Geef je muis af en toe een stukkie kaas
Verwijderd
Weet je zeker dat het actieve form niet je enige form is, als je prog er geen meer over heeft zal hij nl. afsluiten.
project heeft nu maar een form...
dus als ik die afsluit, dan moet ie ook weg, dat gebeurt ook prima, probleem is dat Visual Basic zichzelf ook gelijk maar afsluit, zodat ik VB weer opnieuw moet starten zodra ik weer verder wil proggen...
dus als ik die afsluit, dan moet ie ook weg, dat gebeurt ook prima, probleem is dat Visual Basic zichzelf ook gelijk maar afsluit, zodat ik VB weer opnieuw moet starten zodra ik weer verder wil proggen...
Gebruik je subclassing van windows? Heb ik ook gehad. Als je je subclass niet netjes opruimt, gaat VB ook dood met je prog, geen error, gewoon weg.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Als je subclassing gebruikt sluit ie zich in een keer af idd. In Form_Unload moet je code zetten om de boel te unloaden.
Er bestaat geloof ik wel een DLL waar je dit probleem mee kunt oplossen.
Er bestaat geloof ik wel een DLL waar je dit probleem mee kunt oplossen.
thnx zal eens effe die dll zoeken,
prog niet OO... gebruik dus geen subclasses, maar misschien m'n activex controls wel.
prog niet OO... gebruik dus geen subclasses, maar misschien m'n activex controls wel.
Verwijderd
Noem ns wat dingen die je er in hebt zitten
Waarschijnlijk zit daar iets tussen dat subclassing doet.
Overigs is het niet zo heel makkelijk volgens mij om die subclassing DLL in te bouwen.
En om je prog te laten crashen bij het afsluiten is toch niet zo netjes, ik zou eerder even kijken hoe je de boel moet unloaden
Overigs is het niet zo heel makkelijk volgens mij om die subclassing DLL in te bouwen.
En om je prog te laten crashen bij het afsluiten is toch niet zo netjes, ik zou eerder even kijken hoe je de boel moet unloaden
ik heb DataDynamics ActiveBar2,
Janus GridEX 2000
Janus ButtonBar
Infragistics DataExplorer
verder allemaal MS-Meuk,
hierbij heb ik niets kunnen vinden in de knowledge bases
Janus GridEX 2000
Janus ButtonBar
Infragistics DataExplorer
verder allemaal MS-Meuk,
hierbij heb ik niets kunnen vinden in de knowledge bases
nee helemaal nergens van...
ik wordt nu echt frust van VB,
ding crashed nu ook al zo gauw ik op run of save project klik...
AAARRRGGG!!!
* VlaFlip wil Delphi...
ik wordt nu echt frust van VB,
ding crashed nu ook al zo gauw ik op run of save project klik...
AAARRRGGG!!!
* VlaFlip wil Delphi...
ik unload zelf volgens mij alles... anyway...
nieuw hoofdstuk in deze soap...
als ik VB opstart en vervolgens mijn project open: problemen...
als ik direct (of via shortcut op desktop) m'n project open:
niks aan de hand...

in ieder geval, dev bedankt voor de moeite...
(ik heb een ... probleem geloof ik...
)
nieuw hoofdstuk in deze soap...
als ik VB opstart en vervolgens mijn project open: problemen...
als ik direct (of via shortcut op desktop) m'n project open:
niks aan de hand...
in ieder geval, dev bedankt voor de moeite...
(ik heb een ... probleem geloof ik...
heb je al geprobeerd om VB opnieuw te installeren?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Als het gaat om een bepaald project waar het subclassen fout gaat, dat heeft niks met een rotte VB te maken, maar:Op vrijdag 30 november 2001 16:37 schreef ND het volgende:
heb je al geprobeerd om VB opnieuw te installeren?
bedoel je hiermee gewoon een link naar het .vbs bestand, da's wel heel vreemd.als ik direct (of via shortcut op desktop) m'n project open:
niks aan de hand...
True, true, hoewel je hooguit zou kunnen aanvoeren dat het wel jammer is dat binnen de IDE je programma in het process van VB draait. Dat is wat ik tijdens mij gepruts met VC++ merkte wel wat beter, kon m'n progje eindelijk crashen zonder de IDE mee te nemenOp vrijdag 30 november 2001 18:06 schreef dev het volgende:
Als het gaat om een bepaald project waar het subclassen fout gaat, dat heeft niks met een rotte VB te maken, maar:
Zal wel een shortcut naar het project zijnbedoel je hiermee gewoon een link naar het .vbs bestand, da's wel heel vreemd.
Maar VB heeft wel als nadeel dat als je crashed en pech hebt, de IDE wat 'aangepast' wordt. Toolbar buttons (ook standaart buttons) die er opeens niet meer staan, ik ben al weleens wat popup menu items kwijt geraakt, behoorlijk stupide. En een gewone install over de huidige VB heen hielp daar niet voor
Unreggen, rebooten, en daarna weer reggen van gebruikte componenten heeft bij mij zo'n vaag probleem verholpen. Wazig, maja....
Exact expert nodig?
Verwijderd
Het is juist een extra feature van VB dat je kunt debuggen zonder helemaal te compilen. Je kunt er ook gewoon een snelle P-Code compile van maken als je m apart wilt testen.
Verder moet je maar even zoeken naar de Microsoft DLL die het mogelijk maakt te subclassen zonder crash bij problemen.
Verder moet je maar even zoeken naar de Microsoft DLL die het mogelijk maakt te subclassen zonder crash bij problemen.
inderdaad een shortcut naar .vbs werktie prima,
VB starten en vervolgens vial file>open zelfde vbs aanklikken dan flipt de handel...
vb eroverheen installen hielp ook niks,
ik geef het op, ik weet nu hoe ik in ieder geval ongestoord verder kan met m'n werk...
VB starten en vervolgens vial file>open zelfde vbs aanklikken dan flipt de handel...
vb eroverheen installen hielp ook niks,
ik geef het op, ik weet nu hoe ik in ieder geval ongestoord verder kan met m'n werk...
Pagina: 1