Toon posts:

ILS-functie FS 2002

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij in het kort uitleggen hoe de ILS functie werkt in FS 2002.
Ik ben hiermee aan het stoeien geweest maar het wil nog niet zo erg lukken.

Verwijderd

Topicstarter
P.S.

Is er ergens een Nederlands forum te vinden over FS.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

wat wil je precies weten?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
Vooral hoe je hiermee een goede landing maakt.
Vooral met de Boeing 747-400.

• ND863

ND863

oke, komt ie :
We nemen SCHIPHOL EHAM als vliegveld om te landen. Als je op ALT + W drukt, en dan M krijg je MAPVIEW. Je moet met de muis aan de randen van de map staan, er verschijnt dan een pijltje, als je dan klikt kun je zo over de hele wereld scrollen. Zoek SCHIPHOL op, desnoods ga je inzoomen en uitzoomen. Als je hem gevonden hebt, dubbelklik je op het vliegveld. Er word nu een venster geopend. Als je niet precies op het vliegveld heb je nog keuze uit verschilllende dingen. Bijvoorbeeld : SCHIPHOL Airport, Amsterdam VOR etc. Aangezien je daar wilt landen (we nemen aan dat je dus in de buurt van Schiphol vliegt) klik je op SChiphol Airport.
Als je nou WEL precies op schiphol hebt geklikt da krijg je meteen een schermpje met de benodigde gegevens. Je krijgt dan een lijstje met frequenties voor : Approach, Departure, Tower, ATIS etc, en onderaan de lijst staan de frequenties voor ILS. We nemen als voorbeeld dat je op Runway 6 gaat landen. Scroll naar beneden en achter baan 6 staat : ILS freq = 110.55, en bij course staan 61 graden. Onthoud bijde getallen.

Tot zover het voorbereidend werk :)
Open de radio stack van je boeing, Je krijgt een beeld van de radio waarop staat : COM1, COM2, NAV1, NAV2 etc. NAV1 is hier heel belangrijk. Ik neem aan dat je weet hoe je de getallen moet veranderen. Voer bij NAV1 110.55 in. Dit was de frequentie van de ILS van baan 6. (bij de boeing 737 moet je hem eerst bij de stanby invoeren en dan switchen. Anders doet ie het niet) Nadat je hem GOED hebt ingevoerd moet je kijken op je 'dashboard' (je weet toch waar je NAV1 kunt aflezen? Anders moet je ff vragen) NAV1 vernadert meteen, en je ziet (bij de boeing 737) een paarse streep. Dit stelt je ILS voor. Nou moet je de course nog invullen. Dit staat niet bij de radio stack, maar als het goed is vlakbij de autopilot. (Niet de heading maar de COURSE, ze zijn verschillend.) De Course stel je in op 61 graden. Zoals je ziet draait de paars gedeelte totdat deze op 61 staat. Nu staat alles goed, je hoeft je alleen nog maar te vliegen.

Het vliegwerk :
De paarse gedeelte op je scherm van je instruments word hier nader uitgelegd.
het ziet er ongeveer uit als dit :
x!xx
xxx!
xxx! Let niet op de Xjes maar op de !
x!xx
Dit betekent dat je ricting 61 graden is, maar de baan of aanvlieglijn licht LINKS van je. Dit is een andere variatie:
x\xxxxx
xxxx\xx
xxxxx\x
xxxx\xx
Dit betekent dat de aanvlieglijn nog steeds LINKS van je ligt. Maar je richting is niet delfde als de baan waar je gaat landen. Als je op deze manier blijft vliegen, kom je de aanvlieglijn of ILS een keer tegen. Het streep je gaat dan naar LINKS lopen. Als ze EEN GEHELE LIJN vormen dan zit je precies op de aanvlieglijn, qua richting dan. Op een gegeven moment krijg je dit :
\
x\
xx\
xxx\
Als je in deze richting blijft doorgaan krijg je dit:
xx\xxxx
\xxxxxx
x\xxxxx
xxxxx\x
De lijn ligt nu RECHTS van je.
Je moet er dus voor zorgen dat je dit krijgt :
!
!
!
!
Als je dit hebt, en houd, dan vlieg je recht naar de landings baan. Je hoeft nu alleen nog maar de hoogt te doen.

