Toon posts:

internet verkeer bijhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
LS,

ik zoek een stukje software waarmee in het internet verkeer op ons netwerk in de gaten kan houden. Met in de gaten houden bedoel ik per user (of IP adres) bijhouden welke sites zijn bezocht, en hoeveel dataverkeer er is gegenereerd.

Nu werken wij zonder proxyserver, maar met een cisco router als gateway. De software die ik zoek moet dus niet als proxy oid fungeren. Ik heb geen behoefte om sites etc. te blokkeren, het gaat sec en alleen om reporting.

Please help...

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
transparante proxy installen als gateway.

Users moeten niets ingeven, alle trafiek gaat erdoor.

This space intentionally left blank.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
voor netwerktraffic monitoring: Netwerk monitor voor NT (de uitgebreide versie ;)).

Wat je wil speelt zich op verschillende lagen af: netwerktraffic monitoring en url monitoren. 't Wordt dus moeilijk om dat via één programma te doen.

Verwijderd

Topicstarter
De netmon die bij SMS zit die gebruik ik al ja, maar niet voor deze toepassing uiteraard |:(

En URL Monitoring tools doen niet wat ik wil. Bijna alle URL mon tools houden bij of een url nog bestaat... Tja daar heb ik dus nix aan.

Een pakket zoals 'SuperScout Web Filter' van Suftcontrol doet wel wat ik zoek, maar is veel te uitgebreid...

Verwijderd

smoothwall-0.9.9

http://www.smoothwall.org/gpl/about/screenshots/

of mandrake SNF 7.2
http://www.mandrakesoft.com/products/snf/features

werkt allebei heel goed.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze pakketten zijn mij te uitgebreid... het gaat mij dus sec en alleen om reporting, en ik wil het niet tussen m'n gateway hebben.

monitor
|
|
router ----- netwerk

en dus niet

router ---- monitor ---- netwerk

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
dumeter?

of kan dat niet alleen het netwerk? kan dat alleen up en downstream meten?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Hmm, uwe router gaat enkel op layer 3 werken, die ziet enkel IP packets voorbijkomen met hun payload.

Ik betwijfel dat je vanaf je router stats kunt gaan trekken ivm URL's.

Zo'n transparante proxy lijkt me de enige mogelijke oplossing, of een switch/router die veel hoger in de ISO layers kan.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
|:( Shit ik zie net pas dat m'n bovenste tekeningetje niet klopt... Die monitor hoort in het midden te zitten en dus NIET op de router!!!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

offtopic:
Heb je je al verdiept in het legale aspect?

Voorbeeld: Mensen moeten voordat ze zich identificeren (inloggen) op een informatiesysteem op de hoogte gebracht worden van het feit dat hun acties "gemonitord" worden.

Als mijn surfgedrag gelogd zou worden zonder dat ik het weet dan is het tijd voor een paar telefoontjes >:)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard!

Voordat we hiermee gaan werken worden de medewerkers op gehoogte gesteld dat hun internet verkeerd wordt gemonitoord.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:43
Gebruik je een switch? Dan kun je sowieso niet zien wat de andere users doen, dan zul je de monitor echt op de router aan moeten sluiten. Maar ik denk dat je eens op cisco+monitor moet gaan zoeken..

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 27 november 2001 @ 13:31:
Uiteraard!

Voordat we hiermee gaan werken worden de medewerkers op gehoogte gesteld dat hun internet verkeerd wordt gemonitoord.
Houd er rekening mee dat dit niet zo 1-2-3 mag.
Op het moment dat er een bijv. een OndernemingsRaad is moeten deze van te voren op de hoogte worden gebracht en hun toestemming verlenen.

edit:
Sorry, te laat gezien dat het een oud topic was |:(
Pagina: 1