opstarten zonder toetsenbord lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil een server maken van een pc, komt dus geen toetsenbord op, maar nu ik alles geinstalleerd heb en mn toetsenbord eraf haal, en reboot, dan blijft het bios stil staan met " Warning! Keyboard Initialization Failure, Press Any Key to continue"dat is natuurlijk niet de bedoeling.. hij moet automatisch doorgaan en niet wachten op een druk op een toets. Ik heb in het bios ingesteld HALT ON: NO ERRORS (in plaats van ALL ERRORS)
Maar dit lijkt dus niks uit te maken. Iemand een idee?

Het is een Intel P4 1,5GHz op een Chaintech 9BJA p4 moeerbord

Verwijderd

rommelmarkt => 15e hands toetsenbord?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja je kan natuurlijk ook gewoon 't toetsenbord er pas uithalen nadat 'ie is opgestart lijkt mij... (of fik je dan iets door? is 't PS/2, USB of wat?)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Hmm, normal moet dat gewoon werken met die bios instelling. Heb ik ook bij een aantal systemen gedaan.
Probeer eens de PS/2 te disablen... Weet niet of dat werkt, maar proberen kan je t altijd. :)

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 10:58 schreef KingRichje het volgende:
rommelmarkt => 15e hands toetsenbord?
grapje? heb je wel goed gelezen? (Flamebit)

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 10:58 schreef Flat© het volgende:
mja je kan natuurlijk ook gewoon 't toetsenbord er pas uithalen nadat 'ie is opgestart lijkt mij... (of fik je dan iets door? is 't PS/2, USB of wat?)
nee das geen optie het is een server, in een 19" rack :)
kutten met een los toetsenbord is geen optie.. het zal vast wel es gebeuren dat de stroomuitvalt, dan is het niet praktisch om dan de juiste server te zoeken en dan een toetsenbord aan te sluiten. ps/2 muis en toetsenbord heb ik er nu op :)

PS/2 uitschakelen is ook niet erg praktisch.. stel dat er later wat moet worden veranderd dan moet eerst in het bios de ps2 weer worden aangezet.. de andere server eeft hier geen problemen mee, boot zonder problemen zonder toetsenbord en als je wil kan je op elk gewenst moment toetsenbord aansluiten dat dan ook meteen werkt

Verwijderd

Ik weet niet wat voor bios er in de Chaintech zit, maar normaal gesproken kan je in de BIOS settings het toetsenbord uitschakelen. Ga hiervoor naar de Standard CMOS settings en selecteer bij Keyboard de optie "Not installed". De controle door het BIOS of er een toetsenbord is aangesloten wordt hiermee uitgeschakeld.

Het toetsenbord blijft het wel gewoon doen als het is aangesloten. Alleen de controle wordt niet uitgevoerd.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan toch draadloos toetsenbordje nemen? zender erin...ps/2 port..en dan toetsenbord wegstoppen in een kast >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

[ik moet beter leren lezen]

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 11:17 schreef XthinkZ het volgende:
Je hebt optie:

Hold on:
all errors
keyboard
... nog iets.

als je die ff op geen zet, dan gaat ie gewoon door.
No errors, maar ook dat helpt niet, komt ie weer met de melding :(

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 11:11 schreef Herculus het volgende:
Ik weet niet wat voor bios er in de Chaintech zit, maar normaal gesproken kan je in de BIOS settings het toetsenbord uitschakelen. Ga hiervoor naar de Standard CMOS settings en selecteer bij Keyboard de optie "Not installed". De controle door het BIOS of er een toetsenbord is aangesloten wordt hiermee uitgeschakeld.

Het toetsenbord blijft het wel gewoon doen als het is aangesloten. Alleen de controle wordt niet uitgevoerd.
AWARD bios...

Ik kan het niet vinden waar ik het toetsenbord kan uitschakelen, volgens mij kan dat gewoon niet.. iig niet bij standard cmos settings en heb het ook niet ergens anders gevonden

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Euh, wat stond er ook alweer...
Op dinsdag 27 november 2001 10:57 schreef robbertb het volgende:
Ik heb in het bios ingesteld HALT ON: NO ERRORS (in plaats van ALL ERRORS)
Maar dit lijkt dus niks uit te maken. Iemand een idee?

Verwijderd

Dan laat jeh et toetsenbord toch lekker zitten??