Hoogte :
Aan de zijkant van je HSR vind je paarse stipjes en een driehoek. In het midden ervan zie je een paars Lijntje. Je moet ervoor zorgen dat het driehoekje (de hoogt van de aanvliegpad) bij het Lijntje(het is een streepje) komt. Zit het driehoekje erboven, dan zit jij te laag, de aanvlieghoogt ligt boven je. Ligt de driehoek er onder, dan zit jij te hoog.

Als je de ILS hebt onderschept, kan je autopilot en APR aanzetten. Deze begeleid je helemaal naar de landings baan.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar!

Succes!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 09:59

fulgore

goud

Op dinsdag 27 november 2001 12:13 schreef Bamboe het volgende:
P.S.

Is er ergens een Nederlands forum te vinden over FS.
Hierzo http://213.239.137.96/index_main.html

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

ND >> Goeie uitleg :) Thanx!

...Make every cut count, even if it is one frame...

• ND863

ND863

no problemo 8-)

• Roland

Roland

Schnitt!

ben ik nou gek? Ik las je txt.

• ND863

ND863

Op dinsdag 27 november 2001 14:16 schreef Roland het volgende:
ben ik nou gek? Ik las je txt.
Jip, LOL :+

• Roland

Roland

Schnitt!

Damn

• ND863

ND863

Roland>>>heb jij even pech :) Haha!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
lol

tampert, kriminalpolizei

• ND863

ND863

Nu het topic toch over ILS en LOL gaat :) heb ik een vraag.

Als je met ATC vliegt, zeggen ze weleens "Current Alitmeter 2995. Wat betekent dit? (of liever gezegd, wat is Altimeter?)

• Roland

Roland

Schnitt!

Zoek ik even op, wil ik ook wel weten!

Altimeter: geeft aan hoe hoog het vliegtuig zit (t.o.v. het zee-oppervlak, maar met het knopje linksonder kan deze meter afgesteld worden

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 27 november 2001 15:24 schreef ND het volgende:
Nu het topic toch over ILS en LOL gaat :) heb ik een vraag.

Als je met ATC vliegt, zeggen ze weleens "Current Alitmeter 2995. Wat betekent dit? (of liever gezegd, wat is Altimeter?)
Altimeter = Altitute meter, oftewel hoogtemeter. Omdat dit ding met luchtdruk werkt, is het handig om de luchtdruk van het vliegveld in te stellen, zodat je de juiste hoogte uitleest op je hoogtemeter. Als je de verkeerde waarde hebt ingesteld en je weet dat het vliegveld bijv. op 63 ft hoogte zit, zou je bij de landing de hoogte verkeerd kunnen inschatten! 2995 betekent in dit geval 29,95 hectopascal (op zo'n ouderwetse kwikbarometer). Boven een bepaalde hoogte (6000 ft in Europa, 18000 ft. in Amerika) stellen alle vliegtuigen dezelfde standaardwaarde in (29,92 hectopascal, of 1013 millibar) zodat iedereen met dezelfde waarde werkt (dit heet transition altitude). Dit is handig voor de ATC bij het toekennen van vlieghoogtes.

http://flightsims.wigloo.com/fltschool/fltschool/Altimeter.htm

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ND863

ND863

tis me nog een beetje onduidelijk maar ff kijken of ik het snap.

Current altimeter 2995 = hoogte vliegveld (dus vliegveld staat op hoogte 2995)???

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 27 november 2001 17:17 schreef ND het volgende:
tis me nog een beetje onduidelijk maar ff kijken of ik het snap.

Current altimeter 2995 = hoogte vliegveld (dus vliegveld staat op hoogte 2995)???
nee, de luchtdruk is op dat vliegveld 29,95 hectopascal, dat moet je dus instellen met het kleine knopje naast je hoogtemeter, anders kloppen de waarden die je op je hoogtemeter afleest niet!

• ND863

ND863

ow, zit da zo...Nou snap ik het. Dus bij dat knopje naast mijn hoogte meter moet ik 29,95 invullen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ND.
Dit is een hele goede uitleg.
Ga er morgen eens mee aan de slag.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 17:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

nee, de luchtdruk is op dat vliegveld 29,95 hectopascal, dat moet je dus instellen met het kleine knopje naast je hoogtemeter, anders kloppen de waarden die je op je hoogtemeter afleest niet!
Heb ik gemerkt jah :(

KLM KL001 please exide (?) to 3,000Ft.

