Facts:
- 1 basis SWF die alles regelt vanuit _level0 ;
- daarbovenop een verschillende SWFjes die ook op verschillende levels ingeladen worden;
- die varierende levelnummers zitten in de variabelen LevelA, LevelB, enz.
Nu wil ik dus vanuit de basis SWF in _level0 aan een bovenliggende film vertellen dat ie naar label "start" moet gaan. Dit doe ik niet met TellTarget() want dat is niet stabiel. Normaal zou ik dan het volgende gebruiken:
maar omdat de level variabel is en is opgeslagen in de variabele LevelA komt de regel er zo uit te zien:
('eval' zorgt er dus voor dat er _level100 komt te staan als de inhoud van LevelA 100 is)
Maar dit werkt dus niet!
En nu komt het vreemde, deze werkt wel:
(waarbij ik dus verwijs naar een framenummer in plaats van een framelabel)
Het ligt er dus aan dat ik naar een label verwijs. Op één of andere manier pikt Flash dat niet
En wel als ik naar een framenummer verwijs?
Vreemd probleem, misschien een bugje? Of doe ik iets fout?
- 1 basis SWF die alles regelt vanuit _level0 ;
- daarbovenop een verschillende SWFjes die ook op verschillende levels ingeladen worden;
- die varierende levelnummers zitten in de variabelen LevelA, LevelB, enz.
Nu wil ik dus vanuit de basis SWF in _level0 aan een bovenliggende film vertellen dat ie naar label "start" moet gaan. Dit doe ik niet met TellTarget() want dat is niet stabiel. Normaal zou ik dan het volgende gebruiken:
code:
1
| _level100.gotoAndPlay("start"); |
maar omdat de level variabel is en is opgeslagen in de variabele LevelA komt de regel er zo uit te zien:
code:
1
| eval("_level" & levelA).gotoAndPlay("start"); |
('eval' zorgt er dus voor dat er _level100 komt te staan als de inhoud van LevelA 100 is)
Maar dit werkt dus niet!
En nu komt het vreemde, deze werkt wel:
code:
1
| eval("_level" & levelA).gotoAndPlay(2); |
(waarbij ik dus verwijs naar een framenummer in plaats van een framelabel)
Het ligt er dus aan dat ik naar een label verwijs. Op één of andere manier pikt Flash dat niet
Vreemd probleem, misschien een bugje? Of doe ik iets fout?