Toon posts:

geluidskaart op stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu me on board geluidskaart op me stereo aangesloten, het is een creative pci 128 en het geluid dat er uit komt gaat goed. Ik zit nu te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen maar heeft dit wel zin? Ik heb een stereo met dolby, me achtergrond boxen spraak box en de hoofdboxen doen het goed, ik heb er 5.1 in maar die kan ik dus niet aansluiten. Weet iemand of dit zin heeft om een nieuwe geluidskaart met 5.1 te kopen??:+

Verwijderd

Is wel goed want het ligt eraan of je een speciaal systeem daarvoor hebt. zoals EAX en DB en DTS een andere kaart zou helpen

Verwijderd

Als je graag surround geluid wilt horen, koop je voor 100 gulden een leuke 1024 5.1 kaart, en dat werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al aardig suround geluid maar als ik bv DVD kijk op me computer en DVD kijk op me lose dvd speler hoor ik via het 5.1 geluids veel meer en zuiverder geluid overal nu wil ik weten of dat ook met de pc mogelijk is en welke geluidskaart je daar het best voor kan hebben

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 27 november 2001 12:30 schreef Huricane het volgende:
Ik heb nu al aardig suround geluid maar als ik bv DVD kijk op me computer en DVD kijk op me lose dvd speler hoor ik via het 5.1 geluids veel meer en zuiverder geluid overal nu wil ik weten of dat ook met de pc mogelijk is en welke geluidskaart je daar het best voor kan hebben
Ja, dat is mogelijk, mits je een DD/DTS signaal op je computer afspeelt. Anders maakt het niets uit. Stereo is stereo, 5.1 = 5.1.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
leuke 1024 5.1 kaart
De Soundblaster Live Player 1024 is een 4.1 geluidskaart. Laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Ja de SBLive5.1 is ook 1024 stemmig.

Maar zeg dan gewoon SbLive5.1 oem.

En voor huricane wat voor versterker heb je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 12:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

En voor huricane wat voor versterker heb je precies?
Ik zit nu op school en kan ik niet zo snel zien wat ik heb als ik thuis ben zal ik dat ff kijken en posten :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 12:26 schreef Maxfragger het volgende:
Is wel goed want het ligt eraan of je een speciaal systeem daarvoor hebt. zoals EAX en DB en DTS een andere kaart zou helpen
EAX heb ik ook op me Sbpci128..en geluid is voor mij doen goed genoeg :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 13:29 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

EAX heb ik ook op me Sbpci128..en geluid is voor mij doen goed genoeg :)
Dat zeg ik toch ook. Alleen als je DTS en Dolby of zo hebt >:)

Verwijderd

Max niet zo lullen ik moet :r van je.

Verwijderd

Dit is een forum geen zeikzaal voor mongolen zo als jij. Dus post er zelf 1 en zeik niet zo. Ik moet ook van jou :r dus dan staan we weer quite.

Verwijderd

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aiwa nsx-av520 hoop dat je dat wat zecht want mij doet het niks leesde het ook maar af van me stereo *D

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ja, heb je dus een STEREO versterker, of DD/DTS of Prologic versterker?
Ik heb een stereo met dolby, me achtergrond boxen spraak box en de hoofdboxen doen het goed, ik heb er 5.1 in maar die kan ik dus niet aansluiten. Weet iemand of dit zin heeft om een nieuwe geluidskaart met 5.1 te kopen??:+
Wacht je hebt een STEREO met DOLBY. Dolby wat? DolbyB, Dolby Prologic, Dolby Digital?
Achtergrond boxen spraak box, wat is dat?
Je hebt 5.1 WAARIN zitten?
zecht
Mja....

Kun je alsjeblieft alles overnieuwe typen met heldere taal?

Als je een STEREO versterker hebt heeft het geen zin een 5.1 geluidskaart te kopen. Dan kun je het beter bij de SB PCI 128 houden. Kwalitatief klinkt het allemaal praktisch hetzelfde.
zoals EAX en DB en DTS een andere kaart zou helpen
EAX heeft niets met positionering van het geluid te maken, maar met realtime echo en reverb die je geluidskaart dan hardware matig kan berekenen. Wat is DB? DTS of DD, maakt wat positionering betreft niets uit, alleen de bitrate. En je zin snap ik niet. Kun je ook normaal nederlands gebruiken?

Jongens, kunnen jullie allemaal plz letten op zinsopbouw en interpunctie. En kun je letten op wat je zegt, volgens mij begrijpen jullie soms zelf niet wat jullie zeggen. Dit topic is echt wartaal, niet normaal. (he dat rijmt, zozo!)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dolby suround en sorry voor de wat wazige zinnen maar ik ben niet echt zo thuis in dit onderwerp. alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Als je gewoon Dolby Surround hebt (dus geen DD of DTS) dan denk ik niet dat het veel nut heeft om een nieuwe geluidskaart te kopen, aangezien het Dolby Surround-signaal via een stereo-signaal naar je radio gaat. Dat kan dus ook met de SB-kaart die je nu hebt.
Grote voordeel van een SB5.1 is dat het DD-signaal gesplitst wordt in drie aparte Stereo-signalen via de uitgangen op je geluidskaart:
1e uitgang is Front Left + Front Right
2e uitgang is Rear Left + Rear Right
3e uitgang is Center + Sub

Ik heb zelf een SBLive 5.1 en een radio die Dolby Surround ondersteunt (->Dus geen DD of DTS). Had op zolder nog een oude stereo-radio staan, en heb deze nu beiden aangesloten op mijn geluidskaart, waardoor ik al 4 van de 6 DD-kanalen tot mijn beschikking had. Als center heb ik een standaard Computer-boxie gebruikt en voila: 5 speaker DD. (Sub zit toch al genoeg in mijn front-speakers, dus behoefte aan een aparte sub heb ik niet). Ik maak nu dus gebruik van drie aparte stereo-signalen:
FL+FR: gaan naar mijn Dolby-radio die dus op stereo staat (ik maak dus geen gebruik van de Dolby-mogelijkheden van mijn radio).

RL+RR: gaan naar mijn oude stereootje die van zolder kwam.(Die ook nog best wel lekker klinkt)

Center+Sub: Center gaat naar PC-boxie, sub blijft dus ongebruikt. (Maar ik heb toch al genoeg lage tonen in mijn andere speakers om de buren wakker te houden :) ) Heb je zelf niet veel bass in je radio, dan kun je altijd nog voor een redelijk prijsje een aardige sub kopen. Ik heb in een ander topic gelezen dat op http://www.paradigm.com/Website/SiteParadigmProduct/ParadigmModels/SubWoofers/PDR_Series_Specs.htm subs te vinden zijn met een goede prijs/kwaliteits-verhouding. Er zijn echter aardig wat topics over subs, dus zelf nog wat onderzoek doen is een aanrader.

Ben zelf ERRUG tevreden over het resultaat van de opstelling die ik hier heb staan!! :9~

Heb je nog vragen, stel ze gerust.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Pagina: 1