Wie kan mij in het kort uitleggen hoe de ILS functie werkt in FS 2002.
Ik ben hiermee aan het stoeien geweest maar het wil nog niet zo erg lukken.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hierzo http://213.239.137.96/index_main.htmlOp dinsdag 27 november 2001 12:13 schreef Bamboe het volgende:
P.S.
Is er ergens een Nederlands forum te vinden over FS.
...Make every cut count, even if it is one frame...
Jip, LOLOp dinsdag 27 november 2001 14:16 schreef Roland het volgende:
ben ik nou gek? Ik las je txt.
Altimeter = Altitute meter, oftewel hoogtemeter. Omdat dit ding met luchtdruk werkt, is het handig om de luchtdruk van het vliegveld in te stellen, zodat je de juiste hoogte uitleest op je hoogtemeter. Als je de verkeerde waarde hebt ingesteld en je weet dat het vliegveld bijv. op 63 ft hoogte zit, zou je bij de landing de hoogte verkeerd kunnen inschatten! 2995 betekent in dit geval 29,95 hectopascal (op zo'n ouderwetse kwikbarometer). Boven een bepaalde hoogte (6000 ft in Europa, 18000 ft. in Amerika) stellen alle vliegtuigen dezelfde standaardwaarde in (29,92 hectopascal, of 1013 millibar) zodat iedereen met dezelfde waarde werkt (dit heet transition altitude). Dit is handig voor de ATC bij het toekennen van vlieghoogtes.Op dinsdag 27 november 2001 15:24 schreef ND het volgende:
Nu het topic toch over ILS en LOL gaatheb ik een vraag.
Als je met ATC vliegt, zeggen ze weleens "Current Alitmeter 2995. Wat betekent dit? (of liever gezegd, wat is Altimeter?)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
nee, de luchtdruk is op dat vliegveld 29,95 hectopascal, dat moet je dus instellen met het kleine knopje naast je hoogtemeter, anders kloppen de waarden die je op je hoogtemeter afleest niet!Op dinsdag 27 november 2001 17:17 schreef ND het volgende:
tis me nog een beetje onduidelijk maar ff kijken of ik het snap.
Current altimeter 2995 = hoogte vliegveld (dus vliegveld staat op hoogte 2995)???
Heb ik gemerkt jahOp dinsdag 27 november 2001 17:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
nee, de luchtdruk is op dat vliegveld 29,95 hectopascal, dat moet je dus instellen met het kleine knopje naast je hoogtemeter, anders kloppen de waarden die je op je hoogtemeter afleest niet!
Verwijderd
Koop een goed Flight Simulator boek (zelfs al koop je FS legaal, het boek is niet bijster goed.) Misschien bij de professional versie.. Maar ik heb zo'n officieel Nederlands handboek gekocht van 200 pagina's voor FS 98 daarin wordt alles uitgelegd.. al is hij er nog niet voor 2002 (weet niet of hij er al is) je kunt altijd voor 2000 nemen want ILS blijft hetzelfde werken hoorOp dinsdag 27 november 2001 12:12 schreef Bamboe het volgende:
Wie kan mij in het kort uitleggen hoe de ILS functie werkt in FS 2002.
Stay safe
is dat "Flight Sim 98 : Tricks of the Trade" die jij hebt??Op woensdag 28 november 2001 21:32 schreef DKtje het volgende:
Koop een goed Flight Simulator boek (zelfs al koop je FS legaal, het boek is niet bijster goed.) Misschien bij de professional versie.. Maar ik heb zo'n officieel Nederlands handboek gekocht van 200 pagina's voor FS 98 daarin wordt alles uitgelegd.. al is hij er nog niet voor 2002 (weet niet of hij er al is) je kunt altijd voor 2000 nemen want ILS blijft hetzelfde werken hoor
Stay safe
Tuurlijk wel:Op donderdag 29 november 2001 03:22 schreef Master FX het volgende:
-*- maar wat is nou de ILS freq van bijvoorbeeld Charles de Gaules (Paris). Daar staat et volgens mij niet bij......

In het echt zijn sommige kisten wel in staat om bijna geheel op de autopilot te landen (bij dichte mist bijv.). Maar daar moet het ILS systeem van die landingsbaan ook wel geschikt voor zijn. In de praktijk wordt er vaak wel aangevlogen met de autopilot op APP, maar schakelt de piloot meestal de AP uit op zo'n 1000 ft hoogte en doet de rest van de landing met de hand.-*- en wat is nou eigenlijk gebruikelijk (in het echt) om met de hand te landen (snelheid / hoogte / richting) of via de approach en autopilot
Dat zal wel iets met het aardmagnetisme te maken hebben. Wat ik dacht is je heading de koers t.o.v. het echte Noorden en je Bearing de koers t.o.v. het Magnetische noorden. De magnetische noordpool ligt namelijk niet op dezelfde plek als de geografische noordpool. Correct me if I'm wrong.-*- en wat is die BRG (bearing ofzo) die op me GPS staat aangegeven....??? die wijkt vaak net iets af van mijn heading (die ik vlieg op basis van de flightplanner-resultaten)
misschien kan je hem proberen goed uit te trimmen, zodat ie zonder autopilot ook min of meer op hoogte blijft?Op donderdag 29 november 2001 16:08 schreef ND het volgende:
Damn! mijn landing is nog steeds niet vloeiend! (zie mijn prob paar replys terug)
Ik kom aan met 150, zit er mooi recht voor de baan, en de ILS ligt nog boven me, Ik blijf op de zlefde hoogte. Als ik in de buurt kom van de ILS hoogte,dan laat ik mijn flightstick los en zet aprr en AP aan. Weet je wat ie doet??
Hij gaat met zijn neus in een hoek van 60 graden naar moeder aarde wijzen, dan pobeert hij em recht te zetten, maar hij blijft te laagEn hij blijft dalen
Dus ipv dat hij horizontaal verder vliegt zodat hij de ILS-hoogte kan onderscheppen blijft ie gewoon dalen zodat ik lekker voor de baan land (lees : stuiter/crash)
Hoe gaan jullie landen dan? Plzzz, leg me de volgorde uit.
Alvast bedankt!
Of ik ben blind of je hebt je e-mail niet in je prof. staan.Op vrijdag 30 november 2001 16:13 schreef ND het volgende:
oke, zie mijn profile maar. Thanks. Vierliep bij jouw de landing met AP wel goed? En wat is de LOC? Volgens mij heb ik die niet bij de AP funties gezien, of ik heb hem over het hoofd gezien
zo doen echte piloten het ook geloof ik...Op zaterdag 01 december 2001 22:50 schreef Bamboe het volgende:
Eindelijk heb ik het door !!!!
Vlieg naar het vliegveld toe waar je wilt landen en zoek je landingsbaan uit.
Voer de benodigde gegevens in (cours en ils frequentie).
Zet nu de kaart aan (verschijnt rechtsonder in beeld)
Hoe die kaart precies heet weet ik niet.
Ga precies boven die groene streep vliegen voor je landingsbaan en zet je APR en Autopilot aan.
Je word nu precies naar de landingsbaan geleid.
Zorg wel voor de juiste snelheid en hoogte als je boven de groene streep vliegt.
Ik heb dit 5X getest en 5X is het gelukt.
Vlakvoor het landen zet ik hem weer op manuel om het laatste stuk zelf te doen.
tampert, kriminalpolizei
Op zaterdag 01 december 2001 23:08 schreef Bamboe het volgende:
Kun je trouwens 2 joysticks gebruiken in flightsimulator.
tampert, kriminalpolizei
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq