Toon posts:

fetchmail, pop3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey iedereen,

ik zit met een probleempje.
ik heb thuis een RH 7.0 draaie, die recht aan men internet hangt, en waar 2 pc's achter hangen.
ik haal nu men mail op met fetchmail en verdeel deze dan over verschillende gebruikers(afhankelijk van mail aliasses)
nu wil ik die mail niet in men linux lezen maar in men windows pc's die achter men linux pc staan
hoe kan ik een pop3 ofzo opzetten op men linux zodat ik de mail van de verschillende users kan zien via windows.

Verwijderd

ik zou je aanraden om IMAP te gebruikern omdat je dan op je *nux bak dezelfde mail hebt staan dan als je op je Windows bak ziet. Met POP3 lukt dat ook wel..maar dan moet je instellen dat de mail op de srever blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
en kunt ge pls ff uitleggen hoe ik da kan configureren ?
want da was ook men bedoeling ja, dat de mail op de server blijft staan, als backup als het ware

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Op dinsdag 27 november 2001 12:27 schreef morphe789 het volgende:
en kunt ge pls ff uitleggen hoe ik da kan configureren ?
want da was ook men bedoeling ja, dat de mail op de server blijft staan, als backup als het ware
op de windoos pc's de optie 'leave mail on server' aanvinken in de account opties van je mail client

Verwijderd

Topicstarter
nee, das nie echt men probleem, da weet ik wel ...
het probleem is dat ik op men linux geen pop3 krijg ingesteld, ik kan met men outlook niet connecten met menne linux

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Op dinsdag 27 november 2001 12:47 schreef morphe789 het volgende:
nee, das nie echt men probleem, da weet ik wel ...
het probleem is dat ik op men linux geen pop3 krijg ingesteld, ik kan met men outlook niet connecten met menne linux
1) Doe eens wat aan je taalgebruik, dit lijkt nergens op
2) installeer een Imap/Pop3 server (courier, gnupop3, etc)
3) configureer die server (echt geen raketwetenschap, het moeilijkste voor jou zal (x)inetd.conf zijn, mocht je daarvoor kiezen).
4) Vertel Outlook waar de email server is...dat zou jouw zelfs moeten lukken, want daar heb je zo'n leuke wizard voor.

* PolarWolf is sorry for the ironic tone

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de help,
mijn taalgebruik, sorry ..
en men kennis van linux, niet iedreen kan zo slim zijn als gij he ..
ik zen daar just 1/2 jaar mej bezig :p

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Op dinsdag 27 november 2001 13:01 schreef morphe789 het volgende:
thx voor de help,
mijn taalgebruik, sorry ..
en men kennis van linux, niet iedreen kan zo slim zijn als gij he ..
ik zen daar just 1/2 jaar mej bezig :p
Ik heb mezelf niet als slim gedefinieerd volgens mij...dat maakt een ander er maar steeds van.
Half jaartje linux, eh? Hmm...dan zou je nu wel zo'n beetje moeten weten hoe documentatie werkt.
Newbies kan ik waarderen, daar was(/ben) ik zelf ook een van, echter dat iemand zo bewust onfatsoenlijk met de taal omgaat, daar kan ik slecht tegen, en daar zal je zeker wat over horen...hoe l33t het ook mag lijken, je markeert jezelf ermee als ID10T.
Doe ermee wat je wilt.

* PolarWolf raadt aan om http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html eens te lezen:
More generally, if you write like a semi-literate boob you will very likely be ignored. Writing like a l33t script kiddie hax0r is the absolute kiss of death and guarantees you will receive nothing but stony silence (or, at best, a heaping helping of scorn and sarcasm) in return.

Verwijderd

ja ja ja.... Ik hou ook niet van lezen ;-)

Welke distro gebruik je, je heb waarschijnlijk al een mailservertje alleen staat ie uit.. kijk ff in /etc/xinetd.d/
staat daar iets van ipop3 of imap zoja edit bijvoorbeeld ipop3 en zet daar disable=no ofzoiets

Nu nog even /etc/rc.d/init.d/xinetd restart en klaar ben je

je heb een pop3server

Verwijderd

Topicstarter
thx Ramon

nu werkt het wel ..

sorry PolarWolf dat ik zo idioot zou overkomen, ik vind het alleen erg dat je mensen gaat beoordelen volges hun taalgebruik als idioot, ik ben zo opgevoed, en ik schaam mij daar niet over
ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad ..
ik dacht dat het niet zo erg lastig was om mij even verder te helpen, ik dacht dat daar een forum voor diende en niet om mensen uit te maken ...

dat wou ik nog ff zeggen ..

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Op dinsdag 27 november 2001 14:24 schreef morphe789 het volgende:
thx Ramon

nu werkt het wel ..

sorry PolarWolf dat ik zo idioot zou overkomen, ik vind het alleen erg dat je mensen gaat beoordelen volges hun taalgebruik als idioot, ik ben zo opgevoed, en ik schaam mij daar niet over
ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad ..
ik dacht dat het niet zo erg lastig was om mij even verder te helpen, ik dacht dat daar een forum voor diende en niet om mensen uit te maken ...

dat wou ik nog ff zeggen ..
Ik ben waarschijnlijk wat te hard uit de hoek gekomen met mijn opmerkingen (maakt ze niet minder waar, trouwens).
Anyway, ik ben blij dat je de boel aan de gang hebt, en ik hoop met imap...dat maakt het leven namelijk een stuk makkelijker.

Imap maakt het mogelijk om overal en altijd je email te lezen met zo'n beetje elke (beetje fatsoenlijke) client die er op de markt is.
Gecombineerd met Maildir maak je zo een fijne schaalbare oplossing, waarop je ook nog diverse webmail oplossing los kunt laten.

* PolarWolf gebruikt courier-imap, IMP, Outlook (Express), pine, mozilla mail, en allemaal op dezelfde mailbox...w00t!

Verwijderd

Topicstarter
thx for all the help people ...

ik heb nu een Imap server draaien en da gaat zalig goe en snel ...
idd, imap is beter as pop3 :p
ik had da nog nooit gebruikt, dat was hetgene ik nodig had ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu nog wel een klein vraagje.
de mail die ik verstuur naar men server op te testen werkt perfect, en die komt dan ook perfect aan bij men windows client.
maar als ik die bij men windows client verwijder, wordt die mail eigenlijk gewoon doorstreept.
dus gemarked als deleted.
wordt deze later ook effectief verwijdert van de server of hoe zit dat juist in elkaar ?
Pagina: 1