Toon posts:

welke minidisk (of toch een portable mp3?)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien ik binnenkort waarschijnlijk met de trein en fiets naar het werk trek (m'n auto kost me te veel) zou ik graag ook wat muziek met me meenemen. Nu heb ik toch al min of meer een keuze gemaakt over welk soort walkman ik graag zou aanschaffen.

Eerst twijfelde ik nog tss. een portable mp3 speler (maar dan wel met CD's, geen flashkaartjes-gedoe) en een minidisk, maar gezien ik zo nu en dan wel eens naar een rockfestival ga lijkt de record-functie van die handige en kleine MD-dingetjes (ik denk niet dat de security me binnen zou laten met zo'n ding dus ik moet het kunnen wegstoppen) een must.

Wat voor een goeie/slechte ervaringen hebben jullie met die portable MD-players? Zijn er bepaalde modellen/merken/types aan/af te raden? Ik had ergens op een nieuwsgroep gelezen dat de types van Sony niet zo ideaal zijn om mee op te nemen (nu ja, alles hangt natuurlijk ook wel sterk af van de microfoon). Sharp zou daarvoor iets beter zijn (maar die vind ik dan lang zo mooi niet als bvb. een Sony MZ-R700).

M'n budget is vrij beperkt (450 à 500 gulden is echt wel het maximum, liefst toch wat minder), dus het ziet er naar uit dat ik me toch tevreden zal moeten stellen met een Sharp. Alle tips zijn welkom (goeie/slechte kanten). By the way: is er ook zoiets als mp3cdspelers.nl voor minidisc-players, of koop ik 'm best bij de gewone electrozaak om de hoek? Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb zelf al een lange tijd een md speler.

Ik heb een Sony (diegene die je toen bij een compleet deck kreeg) en ook nog een Sharp 702.

De sony vindt ik nog steeds erg fijn om mee te nemen, is erg klein en weegt bijna niets. Het enige nadeel is dat dat ding wel gek is op batterijen...

Die Sharp 702 is wel een stuk zwaarder, maar je kunt er mee opnemen en hij heeft een accu die erg lang meegaat.

Verwijderd

Waar ik nu zelf ook nog over na aan het denken ben is de Napa mp3 speler.

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=56

Hij is iig erg compact en volgens mij oko erg handig in gebruik...

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50
een vriend van me heeft gisteren een sony gekocht... hij heeft een record functie.
Ik weet alleen het type nummer niet meer... maar hij koste 499 bij de block en 550,- bij radio modern... (in alphuh)...
Maar ik heb ook een md... ze zijn wel flex... is was ik helemaal pro minidisk... maar mp3 blijkt het toch te winnen... ik vind het opnemen van pc naar md ook nog teveel werk... maar opvakantie is een md 100 x handiger...
Ik heb wel een laptop maar om me hele colecite daar op te donderen neey. En ik neem me laptop het liefst niet eens mee.. ik ben dat tenslote op vakantie...
Maar ik denk dat ee nmd een goede keus. En ik zou ook voor die sony gaan hij heeft alle benodigde functies inclusief LP... alleen weet ik niet of die een afstand bediening heeft... als je het echt wil weten wel type het is kan ik het morgen ff vragen voor je...

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik had zelf een Sharp MD, maar ik vind MD toch niet zo handig.
Dat opnemen duurt me veel te lang en de kwaliteit is ook niet echt heel goed.
Ik heb nu een 8cm mp3cd speler en daar ben ik heel tevreden over.
Snel cdtje writen en meenemen maar, hij is ook nog best compact.
Over dat sharp ding was ik btw best tevreden, maar het hele minidisc gebeuren vond ik gewoon niet zo leuk :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, zo'n 8 cm CD mp3 walkman lijkt me wel een compact en handig dingetje. Maar het probleem is natuurlijk dat ik er niet 'on the field' mee kan opnemen (en dat zou ik toch wel graag kunnen). 'k Heb ook de indruk heb dat er nog geen (of weinig) cdrw's van dat type verkocht worden. Daarom kan je niet anders dan je mp3'tjes op 8 cm cdr schrijven. Als je dan die liedjes beu gehoord bent kan je die niet meer wissen. Maar misschien dat er stilaan wel van die 8 cm rewritables beschikbaar komen?