Verwijderd

Wat kost een toetsenbord nou :? wat doe je moeilijk als je daar een topic voor opent :Z

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 11:44 schreef Qorne het volgende:
Wat kost een toetsenbord nou :? wat doe je moeilijk als je daar een topic voor opent :Z
Stel je niet zo verschrikkelijk dom op, ik heb toch net uitgelegd hoe de situatie is, het is een 19" rack SERVER die bij een hoop andere servers in een rack wordt VASTGESCHROEFD dan is er toch geen ruimte voor een toetsenbord kip, alleen als je em (het toetsenbord) vasthoudt in je voorpootjes.. sjongejonge denk zelf es na.
Please doe niet zo ontzettend naief, als het zo simpel was had ik dat zelf ook wel kunnen bedenken.

Verwijderd

Hmmm, als een gebruiker nou graag wilt om geen keyboard en muis aan te sluiten, dan lijkt het me logisch dat hij daar gewoon een technische antwoord op krijgt. Dus niet van gewoon een goedkoop keyboard kopen.

Ik heb zelf ook twee servers draaien zonder monitor/keyboard mouse. Scheelt er veel als je weinig ruimte hebt! :) En wat moet je met een keyboard als die server alleen op afstand beheerd wordt...

Robert, kijk eens voor een bios update, misschien dat dat helpt. De systemen die ik gebruik geven wel een foutmelding dat het keyboard er niet in zit, maar gaan na enkele seconden gewoon verder met booten...

suc6

Verwijderd

ik zou gewoon de pc opstarten met keyboard, en daarna eruit halen.

doe ik regelmatig met servers bij ons.
(vergeet nie pc anywhere erop te zetten zodat je er vanaf je eigenpc erop kan.)
wat je ook kan doen is je baas een
"Belkin Omni Cube X-port" laten kopen , dan kan je meerdere pc's op 1 toetsenbord, muis en monitor aansluiten,

(is overigens geen goedkoop geval.)

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 12:04 schreef Enfermidade het volgende:
ik zou gewoon de pc opstarten met keyboard, en daarna eruit halen.

doe ik regelmatig met servers bij ons.
(vergeet nie pc anywhere erop te zetten zodat je er vanaf je eigenpc erop kan.)
wat je ook kan doen is je baas een
"Belkin Omni Cube X-port" laten kopen , dan kan je meerdere pc's op 1 toetsenbord, muis en monitor aansluiten,

(is overigens geen goedkoop geval.)
dat is dus geen optie.. dan heb jedus altijd een toetsenbord nodig. dit is trouwens geen oplossing voor thuis maar een zakelijke.. zit hier op stage..

• robbertb
  • Niet online
niemand meer ?

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Bij de meeste biosen staat er een optie HALT ON, de opties zijn meestal "all errors", "all but keyboard", All but Diskette" & "No erros".

Zelfs het oudste mobo wat ik hier nog werkend heb heeft dat (Intel TX), dus op een chaintec zal het ook wel zitten.

Nuff Said

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

misschien is het een bug in je bios. Ik zou maar een bios check uitvoeren.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Men neme een (oud) PS/2 keyboard, slopen het beestje open en rukken alleen de controller + snoer eruit.

Vervolgens wordt dit overblijfsel aan de PS/2 poort aangesloten en presto, werken.

Het gaat het MB er alleen om dat hij/zij een reactie van de keyboardcontroller krijgt.

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 15:31 schreef ElemenTAL het volgende:
Bij de meeste biosen staat er een optie HALT ON, de opties zijn meestal "all errors", "all but keyboard", All but Diskette" & "No erros".

Zelfs het oudste mobo wat ik hier nog werkend heb heeft dat (Intel TX), dus op een chaintec zal het ook wel zitten.
zoals ik al zei, dat op NO ERRORS zetten helpt niet..

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 18:27 schreef robbertb het volgende:

[..]

zoals ik al zei, dat op NO ERRORS zetten helpt niet..
Ben ik dom of is All but keyboard de optie die je moet hebben :?
dan stopt ie om elke reden behalve je toetsenbord error, dus dan moet het toch werken :? :? :?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Die bedoelde ik dus...

• dr snuggles
  • Niet online
Zoek een oud toetsenbord en sloop daar de aansluiting vanaf, stop die erin en klaar.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Voor zover ik me kan heugen kon je in modbin voor oude award 4.51 biossen de keyboard check eruitslopen. Misschien dat dit ook lukt met een 6.xx BIOS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Change BIOS Options
   Security Default Password : ********         
   Security Number of Rerey  : 20               
   Power on delay count : 04096 (maximum = 65535) 
   Setup default color value : 00 (maximum = 15)      
   Post default color value  : 00 (maximum = 15)      
   Post color option       : Post default        
   Update revision number    : 00                
   PCI configuration display : Disabled          
-> Keylock checking     : Enabled             
-> Manufacture loop checking : Disabled          
   PS2 mouse support       : Enabled              
   Customer Specific String  : 0000000000

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 21:27 schreef wwillem het volgende:
Zoek een oud toetsenbord en sloop daar de aansluiting vanaf, stop die erin en klaar.
En dan is de bios tevreden :?
*kuch* hang er wel die controller er aan heb je zo weinig aan alleen de "aansluiting" :P
(staat hier boven mooi uitgelegd)

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 18:42 schreef Cartman! het volgende:

[..]