En dat heel de tijd terwijl er op mijn Altimeter toch echt 3000 stond :{

maarja nu weet ik het :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet echt lukken.
Als ik de ILS heb onderschept en ik zet de APR en autoppilot aan draait het vliegtuig juist van de landingsbaan weg terwijl ik er rechtopaf vlieg.

• ND863

ND863

ik denk dan je dan aan de verkeerde kant van de baan aan komt vliegen. Zor ervoor dat je heading 60 graden is. Dan weet je zeker dat de neus van je vliegtuig in dezelfde richting wijst als de landings baan.
Maar het kan ook zijn dat de ILS bijvoorbeeld ver links van je is. De autopilot gaat dan naar links draaien. Totdat deze haaks op je ILS aanvlieg path ligt. Als die Localizer (dat paars ding) gaat bewegen, maakt de autopilot een bocht naar rechts, het doel om op de ILS te komen. Maar dit gaat vaak te laat. Als het kan moet je in een hoek van45 Graden op je ILS afkomen. Dan kan je hem mooi intercepten.
Anders moet je proberen zonder autopilot. (het kan namelijk ook zijn dat je iets verkeerd hebt ingevuld) (en vergeet niet dan je de COURSE ook moet invullen.

Succes!

• ND863

ND863

als ik de ILS heb onderschept, en ik zet approach en autopilot aan, dan gaat mijn neus de heletijd omhoog omlaag. Volgens mij stuurt de AP de vliegtuig aan via de trims,(die zie ik de heletijd draaien)Als ik dus mijn stik loslaat, dan duikt die met zijn neus naar beneden (richting moeder aarde) en het duurt heeeeeel lang voordat die trim door de AP op de goede stand word gezet. (als gevolg dat ik steeds bij stuur, maar dan gaat die dolfijn bewegingen maken)
Is dit een bekende prob? Hoe is dit op te lossen? tips?

(ik ben net van Schiphol - Heathrow, Heathrow - Paris Orly, dan weer terug (Paris Orly - Schiphol. Was wel VET)

• rdluca
  • Niet online
Wil nog weleens gebeuren als je te snel komt aanvliegen. Op 6nm van de runway moet je ongeveer 150knots vliegen (afhankelijk van je ZFW en nog aanwezige brandstof) en rond de 130 at touchdown (flaps 30).
Zo land ongeveer met de Dreamfleet 7374 en Ariane 737-300.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:12 schreef Bamboe het volgende:
Wie kan mij in het kort uitleggen hoe de ILS functie werkt in FS 2002.
Ik ben hiermee aan het stoeien geweest maar het wil nog niet zo erg lukken.
Koop een goed Flight Simulator boek (zelfs al koop je FS legaal, het boek is niet bijster goed.) Misschien bij de professional versie.. Maar ik heb zo'n officieel Nederlands handboek gekocht van 200 pagina's voor FS 98 daarin wordt alles uitgelegd.. al is hij er nog niet voor 2002 (weet niet of hij er al is) je kunt altijd voor 2000 nemen want ILS blijft hetzelfde werken hoor :)

Maar uitleggen.. NO WAY het is best lastig

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:50
-*- maar wat is nou de ILS freq van bijvoorbeeld Charles de Gaules (Paris). Daar staat et volgens mij niet bij......

-*- en wat is nou eigenlijk gebruikelijk (in het echt) om met de hand te landen (snelheid / hoogte / richting) of via de approach en autopilot

-*- en wat is die BRG (bearing ofzo) die op me GPS staat aangegeven....??? die wijkt vaak net iets af van mijn heading (die ik vlieg op basis van de flightplanner-resultaten)

FX

Stay safe

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:50
Op woensdag 28 november 2001 21:32 schreef DKtje het volgende:
Koop een goed Flight Simulator boek (zelfs al koop je FS legaal, het boek is niet bijster goed.) Misschien bij de professional versie.. Maar ik heb zo'n officieel Nederlands handboek gekocht van 200 pagina's voor FS 98 daarin wordt alles uitgelegd.. al is hij er nog niet voor 2002 (weet niet of hij er al is) je kunt altijd voor 2000 nemen want ILS blijft hetzelfde werken hoor :)
is dat "Flight Sim 98 : Tricks of the Trade" die jij hebt??

