Codec voor pal, bestaat het?

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
ik heb een opname rechtstreeks vanaf een camera in een .avi bestand staan, dit is videostandard Pal ofzo, maar ik krijg het niet geopend. Zijn hier speciale codecs voor? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
niet? niemand?

Verwijderd

je vraag is een beetje vaag. Verklaar je nader!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Dat ligt iig niet aan een codec. Pal wil niet meer zeggen dat het 25 fps is. Elk normaal avi codecje moet dat ondersteunen lijkt mij.
Is je bestand niet groter geworden dan 2GB? Avi's mogen maximaal "maar" 2GB zijn.

twitter.com/curly_sanders

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 28 november 2001 09:26 schreef Dope-E het volgende:
Dat ligt iig niet aan een codec. Pal wil niet meer zeggen dat het 25 fps is. Elk normaal avi codecje moet dat ondersteunen lijkt mij.
Is je bestand niet groter geworden dan 2GB? Avi's mogen maximaal "maar" 2GB zijn.
Niet waar is 4 GB (met Fat32)

en capturen in uncompressed Avi moet lukken toch (:?)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 28 november 2001 11:07 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Niet waar is 4 GB (met Fat32)

en capturen in uncompressed Avi moet lukken toch (:?)
Wel waar !! FAT32 kan bestanden van max 4gb aan, dat betekent niet dat avi's dat ook mogen worden. De oude tenminse niet, er is nu een nieuwe OpenDML standaard (VirtualDub kan het aan bv.) die ervoor zorgt dat avi's oneindig groot mogen zijn. Met NTFS filesysteem kan je dus ook videobestanden maken tot je schijf vol zit.

Uncompressed lijkt me wel een probleem. Tenminste wel als je Full res PAL uncompressed gaat capturen, ik ken geen IDE schijven die 768x576 25fps uncompressed kunnen capturen.

Maar goed, als je bv. met je TV kaart captured zal die uncompressed zijn, omdat de kaart geen hardware codec aanboord heeft, en software codecs (vaak) te langzaam zijn om realtime full res PAL te comprimeren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1