ASUS A7v266-E raid Raid 0 win xp install probleem?

Pagina: 1
Acties:

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Topicstarter
Ik heb dus een ASUS A7V266-E raid MB, ik wilde Winxp installeren maar lukt niet als een raid array heb gedefinieert..
Tijdens de installatie druk ik op F6 en dan een diskette met driver va Promise Fasttrak100 controller, maar winxp zegt, bij het scherm waar je een locatie kiest voor de installatie, dat er geen drive is gedefinieerd en dat de installatie afgesloten moet worden.

ASUS heeft een promise raid controller (lite bios) onboard, ik heb de driver van Promise site gehaald (naar hun zeggen is dit driver niet bedoeld voor onboard controller, maar het werkt perfect met win98).. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of iemand een goede driver voor de promise raid controller? thnxz

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op dinsdag 27 november 2001 12:05 schreef cimbom het volgende:
Tijdens de installatie druk ik op F6 en dan een diskette met driver va Promise Fasttrak100 controllerz
Hmmm kerel tis geen fasttrak 100 meer dan maar een raid! controller die fastrak 100 driver is voor een ata 100 controler, je kan de goede driver vinden op www.asuscom.de

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> OM

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

je moet ff dat make disk doen dat op de ASUS cd staat

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Ja, en als dat allemaal niet werkt?

Ik heb ook net een A7v266-e met 2x Maxtor 40Gb.

Ik heb de HD's allebei op master staan en allebei aangesloten op een eigen Promisc Controller.

Ik heb m'n RAID 0 ingesteld en de machine even geboot om te zien of het wel "functional" is. Deze is functional. Nu start ik windows XP op van CD en laad de drivers die ik vandaag van de Asus.com site heb gehaald.

NIET WERKEN. "Windows XP kan geen vaste schijven vinden in uw systeem."

Help.

edit:

Of je geeft naast je linkje http://www.asuscom.de/ ook even aan waar je precies naar moet zoeken.. :?

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/ide/pdc20265/raid.zip

Dat is het juiste bestand. Het is wel 4MB groot, maar je moet je hele Linux / Novell directory weggooien en het past op een flop.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
precies hetzelde probleem hier met een epox board
|:(

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
juist ja ...na veel zoeken zag ik ergens dat je bij het instaleren van de highpoint drvr niet s moet indrukken maar de e |:( (bug van xp)
daarna tijdens de setup formateren als fat,
nuwerkt het eindelijk :z

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1