FX

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb het boek van EC-Praktijk Flight Simulator '98.
Maar dit boek vind ik niet geheel duidelijk.
Ga voor wat anders kijken dit weekend.
Wie heeft tips voor een goed Nederlandstalig boek.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 29 november 2001 03:22 schreef Master FX het volgende:
-*- maar wat is nou de ILS freq van bijvoorbeeld Charles de Gaules (Paris). Daar staat et volgens mij niet bij......
Tuurlijk wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/fs2002_cdg.jpg

Maareh... de ILS freq van Charles de Gaulle bestaat niet hoor, elke baan heeft weer een andere freq.
-*- en wat is nou eigenlijk gebruikelijk (in het echt) om met de hand te landen (snelheid / hoogte / richting) of via de approach en autopilot
In het echt zijn sommige kisten wel in staat om bijna geheel op de autopilot te landen (bij dichte mist bijv.). Maar daar moet het ILS systeem van die landingsbaan ook wel geschikt voor zijn. In de praktijk wordt er vaak wel aangevlogen met de autopilot op APP, maar schakelt de piloot meestal de AP uit op zo'n 1000 ft hoogte en doet de rest van de landing met de hand.
-*- en wat is die BRG (bearing ofzo) die op me GPS staat aangegeven....??? die wijkt vaak net iets af van mijn heading (die ik vlieg op basis van de flightplanner-resultaten)
Dat zal wel iets met het aardmagnetisme te maken hebben. Wat ik dacht is je heading de koers t.o.v. het echte Noorden en je Bearing de koers t.o.v. het Magnetische noorden. De magnetische noordpool ligt namelijk niet op dezelfde plek als de geografische noordpool. Correct me if I'm wrong.

• ND863

ND863

Damn! mijn landing is nog steeds niet vloeiend! (zie mijn prob paar replys terug)
Ik kom aan met 150, zit er mooi recht voor de baan, en de ILS ligt nog boven me, Ik blijf op de zlefde hoogte. Als ik in de buurt kom van de ILS hoogte,dan laat ik mijn flightstick los en zet aprr en AP aan. Weet je wat ie doet??
Hij gaat met zijn neus in een hoek van 60 graden naar moeder aarde wijzen, dan pobeert hij em recht te zetten, maar hij blijft te laag :( En hij blijft dalen :( Dus ipv dat hij horizontaal verder vliegt zodat hij de ILS-hoogte kan onderscheppen blijft ie gewoon dalen zodat ik lekker voor de baan land (lees : stuiter/crash)

Hoe gaan jullie landen dan? Plzzz, leg me de volgorde uit.
Alvast bedankt!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 29 november 2001 16:08 schreef ND het volgende:
Damn! mijn landing is nog steeds niet vloeiend! (zie mijn prob paar replys terug)
Ik kom aan met 150, zit er mooi recht voor de baan, en de ILS ligt nog boven me, Ik blijf op de zlefde hoogte. Als ik in de buurt kom van de ILS hoogte,dan laat ik mijn flightstick los en zet aprr en AP aan. Weet je wat ie doet??
Hij gaat met zijn neus in een hoek van 60 graden naar moeder aarde wijzen, dan pobeert hij em recht te zetten, maar hij blijft te laag :( En hij blijft dalen :( Dus ipv dat hij horizontaal verder vliegt zodat hij de ILS-hoogte kan onderscheppen blijft ie gewoon dalen zodat ik lekker voor de baan land (lees : stuiter/crash)

Hoe gaan jullie landen dan? Plzzz, leg me de volgorde uit.
Alvast bedankt!
misschien kan je hem proberen goed uit te trimmen, zodat ie zonder autopilot ook min of meer op hoogte blijft?

• ND863

ND863

jah dat kan ook, maar het trimmen gaat echt zeer moeilijk :( Eer dat ik hem recht heb getrimt, zit ik al kilomters te hoog of ernaast.

• rdluca
  • Niet online
Met welk vliegtuig kom je aanvliegen op welke hoogte, welke route en op welke baan probeer je te landen enz?
Ik kan proberen dezelfde situatie te nemen en op die manier proberen erachter te komen wat er aan de hand kan zijn.

