Toon posts:

Sound ECS K7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een ECS K7S5A moederbord gekocht en alles werkt prima op het geluid na. Bij sommige spellen zegt ie dat de soundcard niet DirectX 7.x compatible is. Ik heb DirectX 8.1 geinstalleerd en bij de meeste spellen gaat het wel goed.

Ik had wel problemen bij het installeren van de juiste drivers. Als ik de bijbehorende cd gebruik, dan kan ie niet de pci sis 7012 PCI Audiodriver installeren. Ik heb de laatste drivers gedownload bij ECS, maar hetzelfde probleem blijft (failed to copy snd'nogwat'.sys.

Iets anders wat vreemd is, is dat het geluid zacht is. Nu moet ik mijn speakers bijna voluit zetten... Het zijn geen superbeste, maar zo slecht zijn ze ook weer niet ;)

Ik heb er Win98 (ned. 1ste versie) op staan. Voor de rest loopt ie als een trein.

Heeft iemand een oplossing????

Thanx
E.

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
heb hetzelfde probleem, daarnaast valt er naulijks iets te regelen qua volume instellingen tov m'n 3,5 jaar oude onboard audiochip.
ik heb trouwens de drivers van OCworkbench gebruikt (SA12101)
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb de nieuwste drivers van ECS gedownload en heb hem nu maar op stereo aangesloten.. Waarom? Omdat als ik hem direct op koptelefoon aansloot (wat normaal bij SB128 prima kan) ik hem helemaal niet hard kan zetten! Pas als ik alle volume mogelijkheden voluit zet hoor ik wat geluid! |:(

Via stereo gaat het stuk beter, kan hem dan met grote volume knop wel lekker op sterkte :) Alleen moet ik goed oppassen met dubbele bas enzo met winamp icm stereo.

Ben ook wel benieuwd hoe je hem harder krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een e-mail gestuurd naar ECS en hoop dat ze reageren... Zo gauw ik iets hoor, dan zie je 't wel.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er komt gewoon onversterkt geluid uit. Het is de bedoeling dat je er een versterker tussenzet of een setje boxen gebruikt met ingebouwde versterker.

(op zich wel raar dat dat niet net als bij bijvoorbeeld mijn oude SB16 met een jumpertje is in te stellen, maar goed.)

Verwijderd

Bij een vriend van me met hetzelfde mobo heb ik gister ook precies hetzelfde probleem gehad. helemaal geen geluid en ook de melding dat hij de file niet kon kopieren :(.
Pagina: 1