Toon posts:

Koeler vervangen: cpu schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Coolermaster EP5-6I11 geplaatst. Samen met de nieuwe 300 w voeding geeft mijn computer nu een gigantische pokkeherrie. Volgens mij vnl. door de voeding (ik heb daar al de search voor gebruikt en wat tips gelezen: guard wegslopen, andere voeding... wg 69.- :().

Maar: als ik nu toch ook een andere koeler op m'n cpu wil (een stillere...): die coolermaster werkt met zo'n thermal pad: als ik de koeler eraf haal, zit er dan nog rotzooi op de cpu? Moet die dan schoongemaakt worden? Zo ja, waarmee (spuug, zoutzuur... :))?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

chromeeh

the Gnome

Waarschijnlijk heb je van die warmte-geleidende pasta (smaakt lekker op 't brood :9) op je cpu zitten.
Gewoon ff lekker poetsen met een doekje (pas op statische ontladingen)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
die termalpads geven een grote rotzooi, vooral naast de core komt een dikke laag troep, maar das niet zo erg. gewoon met alcohol of spiritus en een doekje (of wattenstaafje voor de randjes) schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ander idee: is het eigenlijk mogelijk alleen de fan van die koeler te vervangen? Dat lijkt me nog makkelijker: koop ik een stille fan (papst8412 NGL of zo) en klaar is kees. Kan dat? Of zitten die dingen compleet vastgeplakt?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je toch een nieuwe koeler besteld (performance: delta, stiller: zalman) zou ik er meteen wat arctic silver II (koelpasta) bij doen. Core en koeler allebei ff schoonmaken met wasbenzine en vervolgens een KLEIN beetje arctic silver 2 erop smeren. met creditcard oid uitsmeren tot een dun laagje en .. klaar! wees wel voorzichtig met het monteren van je cooler, want je hebt zo een deuk in je core

Localhost is where the heart is

• Okasha
  • Niet online
wasbenzine werkt idd prima! ik heb met wattenstokje gedaan, beetje in glaasje met wasbenzine dompelen en dan voorzichtig eroverheen strijken.

Let wel op! De core kan dit allemaal wel hebben, maar wasbenzine is vrij sterk en ik zou voorkomen dat het in grote mate op het overige oppervlak komt.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 27 november 2001 10:26 schreef hellogoodbye het volgende:
Ander idee: is het eigenlijk mogelijk alleen de fan van die koeler te vervangen? Dat lijkt me nog makkelijker: koop ik een stille fan (papst8412 NGL of zo) en klaar is kees. Kan dat? Of zitten die dingen compleet vastgeplakt?
Vrijwel altijd zit de fan op het heatsinkje geschroefd. Dan haal je dus gewoon je oude fannetje eraf en zet je een nieuwe erop. Ik heb afgelopen week ook een fannetje vervangen, enige probleem (nou ja, probleem) was dat die 25mm was, ipv. de 10mm die erop zat. Maar da's gewoon een kwestie van 4 nieuwe schroefjes...

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Dat lijkt me dan de simpelste oplossing! Ik heb nog twee fans van vorige cpu's: es ff uitproberen of ze sterk genoeg zijn.

Als dat niet werkt laat ik de fan op 7 volt draaien.

Zit een fan in een voeding ook zo simpel verbonden en zo? Ik heb mijn oude voeding nog: die was veel stiller: ik zou dan die fan eruit kunnen slopen en in die nieuwe monteren...

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Op dinsdag 27 november 2001 12:25 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
wasbenzine werkt idd prima! ik heb met wattenstokje gedaan, beetje in glaasje met wasbenzine dompelen en dan voorzichtig eroverheen strijken.

Let wel op! De core kan dit allemaal wel hebben, maar wasbenzine is vrij sterk en ik zou voorkomen dat het in grote mate op het overige oppervlak komt.
das nou juist het mooie van wasbenzine: als je morst is het binnen 10sec ofzo weer verdampt :P Enne met een ouwe doek wil het ook wel hoor, gaat wat makkelijker. (wattenstokje (mits niet te pluizig - fouter dan fout) echter wel erg handig voor normale koelpaste (niet in tube) op core krijgen.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

Thinner is nog beter, alchohol schiet gewoon echt niet op, ik lag daar mee acht 4 min te boenen op mijn core en cooler en nog wilde de zooi er niet af.

Ik naar de kast lopen, thinner, of tewel, organisch oplosmiddel. Een scheutje, 1 veeg en alle rotzooi eraf.. daarnaa ff met een droog papiertje alles schoongeboend en klaar was HarrieH :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Alcohol werkt perfect, ik gebruik nu dan ook 97%. Zelfs 70% verwijdert alle AS, al weet ik niet of keton nog een laagje achterlaat.
Ach, bijna alle residu zal te weinig zijn om de koeling echt tegen te gaan.

Verwijderd

Ik gebruik zelf om de core te reinigen Magic Dull. Een paar veegjes en het is eraf. Je kunt er ook goed koper en zilver mee poetsen/reinigen

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gewoon Thinner, Kwastenreiniger, Wasbenzine of Nagellak remover werkt allemaal even goed.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Je kunt ook een bak vol met water laten lopen en dan een paar scheppen zout toevoegen, dan je silverstar plaatje erinleggen en je core hierop leggen. Je core is weer als nieuw!

;)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

thinner had ik ook wel ns geprobeerd, maar dan bleef er vanalles achter. Wasbenzine is *D

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

chromeeh

the Gnome

Hmmmmm.... Ik krijg altij de de neiging om dingen in brand te steken als er iets brandbaars in de buurt is >:)
Laat ik het maar bij m'n doekje houden :)

Live @ RedHat 7.2 KDE

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 09:24
Op woensdag 28 november 2001 05:20 schreef funksngrooves het volgende:
Je kunt ook een bak vol met water laten lopen en dan een paar scheppen zout toevoegen, dan je silverstar plaatje erinleggen en je core hierop leggen. Je core is weer als nieuw!

;)
LOL >:)

Verwijderd

Kan glassex of te wel ruitenreiniger?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja hoor, Glassex is ook een soort van alcohol dingetje. Werkt prima. En als je dat niet hebt neem je maar de Chanel 5 van je meissie. ;)

Als die zooi maar in oplossing gaat.

Verwijderd

:) Staat wel iets op de fles van 'glans alcohol' maar dat zal niet veel uit maken denk ik.

We zitten nl midden in de verhuizing en het enige wat we hebben staan is Hema Glassex :P

En nee ik ga niet mijn eau de toilette en mij vriendins eau de toilette gebruiken, veels te duur en ik hoef straks niet heel die lucht door mijn kamer :)

Verwijderd

Net met glassex geprobeerd en ging voor geen meter!

Dus ff Hugo Boss erbij gepakt en die had hem meteen glanzend schoon :) (serieus)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Op donderdag 29 november 2001 05:57 schreef funksngrooves het volgende:
Net met glassex geprobeerd en ging voor geen meter!

Dus ff Hugo Boss erbij gepakt en die had hem meteen glanzend schoon :) (serieus)
:P LOL

Verwijderd

:) Maar het is denk ik wel een tip voor mensen die net als ik niet allemaal van die chemische middelen in huis hebben.

Ik denk dat een eau de toilette (ook flink chemisch) toch iets minder aggresief is dan, wasbenzine, verfoplosser, tinner, ammoniak ed.
Pagina: 1