• ND863

ND863

oke komt ie :
Boeing 737 (die standaard bij FS2002 zit)
Bestemming : Schiphol
Landingsbaan : Runway 6
ILS freq : 110.55
aanvlieghoogte : 5000 ft
snelheid : 180
Snelheid als je in het "groene" (zie GPS) deel : 140

• rdluca
  • Niet online
Als je je e-mail adres geeft kan ik je een flightplan mailen welk ik in fsnav 4.5 heb gemaakt, een vlucht van Parijs LFPO 26 naar A'dam EHAM 06.
waypoint.0=LFPO, A, N48* 43.40', E2* 22.77', +000291.99,
waypoint.1=Fix01, I, N48* 42.22', E2* 16.49', +000000.00,
waypoint.2=Fix02, I, N48* 40.88', E2* 13.54', +000000.00,
waypoint.3=Fix03, I, N48* 38.24', E2* 5.44', +000000.00,
waypoint.4=RBT, V, N48* 39.24', E1* 59.65', +000000.00,
waypoint.5=EVX, V, N49* 1.90', E1* 13.25', +000000.00,
waypoint.6=PODEM, I, N49* 15.68', E1* 33.18', +000000.00,
waypoint.7=SOMUT, I, N49* 23.22', E1* 44.18', +000000.00,
waypoint.8=SOMIL, I, N49* 46.22', E2* 18.30', +000000.00,
waypoint.9=BELDI, I, N49* 57.33', E2* 35.07', +000000.00,
waypoint.10=VEKIN, I, N50* 24.25', E3* 16.50', +000000.00,
waypoint.11=ADUTO, I, N50* 30.85', E3* 21.62', +000000.00,
waypoint.12=FERDI, I, N50* 54.75', E3* 38.22', +000000.00,
waypoint.13=DENUT, I, N51* 14.17', E3* 39.45', +000000.00,
waypoint.14=HSD, V, N51* 43.36', E3* 51.49', +000000.00,
waypoint.15=GISIM, I, N52* 4.62', E4* 13.68', +000000.00,
waypoint.16=CH, N, N52* 13.23', E4* 33.45', +000000.00,
waypoint.17=EHAM, A, N52* 18.48', E4* 45.85', -00009.84,

Maak anders in flightplanner een flightplan met als laatste:
HSD vor 114.15 (in zeeland onder eurport)
GISIM intersection, voor den haag/scheveningen
CH adf
EHAM 06

Als je deze route volgt :
Je vliegt aan vanuit het zuiden FL330 (flightlevel)
Bij VEKIN begin je te dalen van 33.000 ft. tot 10.000, stel in alt. 10000, spd 300, vertical speed -1800.
Bij HSD bereik je de 10.000 voet en neem je snelheid terug tot 250. Ondertussen draai je op autopilot (NAV+ALT) naar 036 deg. richting GISIM. Je daalt met -2500 f/min tot 5000 ft. Deze hoogte bereik je voor GISIM. JE neemt snelheid terug tot 210 en flaps 2. Bij GISIM draai je naar CH. Op je EADI, de kunstmatige horizon recht voor je zie je onderin de localizer al en je schakelt ook op de autopilot LOC in. DE autopilot vliegt dan recht op runway 06 aan. Ondertussen zie rechts in de EADI de glideslope indicator boven het midden. Breng je snelheid terug tot 180 flaps 5 en wanneer je de glipdeslope indicator naar benden ziet gaan richting midden schakel je APP in op de autopilot. DE autopilot moet dan in approach mode gaan en het enige wat je hoeft te doen is geleidelijk snelheid verminderen, op 6nm 150 flaps 15 en bij landing 130 flaps 25/30.
Ondertussen met shift + / de spoilers armed (remkleppen boven op de vleugel die bij touchdown omhoog komen en daarmee de luchtstroom boven de veleugel verstoren waardoor de draagkracht van de vleugels afneemt) en autbrakes op 2.
Kies zelf een moment voor touchdown waarop je de autopilot uitzet. Hoe beter het gaat hoe eerder je dat kan doen. Op 50-20 ft hoogte gas helemaal dicht en heel heel rustig de neus iets optrekken en eventueel wat bijsturen. Ter orientatie kan je in onder opties VIEWS, axis indicator de small V nemen zodat je precies ziet waar de neus op gericht is.
Welkom thuis.

