Toon posts:

Toch maar weer een TV-out vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na "alle" posts over TV-out te hebben gelezen, heb ik nog steeds een vraag:

Moet je naast de videokabel van je videokaart naar je tv ook nog (twe) audiokabel(s) aanleggen van je audiokaart naar je TV? Of ligt dat aan het type uitgang?

Volgens mij is het:
1. composiet uitgang -> SCART op TV = video+audio
2. S-VHS -> S-VHS/Scart op TV = video+audio
3. composiet uitgang -> composiet op TV = alleen video, en dan heb je ook nog twee kabels voor de audio nodig...

Of is dit totale onzin?

Eigenlijk is de vraag eigenlijk (;-)): ik wil alleen films kijken van goede kwaliteit, maar lezen van tekst e.d. op TV hoeft natuurlijk niet -> dan is het toch goed genoeg (en het goedkoopst) om van composiet een tulp-kabel te leggen naar je tv, en daar met een scartbox op je tv aan te sluiten? (kijk, als je die kabel op de composiet ingang van je tv kan aansluiten en daar zit video _en_ audio in, dan is dat natuurlijk het beste, want dat scheelt weer de aanschaf van een SCARTbox)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:34

Freak187

geen

Volgens mij moet je wel een audio kabel laten lopen van geluidskaart --> TV.

Kia Niro-EV 2024

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij is het:
2. S-VHS -> S-VHS/Scart op TV = video+audio
3. composiet uitgang -> composiet op TV = alleen video, en dan heb je ook nog twee kabels voor de audio nodig...
2. S-VHS -> S-VHS/Scart op TV = alleen video, en dan heb je ook nog twee kabels voor de audio nodig.

D8 dat het zo was.

Verwijderd

[topic=312254/1/50]

als je de plaatjes bekijkt zie je dat je nog een aparte audio-kabel nodig hebt. Op je videokaart zit uiteraard geen audio.

Dit topic is gesloten.