Ben ik dom of is All but keyboard de optie die je moet hebben :?
dan stopt ie om elke reden behalve je toetsenbord error, dus dan moet het toch werken :? :? :?
nee dat maakt ook niks uit.. dan komt alsnog met die foutmelding.. lijkt wel alsof het bios helemaal niet kijkt naar die instelling :(

• Munters
  • Laatst online: 17-08 13:56
Maar je wilt toch een toetsenbord voor het geval je iets moet doen? Net als een scherm?

Voor servers heb je die vaak niet de hele tijd nodig, en zeker niet constant voor alle servers.

Daar hebben ze een mooie oplossing voor: KVM switches (Keyboard, Video, Mouse).
Apparaten waar je afhankelijk van de uitvoering 2-64 pc's op aansluit, samen met 1 scherm, toetsenbord en muis.
Je kunt dan met een knop switchen naar de gewenste server.

Indien een pc "ontkoppeld" is, simuleert de poort de aanwezige hardware voor de server.
Ideaal die dingen.
(En best betaalbaar: ik heb F 450,- betaald voor een 4- poorts model. Dat bespaarde ik me al op het scherm van server nr 2).

Je hebt zelfs varianten waarbij de bekabeling via cat5 loopt, waardoor je ruim 100m kunt overbruggen tot scherm, kb en muis.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• robbertb
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 10:06 schreef Munters het volgende:
Maar je wilt toch een toetsenbord voor het geval je iets moet doen? Net als een scherm?

Voor servers heb je die vaak niet de hele tijd nodig, en zeker niet constant voor alle servers.

Daar hebben ze een mooie oplossing voor: KVM switches (Keyboard, Video, Mouse).
Apparaten waar je afhankelijk van de uitvoering 2-64 pc's op aansluit, samen met 1 scherm, toetsenbord en muis.
Je kunt dan met een knop switchen naar de gewenste server.

Indien een pc "ontkoppeld" is, simuleert de poort de aanwezige hardware voor de server.
Ideaal die dingen.
(En best betaalbaar: ik heb F 450,- betaald voor een 4- poorts model. Dat bespaarde ik me al op het scherm van server nr 2).

Je hebt zelfs varianten waarbij de bekabeling via cat5 loopt, waardoor je ruim 100m kunt overbruggen tot scherm, kb en muis.
ja das ook geen optie aangezien de andere servers van andere bedrijven zijn, en die werken gewoon allemaal zonder toetsenbord.

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 21:38 schreef _JGC_ het volgende:
Voor zover ik me kan heugen kon je in modbin voor oude award 4.51 biossen de keyboard check eruitslopen. Misschien dat dit ook lukt met een 6.xx BIOS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Change BIOS Options
   Security Default Password : ********         
   Security Number of Rerey  : 20               
   Power on delay count : 04096 (maximum = 65535) 
   Setup default color value : 00 (maximum = 15)      
   Post default color value  : 00 (maximum = 15)      
   Post color option       : Post default        
   Update revision number    : 00                
   PCI configuration display : Disabled          
-> Keylock checking     : Enabled             
-> Manufacture loop checking : Disabled          
   PS2 mouse support       : Enabled              
   Customer Specific String  : 0000000000
mn bios is dus niet oud.. vind deze opties dus ook nergens terug :S

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:26 schreef robbertb het volgende:

[..]

dat is dus geen optie.. dan heb jedus altijd een toetsenbord nodig. dit is trouwens geen oplossing voor thuis maar een zakelijke.. zit hier op stage..
duuuuh, thuis heb ik toch geen baas. thuis zou ik ook een toetsenbord erop willen en wij hebben ook racks op mn werk. mijn oplossing vond ik toch redelijk zakelijk. pcanywhere, omni cube en zo.

thuis zou je trouwens ook stom zijn als je een omni-cube neemt, want die zijn best duur.

wij hebben bij ons 3 racks met in elk een stuk of 8 servers en die worden allemaal met 3 monitors en 3 toetsenborden aangestuurd, 1 monitor/toetsenbord/muis per rack.
vertel me, is dat zakelijk of niet??

• robbertb
  • Niet online
Probleem opgelost.. tenminste ik heb het nog niet getest.. gewoon maar ander moederbord erin :)
Pagina: 1