Toon posts:

Vreemd HP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP DJ710C. Aangezien die &^^%*inkt zo duur is ben ik overgestapt op refillen. Gaat allemaal netjes en de kwaliteit is best ok. Alleen nu treedt het volgende probleem op..

Een tijdje terug was er opeens geen geel meer. Bijvullend dan maar.. niet dus! Na wat gesurf op het net ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet afdrukken van geel 2 oorzaken kan hebben:
1. er zit een luchtbel in de spons
2. mijn pinktop is verstopt...
Dus ikke die kop cleanen. Helpt niet. Dan maar de cartridge overloaden met inkt (stond op die website). En ja hoor, dat werkte... er werdt weer geel geprint, ik blij.

Nu begint gisteren (da's pakweg een maand later) hetzelfde probleem weer. Ik heb er echter een hele fles inkt (20ml) ingespoten... enig idee?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Er zullen ongetwijfeld mensen het niet met me eens zijn, maar die navultroep is dus (vind ik) echt rotzooi...
Je merkt zelf al wat voor problemen je ermee hebt.

Het voordeel van een nieuwe HP cartridge is de nieuwe en schone printkop!

Overigens heb ik wel goeie ervaringen met hervulde cartridges van Wecare.

edit:
Ik heb zelf ook de HP710...

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik heb zelf ook erg slechte ervaringen met van die navul troep. (we-care). Moest tot 5 keer toe terug naar de winkel omdat ze niet goed waren.. voor mij nooit meer navul inkt!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 09:08 schreef Damon het volgende:

Het voordeel van een nieuwe HP cartridge is de nieuwe en schone printkop!
Klopt, da's volgens mij op zich ook niet overbodig. Misschien hoeft het niet perse iedere keer, maar als je een patroon 10x bijvult, kan ik me voorstellen dat de kop versleten is. Ze zijn natuurlijk maar gemaakt om 1 vulling mee te gaan :)

ZeRoC00L koop die 1e keer per jaar ook gewoon orginele cartridges :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

[Offtopic]

Damon, wat ben jij kinderachtig zeg door te zeiken over mijn homepage.
Sinds wanneer is MP3 illegaal?

Het is gewoon een eigen creatie.
Jij hebt ook een leuke homepage zie ik >:)

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Op dinsdag 27 november 2001 09:26 schreef brotherlouie98 het volgende:
[Offtopic]

Damon, wat ben jij kinderachtig zeg door te zeiken over mijn homepage.
Sinds wanneer is MP3 illegaal?

Het is gewoon een eigen creatie.
Jij hebt ook een leuke homepage zie ik >:)
[Offtopic]

Dit lijkt mij niet de plek om hier over te discussiëren, maar ik zeg er een ding over:
MP3 op zich is idd niet illegaal, maar wel de nrs die jij op je page hebt staan en zoals je ongetwijfeld weet mag dat hiet niet!
Voor verdere discussie verwijs ik je naar de mods, of open een topic in LA!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Je moet je cartridges nooit helemaal vullen. Altijd maar voor de helft.

Anders schijnt ie vacum te trekken. Dus wat je kan proberen, is er een beetje inkt met die injectie naald uit te halen...

Weet helaas niet of het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en wel, maareuhhh dat lost mijn probleem niet op.

Er zit dus iets van een pakweg 15ml inkt in de spons. Die moet op de een of andere manier bij de kop te krijgen zijn.

Ik denk niet dat er een overdruk in de cartridge is; ik kan wel inkt uit de spons opzuigen (gaat vrij moeilijk!).

Iemand een idee hoe ik de inkt op de goede plaats krijg?

Verwijderd

vervan je zwarte patroon maar eens, als er iets mis is met de zwarte partoon kan het kleuren patroon ook raar doen door bepaalde kleuren niet meer weer te geven
HP carts zijn Thermal Ink Jet(TIJ) ergo ze worden tijdens het printen continue warm gemaakt en dit slijt de SMD componenten natuurlijk wel
Pagina: 1