Ik heb deze in FS2002 met de standaard 737-400 gevolgen, aleen wel met het Dreamfleet2000 panel en flightplan in FMC. Deze maakt gewoon gebruik van de autopilot van FS2002 dus daar zit geen verschil in.
Als je helemaal op autpilot vliegt moet je dus auto throttle, Flight Director en Autopilot zelf inschakelen en afhankelijk van de fase van je vlucht NAV of HDG en ALT, bij de landing LOC en daarna APP. Je kan deze vlucht dus na take-off tot net voor touchdown op autopilot vliegen. hoewel je eerst beter kan oefenen met het trimmen en gas terug om de juiste hoogte aan te houden.
Als je vanaf Parijs vetrekt heb je voldoende aan volgende fuel-load:
Right 50%
Center 0%
Left 50%

• ND863

ND863

oke, zie mijn profile maar. Thanks. Vierliep bij jouw de landing met AP wel goed? En wat is de LOC? Volgens mij heb ik die niet bij de AP funties gezien, of ik heb hem over het hoofd gezien :)

• rdluca
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 16:13 schreef ND het volgende:
oke, zie mijn profile maar. Thanks. Vierliep bij jouw de landing met AP wel goed? En wat is de LOC? Volgens mij heb ik die niet bij de AP funties gezien, of ik heb hem over het hoofd gezien :)
Of ik ben blind of je hebt je e-mail niet in je prof. staan.

Wat betreft de LOC, mijn fout sorry! Deze zit wel op het Dreamfleet panel maar niet op de het standaard 737panel. Zodra je op je EADI (kunstmatige horizon, maar je zal snel betere panels willen als de PSS747/777v2 en de absolute top van realisctische panels: PIC en Dreamfleet2000 dus wen maar aan de engelse termen) het ILS signaal ontvangt (nav1: 110.55 en course op 61) schakel je APP in. De autopilot volgt dan de ILS-daling.
IK ga nu effe een vlucht van schiphol naar Innsbruck en terug maken met standaard 737 panel, misschien dat deze toch wat minder goed een ILS-landing maakt. Tot op heden verloopt de landing perfect.

• ND863

ND863

mail maar

edit:

heb adress weer weggehaald, je weet maar nooit :)

• rdluca
  • Niet online
Check your mail

• ND863

ND863

oke bedankt! ga morgen ff checken in FS2002, heb hem wel ontvangen

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik het door !!!!
Vlieg naar het vliegveld toe waar je wilt landen en zoek je landingsbaan uit.
Voer de benodigde gegevens in (cours en ils frequentie).
Zet nu de kaart aan (verschijnt rechtsonder in beeld)
Hoe die kaart precies heet weet ik niet.
Ga precies boven die groene streep vliegen voor je landingsbaan en zet je APR en Autopilot aan.
Je word nu precies naar de landingsbaan geleid.
Zorg wel voor de juiste snelheid en hoogte als je boven de groene streep vliegt.
Ik heb dit 5X getest en 5X is het gelukt.
Vlakvoor het landen zet ik hem weer op manuel om het laatste stuk zelf te doen.

• Evilernie933
Op zaterdag 01 december 2001 22:50 schreef Bamboe het volgende:
Eindelijk heb ik het door !!!!
Vlieg naar het vliegveld toe waar je wilt landen en zoek je landingsbaan uit.
Voer de benodigde gegevens in (cours en ils frequentie).
Zet nu de kaart aan (verschijnt rechtsonder in beeld)
Hoe die kaart precies heet weet ik niet.
Ga precies boven die groene streep vliegen voor je landingsbaan en zet je APR en Autopilot aan.
Je word nu precies naar de landingsbaan geleid.
Zorg wel voor de juiste snelheid en hoogte als je boven de groene streep vliegt.
Ik heb dit 5X getest en 5X is het gelukt.
Vlakvoor het landen zet ik hem weer op manuel om het laatste stuk zelf te doen.
zo doen echte piloten het ook geloof ik...

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Kun je trouwens 2 joysticks gebruiken in flightsimulator.

• Evilernie933
Op zaterdag 01 december 2001 23:08 schreef Bamboe het volgende:
Kun je trouwens 2 joysticks gebruiken in flightsimulator.
:?

tampert, kriminalpolizei

• rdluca
  • Niet online
:? :?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:37
lol
Wil je piloot en co-piloot tegelijk zijn ofzo :? :? :?

• ND863

ND863

jij hebt zeker met 1 joystick geen rudder en/of throttle? Volgens mij is dus zijn bedoeling om met twee joysticks een rudder axis te creeeren.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tuurlijk kan je 2 (of meer) joysticks gebruiken. Ik gebruik een sidewinder ffb2 voor gas en sturen enzo, en ch-products pedalen in de gameport voor het rudder.

kan je allemaal gewoon instellen bij controls->assignments...

edit: oeps, ik had ff niet gezien dat dit al een oud (en dood) topic was... |:(
Pagina: 1