Kijk anders ff op de site van de mobo bakker
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Dus volgens mij moet het gewoon goed werken.
Bij de turbo2 (die is rood) kun je er gelijk een Athlon XP opdrukken...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
turbo2: tot en met 1800 xp en hoger !!
Verwijderd
Ik heb een oude MSI K7T Turbo (geen MSI K7T Turbo 2 dus!)
Ik heb ook een AMD Athlon XP 1600+, deze werd echter aangegeven in de BIOS als een AMD Athlon XP 1050 Mhz. !!!
Dus ik BIOS geupdate naar versie 3.30... geeft ie nog steeds 1050 Mhz aan!!!
In benchmarks komt ie ook idd maar als 1 gig uit de tests!
Hoe krijg ik mijn Athlon XP 1600 nou goed werkend op mijn K7t Turbo??? ik ben zo langzamerhand radeloos...
Op 133MHz bus gejumperdOp zaterdag 26 januari 2002 01:02 schreef CS_maDDog het volgende:
Ik schop dit topic ff omhoog...
Ik heb ook een AMD Athlon XP 1600+, deze werd echter aangegeven in de BIOS als een AMD Athlon XP 1050 Mhz. !!!
Hoe krijg ik mijn Athlon XP 1600 nou goed werkend op mijn K7t Turbo??? ik ben zo langzamerhand radeloos...
Verwijderd
Op het moederbord zit een jumper, als je die eraf haalt wordt de FSB 133 MHz ipv. 100 MHz, kwestie van boekje lezenOp zaterdag 26 januari 2002 01:02 schreef CS_maDDog het volgende:
Ik schop dit topic ff omhoog...
De jumper zit direct rechts naast het AGP-slot
ik had eerst een athlon 1.2 maar die heb ik vern**kt.
na een bios flash (versie 3.3) heb ik een XP1600+ gejat een een winkel
Cool, das het betere werk..Op zaterdag 26 januari 2002 01:07 schreef internetinfo het volgende:
dit kan idd omdat ik het zelf ook heb.
Verwijderd
Best wel jaOp zaterdag 26 januari 2002 01:17 schreef CS_maDDog het volgende:
ff jumper omgezet... werkt super nu, nogmaals bedankt... (wat een noob ben ik ook he)
Lozer... Te lui om eerlijk aan je onderdelen te komen zeker...Op zaterdag 26 januari 2002 01:07 schreef internetinfo het volgende:
dit kan idd omdat ik het zelf ook heb.
Verwijderd
Is het mogelijk om een XP athlon 1800 te gebruiken met deze moederbord.
In user manual staat dat hij tot 1.3 gz gaat!!
Alvast bedankt!!
Nope.. Daar kun jij geen XP op draaien..Op donderdag 07 februari 2002 09:02 schreef -MX- het volgende:
Klein vraagje ik heb een K7T Pro2-A (MS-6330)
Is het mogelijk om een XP athlon 1800 te gebruiken met deze moederbord.
In user manual staat dat hij tot 1.3 gz gaat!!
De Pro2-a is een KT133 bordje, dus maximaal 100MHz FSB.. (en de chipset is ook niet goed voor de XP).
Je zou toch de KT133A moeten hebben, en da's inderdaad de K7T Turbo..
Maximale cpu is overigens 1400MHz.. (er zijn 1400MHz CPU's voor de 100MHz bus, alleen bijna niet verkrijgbaar!)
Verwijderd
Bedankt!!Op donderdag 07 februari 2002 09:09 schreef Twynn het volgende:
[..]
Nope.. Daar kun jij geen XP op draaien..
De Pro2-a is een KT133 bordje, dus maximaal 100MHz FSB.. (en de chipset is ook niet goed voor de XP).
Je zou toch de KT133A moeten hebben, en da's inderdaad de K7T Turbo..
Maximale cpu is overigens 1400MHz.. (er zijn 1400MHz CPU's voor de 100MHz bus, alleen bijna niet verkrijgbaar!)
Ik zit met het volgende probleem.. Ik heb thuis een MSI K7T Turbo (geen limited editon en ook geen Turbo 2).. Daarop draaide ik een Athlon TB 1200@1466Mhz.. Mijn systeem is watergekoeld.. Maar nu komt het.. dat is dus woensdag gaan lekken!!
Resultaat: Kapotte Leadtek ti4400 128mb en een doorgebrande processor! Nu wil ik dus een nieuwe processor aanschaffen.. Maar ondersteund dit moederbord athlon xp's hoger dan 1800+? En zit er verschil tussen een gewone athlon xp en een Thoroughbred oid? Moederbord heb ik toevallig van de week nog bios van geflashed, dus nieuwste bios staat erop.. weet iemand toevallig tot hoe hoog dit bios athlon xp's ondersteund? Misschien iemand met eigen ervaring? Hopelijk weet iemand een antwoord..
Ik denk niet dat de Thoroughbred's er op gaan, op site de staat dat ze tot athlon XP 1800+ gaan(Palomino) gaan. Misschien zijn er menen die een snellere er werkend op hebben gekregen maar dat lijkt me sterk... Ook is het probleem dat die KT133A chipset gewoon heel sloom is, en in combinatie met SDRAM wordt dat toch wel de bottleneck voor zo'n 1800+. Een nieuw nforce bordje is 100 euro ofzo...blakez schreef op 28 March 2003 @ 21:16:
Ok, ik geef dit topic even een ontiegelijke schop onder z'n kont!
Ik zit met het volgende probleem.. Ik heb thuis een MSI K7T Turbo (geen limited editon en ook geen Turbo 2).. Daarop draaide ik een Athlon TB 1200@1466Mhz.. Mijn systeem is watergekoeld.. Maar nu komt het.. dat is dus woensdag gaan lekken!!![]()
Resultaat: Kapotte Leadtek ti4400 128mb en een doorgebrande processor! Nu wil ik dus een nieuwe processor aanschaffen.. Maar ondersteund dit moederbord athlon xp's hoger dan 1800+? En zit er verschil tussen een gewone athlon xp en een Thoroughbred oid? Moederbord heb ik toevallig van de week nog bios van geflashed, dus nieuwste bios staat erop.. weet iemand toevallig tot hoe hoog dit bios athlon xp's ondersteund? Misschien iemand met eigen ervaring? Hopelijk weet iemand een antwoord..
[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 28-03-2003 21:26 ]
Over dit bordje heb ik geen kwaad woord te zeggen.
Questions must be asked
Dit topic is gesloten.
![]()