danwel niet een 2e lade inbouwen, maar heeft verder alle opties en heeft dus WEL een 2e papierinvoermogelijkheid PLUS rechte papierdoorvoer.

Dat is een mooi printertje in ieder geval: stukken beter dan de 1100 serie ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 00:43 schreef mr_a het volgende:
LaserJet 1200 geen optie? Kost ook f 1200. Kan je danwel niet een 2e lade inbouwen, maar heeft verder alle opties en heeft dus WEL een 2e papierinvoermogelijkheid PLUS rechte papierdoorvoer.

Dat is een mooi printertje in ieder geval: stukken beter dan de 1100 serie ;)
Hij MOET 2 laden hebben!!!

Of en Qorne wil geen 2e hans ROMMEL

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 27 november 2001 13:40 schreef Qorne het volgende:

[..]

Is Brother goed spul :? heb heb er zelf niet zo'n fijne ervaring mee :P
Ik ben ook van mening dat Brother laserprinters echt GOEDE printers zijn. Ik heb zelf een 4-jaar oude HL-760 en heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik die printer heb aangeschaft:

- Lage aanschafprijs voor een laserprinter
- Lage verbruikskosten: *laag energieverbruik *lage tonerkoksten; 65 gulden voor ruim 2000 pagina's vind ik echt netjes
Verder nog wat andere zaken maar die gelden ook voor bijvoorbeeld HP-laserprinters.
Mogelijk dat het energieverbruik van de huidige printers een stuk beter is geworden. Maar ik heb wat getallen vergeleken van even oude laserprinters van andere merken (even oud als mijn HL-760) maar mijn 760 wint het van enorm veel laserprinters als het gaat om energie-zuinigheid.

Wat betreft problemen? Ik zou niet weten welke behalve als je het hebt over half afgedrukte pagina's. In die oude van mij zit standaard maar 1 MB. Kep er gewoon 9MB van gemaakt. Geen problemen meer van geheugengebrek.

Problemen zoals de invoer van HP's heeft hij ook niet. Zowel HP-laserprinters als HP-inktjetprinters hadden nogal eens last met het grijpen van 1 vel; vaak een stapel of helemaal geen vel.......

Maar ik raad je absoluut een brother aan

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 27 november 2001 23:40 schreef Qorne het volgende:
oke,

brother isda wa?
Mijn HL-760 is dus al ruim 4 jaar oud en heeft nog nooit kuren vertoond behalve 1x een versleten drum-unit. Maar dag mag ook wel na weet-ik-niet-hoeveel toners te hebben leeggebrand..... Kep inmiddels RUIM 10.000 A4-tjes met dat ding gedraaid (meer dan 4 dozen papier dus); waarvan ook nog eens veel dubbelzijdig bedrukt (handmatig mgoed.... die 10.000 is dus het aantal blaadjes terwijl het aantal kantjes nog veel hoger ligt)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 16:48 schreef wfvn het volgende:

[..]

Mijn HL-760 is dus al ruim 4 jaar oud en heeft nog nooit kuren vertoond behalve 1x een versleten drum-unit. Maar dag mag ook wel na weet-ik-niet-hoeveel toners te hebben leeggebrand..... Kep inmiddels RUIM 10.000 A4-tjes met dat ding gedraaid (meer dan 4 dozen papier dus); waarvan ook nog eens veel dubbelzijdig bedrukt (handmatig mgoed.... die 10.000 is dus het aantal blaadjes terwijl het aantal kantjes nog veel hoger ligt)
Mooi :)

Weten jullie een snelle brother met 2laden en bijna geen opwarmtijd?

alvast bedankt

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn ouders hebben anders een brother die toch wel eerder dan verwacht kapotgegaan is. Okee, de printer (HL 1040, 600dpi/10 ppm) was dan maar fl 675 maar ik vind dat je binnen 3 jaar na aankoop geen problemen met drum of fuser mag hebben, niet als je hem gewoon in 'n SOHO gebruikt. Ik ken meer lasersystemen van brother die kuren zijn gaan vertonen, wat dat betreft is HP toch beter.

