Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Het wordt gestart als een NT Service, die kun je dus ook uitzetten bij je services, of zelfs verwijderen. Je kunt zelfs ook de hele .NET Framework Support Service standaard uit zetten en alleen handmatig starten wanneer je wilt...
Hoe zet ik die uit ?
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Welk OS gebruik je?
Ik ga er even vanuit dat je Windows 2000 gebruikt. Ga dan naar je control panel, administrative tools, services. Daar moet je wat tussen kunnen vinden.
[off-topic mood=gefrustreerd]
* tomato baalt er van dat Microsoft in Beta 2 van de .NET SDK dingen in compleet andere namespaces zet en zeer standaard objecten compleet verandert (niet-backwards compatible naar Beta 1)
Het zijn wel positieve veranderingen, maar doe dat dan gelijk
En het ergste van alles is nog dat er verzuimd wordt alle documentatie (waar toch al veel fouten in voorkomen) aan te passen of zelfs maar te vermelden voor welke versie van het product de docs gelden
[/off-topic]
Ik ga er even vanuit dat je Windows 2000 gebruikt. Ga dan naar je control panel, administrative tools, services. Daar moet je wat tussen kunnen vinden.
[off-topic mood=gefrustreerd]
* tomato baalt er van dat Microsoft in Beta 2 van de .NET SDK dingen in compleet andere namespaces zet en zeer standaard objecten compleet verandert (niet-backwards compatible naar Beta 1)
Het zijn wel positieve veranderingen, maar doe dat dan gelijk
En het ergste van alles is nog dat er verzuimd wordt alle documentatie (waar toch al veel fouten in voorkomen) aan te passen of zelfs maar te vermelden voor welke versie van het product de docs gelden
[/off-topic]
Verwijderd
Ik heb wel zo'n lijstje gezien van Beta2 naar RC?
edit) linkje gevonden: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=4372
edit) linkje gevonden: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=4372
Hier een linkje voor B1 naar B2:
http://www.gotdotnet.com/beta2/APIChangesBeta1toBeta2.htm
Ik vind dat er in alle documentatie (ook van Microsoft zelf) uitermate slecht wordt aangeduid over welke versie ze het hebben, lijkt me toch geen overbodige luxe bij een Beta product.
En het is des te irritanter omdat er toch wel heel wat belangrijke dingen zijn veranderd (vooral in de namespaces, maar ook in functionaliteit) waar ik maar moeizaam overzichten van vind.
Neem bijvoorbeeld de verandering van de WinForms namespace, deze zat eerst in System.WinForms, nu in System.Windows.Forms. En bijvoorbeeld de AnchorStyles wordt anders benaderd (samengestelde waarden zoals BottomRight bestaan niet meer, gebruik daarvoor (Bottom | Right)).
Allemaal leuk en aardig, maar als je in de docs van MS gewoon geconfronteerd wordt met de 'oude' gebruiken werkt dat erg verwarrend (zeker als er ook nog zo nu en dan typefoutjes instaan, zoals AnchorStyle ipv AnchorStyles dat ik net nog zag).
* tomato tomato heeft zich uitgeleefd
[/off-topic]
http://www.gotdotnet.com/beta2/APIChangesBeta1toBeta2.htm
Ik vind dat er in alle documentatie (ook van Microsoft zelf) uitermate slecht wordt aangeduid over welke versie ze het hebben, lijkt me toch geen overbodige luxe bij een Beta product.
En het is des te irritanter omdat er toch wel heel wat belangrijke dingen zijn veranderd (vooral in de namespaces, maar ook in functionaliteit) waar ik maar moeizaam overzichten van vind.
Neem bijvoorbeeld de verandering van de WinForms namespace, deze zat eerst in System.WinForms, nu in System.Windows.Forms. En bijvoorbeeld de AnchorStyles wordt anders benaderd (samengestelde waarden zoals BottomRight bestaan niet meer, gebruik daarvoor (Bottom | Right)).
Allemaal leuk en aardig, maar als je in de docs van MS gewoon geconfronteerd wordt met de 'oude' gebruiken werkt dat erg verwarrend (zeker als er ook nog zo nu en dan typefoutjes instaan, zoals AnchorStyle ipv AnchorStyles dat ik net nog zag).
* tomato tomato heeft zich uitgeleefd
[/off-topic]
Ik heb hetzelfde probleem met die MDM. Ik ben hem liever kwijt dan rijk en was ook op zoek naar een manier om hem te verwijderen of uit te zetten, maar ik stootte op een dode link.
Ik draai win98, hoe kan ik die MDM uitschakelen of verwijderen onder 98?
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Je hebt WAT geinstalleerd: .net SDK, runtime, Visual studio .net??Op dinsdag 27 november 2001 12:47 schreef SeRRveR het volgende:
Nadat ik .NET geinstalleerd heb krijg ik met het opstarten van windhoos applicaties en applicaties die best wel geheugen eisend zijn dat Machine Debug Manager, maar omdat dit in het geheugen staat hebben die andere applicaties weer te weinig geheugen om goed op te starten, dus start MDM. Hoe schakel ik dit irritante beessie uit ?
/Serrver
Indien SDK en/of Visual Studio.net: ze eisen memory. 64MB is niet genoeg om ermee te ontwikkelen. Indien Visual Studio.NET: ik neem aan dat je het hebt gekocht, dus dan heb je ZEKER geld voor memory. Indien je hebt hebt gecopieerd: so long, pirate.
Verwijderd
Kijk in de 'run' key in de registry onder:Op zondag 10 maart 2002 11:56 schreef whoami het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met die MDM. Ik ben hem liever kwijt dan rijk en was ook op zoek naar een manier om hem te verwijderen of uit te zetten, maar ik stootte op een dode link.
HKLM/Software/Microsoft/Windows/Current Version
Daar staat wellicht een start van de services die jij niet wilt.
Verwijderd
Beta == Testversie. Docs voor producten gaan _NOOIT_ over betaversies. Zo moeilijk is dat niet hoor. ALs de docs beta zijn, staat dat bovenin elke page "This is preliminairy information and subject to change"Op woensdag 28 november 2001 00:24 schreef tomato het volgende:
Valt wel mee. Men heeft niet voor niets vermeld dat het ontwikkelen van software met de beta's alleen moest worden gedaan om de grote lijnen te leren en de tools te testen.En het is des te irritanter omdat er toch wel heel wat belangrijke dingen zijn veranderd (vooral in de namespaces, maar ook in functionaliteit) waar ik maar moeizaam overzichten van vind.
Ja de docs hebben nog wel een makeover nodig, ook bv de links tussen geselecteerde text in de IDE en de documentatie laat nogal eens te wensen over. Veranderingen in tools/talen ten opzichte van beta's... tja. deal with it. Beta == Beta.Neem bijvoorbeeld de verandering van de WinForms namespace, deze zat eerst in System.WinForms, nu in System.Windows.Forms. En bijvoorbeeld de AnchorStyles wordt anders benaderd (samengestelde waarden zoals BottomRight bestaan niet meer, gebruik daarvoor (Bottom | Right)).
Dit had ik in eerste instantie ook gedacht, dat die daar moest terug te vinden zijn, maar dat is niet zo. Niet onder Run, ook niet onder RunOnce, RunOnceEx, RunServices en RunServicesOnce.Op zondag 10 maart 2002 14:04 schreef Otis het volgende:
Kijk in de 'run' key in de registry onder:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/Current Version
Daar staat wellicht een start van de services die jij niet wilt.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1