Toon posts:

win XP op kaal systeem... 30 gig kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M`n broertje heeft ook eindelijk z`n pc in elkaar gezet en winXP er op laten zetten door z`n maat, wat ik begrepen heb is dat XP vroeg om een partitie aan te maken =gedaan 10 gig maar nu ziet de pc de resterende 30 gig van de 40 gig harde schijf niet meer. |:(

Wat moet ie doen om die 30 gig werkend te krijgen, ik dacht zelf aan een opstart flop en met fdisk opnieuw partitioneren maar komt dan wel op een ntfs te staan ?

Verwijderd

Computermanagement-Disk management-rest van de Disk activeren via het aanmaken van een partitie.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 15:16
mijn collega`s begrijpen me niet..................

euhhhh, ik ook niet :-) al geprobeerd de overige 30 gig te partitioneren?

Verwijderd

Die overige 30 Gig zal wel 'hidden' zijn, dus je kan kijken of je met de help (F1) kan kijken hoe je deze kan bekijken.

Suc6

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:07 schreef MaxNatic het volgende:
Die overige 30 Gig zal wel 'hidden' zijn, dus je kan kijken of je met de help (F1) kan kijken hoe je deze kan bekijken.

Suc6
Huh :?

Volgens mij kun je gewoon een extended partitie maken van de overige 30GB via disk Management. Ik zal het je nog sterker vertellen: Het is de enige juiste manier!
8-)

Verwijderd

ik zou hem maar weer helemaal leeg gooien en een partitie van 40 GiG aanmaken; in combinatie met fat 32 is dat gewoon de snelste oplossing..
ook in het voor windows zelf het snelste.

suc6 !

P.S. gebruik fdisk vanaf een boot-dos diskette; preferrably van windows 98se !
en gooi daar de partities mee weg; en maak daar 1 nieuwe partitie van !

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:18 schreef batman het volgende:
ik zou hem maar weer helemaal leeg gooien en een partitie van 40 GiG aanmaken; in combinatie met fat 32 is dat gewoon de snelste oplossing..

suc6 !

P.S. gebruik fdisk vanaf een boot-dos diskette; preferrably van windows 98se !
en gooi daar de partities mee weg; en maak daar 1 nieuwe partitie van !
Het moet hier niet gekker worden :(

Je gaat toch niet iemand vertellen dat ie z'n PC opnieuw moet inrichten alleen omdat hij niet weet waar hij moet kijken!!! |:(

Nog 1 keer dan:

Via disk management extended partitie of logical drive aanmaken. Daarna formateren met NTFS of FAT32. En klaar ben je.

Opnieuw installeren.. |:( te erg gewoon!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:07 schreef MaxNatic het volgende:

Suc6
Wat ik bedoelde, en dat is zeker zo met Partition Magic 6-7, dat als je je HD in partities indeelt, het stuk van je HD dat je niet aanwijst c.q. actief maakt 'hidden' wordt.
Dit wil dus zeggen dat je dat stuk van je HD in Win niet ziet en dus zal moeten activeren!

Met de Manager in XP heb ik echter geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 10:10 schreef Woutje2000 het volgende:

[..]

Huh :?

Volgens mij kun je gewoon een extended partitie maken van de overige 30GB via disk Management. Ik zal het je nog sterker vertellen: Het is de enige juiste manier!
8-)
Ik draai zelf win 98, van XP heb ik nog geen kaas gegeten, als ik het goed begrijp zit dat disk managment in XP gebakken, ehhhm, kun je uitleggen hoe ik daar kom, gaat dat via start-bureau accessoires of iets dergelijks?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:18 schreef batman het volgende:
in combinatie met fat 32 is dat gewoon de snelste oplossing..
Dat is dus niet waar
XP draait vele malen sneller en stabieler op NTFS

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:25 schreef doehetzelver het volgende:

[..]

Ik draai zelf win 98, van XP heb ik nog geen kaas gegeten, als ik het goed begrijp zit dat disk managment in XP gebakken, ehhhm, kun je uitleggen hoe ik daar kom, gaat dat via start-bureau accessoires of iets dergelijks?
Start-Programs-Administrative tools (Engelse versie)- Computer Management.

Aan de linkerkant op diskmanagement klikken. Aan de rechterkant rechtermuistoets op het lege gedeelte van de schijf klikken en kiezen voor Extended of Logical drive. Daarna nog ff formateren en klaar ben je.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
thanx >:)

ga vanavond ff naar broertje toe en ff uitproberen

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 10:22 schreef Woutje2000 het volgende:

[..]

Het moet hier niet gekker worden :(

Je gaat toch niet iemand vertellen dat ie z'n PC opnieuw moet inrichten alleen omdat hij niet weet waar hij moet kijken!!! |:(

Nog 1 keer dan:

Via disk management extended partitie of logical drive aanmaken. Daarna formateren met NTFS of FAT32. En klaar ben je.

Opnieuw installeren.. |:( te erg gewoon!
die gast werkt zeker op een helpdesk. |:(

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:56 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

die gast werkt zeker op een helpdesk. |:(
LOL

Verwijderd

Je kunt ook met bijvoorbeeld Partition Magic even een partitie erbij maken.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 17:39
Op dinsdag 27 november 2001 10:25 schreef MaxNatic het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde, en dat is zeker zo met Partition Magic 6-7, dat als je je HD in partities indeelt, het stuk van je HD dat je niet aanwijst c.q. actief maakt 'hidden' wordt.
Dit wil dus zeggen dat je dat stuk van je HD in Win niet ziet en dus zal moeten activeren!

Met de Manager in XP heb ik echter geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde is.
Gek he dat Windows dat niet kan zien als er geen partitie op is aangemaakt. Dan kan Windows het helemaal niet zien omdat je eerst een partitie moet aanmaken en daarna moet formatteren en dan ziet windows de partitie pas goed

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:44 schreef urk_forever het volgende:

[..]

Gek he dat Windows dat niet kan zien als er geen partitie op is aangemaakt. Dan kan Windows het helemaal niet zien omdat je eerst een partitie moet aanmaken en daarna moet formatteren en dan ziet windows de partitie pas goed
Precies, de resterende 30 gig zijn ook nog niet geformatteerd, ( broertje begint net met het klooien aan pc`s) gewoon xp in cd drive gedaan en klikken maar, ( ik was er niet bij) dus alleen die 10 gig zijn geformatteerd en de rest nog niet, helaas hrlaas hebben we geen beschikking over partition magic, anders was het zo gebeurt denk ik.
Pagina: 1