't Zal geen makkelijke keuze worden, temeer omdat MD inderdaad geen snelle en makkelijke transfer van de songs van PC naar MD toelaat (Sony werkt wel aan de NetMD, maar 'k denk dat dat ook wel een duur speeltje zal zijn). Alvast allemaal bedankt voor de tips. Meer raadgevingen zijn wel nog altijd welkom natuurlijk.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op dinsdag 27 november 2001 16:07 schreef marcelleken het volgende:
. Maar misschien dat er stilaan wel van die 8 cm rewritables beschikbaar komen?
Volgens mij zijn die al verkrijgbaar hoor. :)
En je kan ook zo'n nomad ding kopen met geheugen, kan je wel mee opnemen zeg maar :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Ik heb een sony mz-g750 en een sony mz-r500. Ik zou voor de g750 gaan (is wel 700 piek) want die is errug goed, heeft zelfs radio (fm/am)!!

De r500 is ook wel goed, maar toch iets minder en heeft geen radio (prijs: volgens mij rond de 4/5 honderd piek)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 16:07 schreef marcelleken het volgende:
Mja, zo'n 8 cm CD mp3 walkman lijkt me wel een compact en handig dingetje. Maar het probleem is natuurlijk dat ik er niet 'on the field' mee kan opnemen (en dat zou ik toch wel graag kunnen). 'k Heb ook de indruk heb dat er nog geen (of weinig) cdrw's van dat type verkocht worden. Daarom kan je niet anders dan je mp3'tjes op 8 cm cdr schrijven. Als je dan die liedjes beu gehoord bent kan je die niet meer wissen. Maar misschien dat er stilaan wel van die 8 cm rewritables beschikbaar komen?

't Zal geen makkelijke keuze worden, temeer omdat MD inderdaad geen snelle en makkelijke transfer van de songs van PC naar MD toelaat (Sony werkt wel aan de NetMD, maar 'k denk dat dat ook wel een duur speeltje zal zijn). Alvast allemaal bedankt voor de tips. Meer raadgevingen zijn wel nog altijd welkom natuurlijk.
jongen , een 8cm mp3 speler naait een MD speler van alle kanten, begrijp niet dat je nog loopt te twijfelen,

3 uur muziek binnen 4 minuten fikken zegt het al, en cdrs kosten maar 15 piek per 10! ik weet niet hoeveel cds jij fikt, maar een doosje van 10 is genoeg voor 3 maanden voor mij! :9~

ik kan je misschien helpen met een mp3 speler , mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt de keuze juist zo moeilijk: ik heb al veel goeie dingen gehoord over die compacte (8cm) CD mp3 portables, maar je kan er niets mee opnemen. Van zodra er iemand met een betaalbaar (!) toestelletje op de markt komt dat zowel kan recorden (rockfestivals) en op een snelle en eenvoudige manier tracks kan opslaan van de PC koop ik het. Misschien moet ik maar es zoeken naar een tweedehands MD en me een nieuwe Napa of zo kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:50 schreef fspraakman het volgende:
Ik heb een sony mz-g750 en een sony mz-r500. Ik zou voor de g750 gaan (is wel 700 piek) want die is errug goed, heeft zelfs radio (fm/am)!!

De r500 is ook wel goed, maar toch iets minder en heeft geen radio (prijs: volgens mij rond de 4/5 honderd piek)
En de mz-r700? Da's de mz-g750 zonder radio (scheelt m'n toch een honderd piek), niet?
Pagina: 1