Als je 100.000 afdrukken per jaar gaat maken zijn de lichtere modellen van Brother en vergelijkbaar soort printers natuurlijk duidelijk te weinig robuust, maar daar was bij mijn ouders geen srake van.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Volgens mij moet je gewoon zo'n HP lasejet 2200 kopen zelfs als die te duur is. Een goed alternatief lijkt mij trouwens een Minolta-QMS 1100A met een optionele extra papierlade. Dan ben je veel goedkoper uit.
http://www.acesonline.nl/cat_level4.php3?1006965479&3906581819131714510498122201611536117&1&-1&162

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Keb een 2ehands HP LaserJet 4l, erg simpel maar werkt perfect. Gekocht voor 100 piek met 2 xtra toners =)

Opwarmtijd is ongeveer 5 seconden, hijs redelijk snel maar heeft alleen geen mogelijkheid voor 2e lade...

Anyways ik zou gewoon naar een 2ehandsje op zoek gaan :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Ik heb een hp laserjet 5l, die dingen worden bij m'n stagebedrijf allemaal weggegooid, omdat ze niet goed papier pakken maar met een gratis sepparation kit van hp werkt hij perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Nee wil geen 2de hans!!!
hij moet 30 afdruken perdag aan kunnen elke dag door

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb hier ook een brother staan (HL 730). Is nu dik 4 jaar oud en nooit problemen gehad. Ook andere mensen van wie ik weet dat ze een brother hebben, hebben nog geen problemen gehad. (ook niet met de nieuwe modellen)

HP was altijd top, maar wordt nu door de meeste merken geevenaard voor minder geld. (no flame)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 28 november 2001 17:00 schreef Qorne het volgende:

[..]

Mooi :)

Weten jullie een snelle brother met 2laden en bijna geen opwarmtijd?

alvast bedankt
Check http://www.brother.com/eu-printer/pdinfo.html voor wat printers van Brother.

Brother heeft m.i. niet echt de meest user-friendly webpage maar wel zeer user-friendly printers...

Ik raad je de volgende aan:
HL 1250
of als je met netwerk wil de
HL 1270N
Let op: bij beide printers is die 2e lade een OPTIE en dus niet standaard

Ik kijk alleen met verbazing naar de 'less than 15 sec' die staan genoemd bij de tijd voor de eerste print en de opwarmtijd van 'less than 45 sec' want mijn printertje doet het toch echt heel wat sneller. Bij mijn printer staat in beide gevallen 20 seconden... ik kan je verzekeren dat dat zeer negatief gesteld is als het gaat om die eerste afdruk; die komt binnen 5 seconden naar buiten rammelen (uitgaande van normale tekst)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Op woensdag 28 november 2001 19:46 schreef Qorne het volgende:
Nee wil geen 2de hans!!!
hij moet 30 afdruken perdag aan kunnen elke dag door
Ik print voor opdrachten op school soms wel 300 pagina's op een dag (readers, modulehandleidingen etc.) en mn hptje doetut nog steeds perfect! ;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 28 november 2001 19:55 schreef L_Jinx het volgende:
Ik heb hier ook een brother staan (HL 730). Is nu dik 4 jaar oud en nooit problemen gehad. Ook andere mensen van wie ik weet dat ze een brother hebben, hebben nog geen problemen gehad.
Daar mag je mijn ouders ook bijtellen (ook al ken jij die niet); ook een oude 730 maar dan nog een slag ouder; die's inmiddels denk ik zo'n 6 jaar oud. Ook nooit problemen
HP was altijd top, maar wordt nu door de meeste merken geevenaard voor minder geld. (no flame)
Helemaal mee eens. Bovendien is hier geen flame of troll te bekennen. Het is gewoon een feit dat je bij HP ook voor de naam betaalt. Bovendien zit je HP niet af te zeiken (hoewel dat in het verleden nog wel eens rechtvaardig was als je het had over de papierinvoer..... mgoed... dat zal HP nu toch wel hebben opgelost :? )
Pagina: 1