Bij de overstap van PIII 500 naar een AMD 1400 kreeg ik temparatuurproblemen.
Op advies van de GOT heb ik mijn hele case verbouwd, een goede airflow gecreeerd, andere pcu koeler, en mijn AMD zakte qua temp, van een dikke
65c naar max 55c stressed bij een kamertemparatuur van 30c+ (hitte-golf) en daar was ik wel tevreden mee.
NU heb ik bij de overstap van (zie sys spec onder) ALWEER het zelfde probleem (in de zelfde case)
Waar kan dit toch aan liggen?
Het zit mij niet goed wat betreft de (proc)temparatuur die weergeven word door de A7V266-e mobo.
Ik heb wel gelezen dat er een bepaalde afwijking is bij het gebruik van de XP proc.
Maar geld dit nu ook nog steeds bij de nieuwste mobo's?
Ik kan mij niet voorstellen dat de XP een 7-10c warmer wordt dat de AMD TB 1400, onder precies de zelfde omstandigheden.
Ik heb bij een koudstart direct gekeken in de bios duurt 15 seconden:
Temparatuur van het mobo: 18.5c
Temparatuur van de proc : 27c.
Na een minuut wachten mobo:20c en de proc 30c.
De computer is meer dan 10 uur uitgeweest in een ruimte van 18c.
Nu mijn vragen:
1) Wat is er eigenlijk bekend over de XP (1800+) en de (exacte?) temparatuur afwijking?
2) Wie heeft dezelfde ervaring met deze combinatie mobo/proc?
3) Dat de XP proc minder warmte zou generen hoor ik ook niets meer van?
4) Er kan toch geen 8.5c verschil zitten na 15 seconden tussen de 2 gemeten temparaturen?
Op advies van de GOT heb ik mijn hele case verbouwd, een goede airflow gecreeerd, andere pcu koeler, en mijn AMD zakte qua temp, van een dikke
65c naar max 55c stressed bij een kamertemparatuur van 30c+ (hitte-golf) en daar was ik wel tevreden mee.
NU heb ik bij de overstap van (zie sys spec onder) ALWEER het zelfde probleem (in de zelfde case)
Waar kan dit toch aan liggen?
Het zit mij niet goed wat betreft de (proc)temparatuur die weergeven word door de A7V266-e mobo.
Ik heb wel gelezen dat er een bepaalde afwijking is bij het gebruik van de XP proc.
Maar geld dit nu ook nog steeds bij de nieuwste mobo's?
Ik kan mij niet voorstellen dat de XP een 7-10c warmer wordt dat de AMD TB 1400, onder precies de zelfde omstandigheden.
Ik heb bij een koudstart direct gekeken in de bios duurt 15 seconden:
Temparatuur van het mobo: 18.5c
Temparatuur van de proc : 27c.
Na een minuut wachten mobo:20c en de proc 30c.
De computer is meer dan 10 uur uitgeweest in een ruimte van 18c.
Nu mijn vragen:
1) Wat is er eigenlijk bekend over de XP (1800+) en de (exacte?) temparatuur afwijking?
2) Wie heeft dezelfde ervaring met deze combinatie mobo/proc?
3) Dat de XP proc minder warmte zou generen hoor ik ook niets meer van?
4) Er kan toch geen 8.5c verschil zitten na 15 seconden tussen de 2 gemeten temparaturen?
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com