Toon posts:

Meerdere identity's in 1 tabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: SQL-Server 7.0

Volgens de foutmelding die ik krijg mag ik maar 1 identity kolom per tabel hebben. Echter moet ik een tabel kunnen genereren die 2 identity kolommen kan bevatten. Is het mogelijk om ergens een instelling zo aan te passen dat in mijn database tabellen wel 2 identity kolommen kunnen hebben.

Zelf zie ik trouwens ook geen reden waarom het eigenlijk uberhaupt niet zo mogen. Het ziet er misschien niet nuttig uit maar ik heb het echt nodig om mijzelf veel werk te besparen)

alvast bedankt

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

trigger toevoegen :?

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk!!

Bedankt.

Zag door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

Dat kan toch niet. Dat is een van de hoofdregels van SQL, anders zou je bijv. 2 keys kunnen maken, probeer, SQL server zou helemaal in de war raken.
Je zult je database nog even verder moeten "normaliseren" (1e stap: elke soort informatie (dus bijv. produkt) in een eigen tabel, met maar 1 key!!)(zoeken op google, of Morpheus naar een ebook over SQL)
Je zult daarna een tussentabel moeten maken als je bijv een n op n relatie wilt maken tussen die tabellen.

Of begrijp ik je vraag nu niet helemaal???

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

In feite kan je elke combinatie van kolommen als identifier nemen.
Zet er een UNIQUE INDEX op en de DBMS controleert het ook nog voor je.

ID-kolommen die alleen een nummertje bevatten gebruik je toch niet voor de gebruiker. Iedere tabel een eigen primary-key-kolom is een goede technische ontwerpbeslissing.
Deze primary-key gebruik je dus voor verwijzingen vanuit andere tabellen naar de records in deze tabel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee waarom ik het nodig heb begrijpen jullie niet, maar ik heb dat dan ook niet verteld. Het kost me teveel tijd om het uit te leggen srry.

Ik weet precies hoe relationele databases in elkaar steken maar dit heeft daar niets mee te maken. Ik had het puur nodig voor m'n asp scripje.

Toch bedankt. :)
Pagina: 1