TNT2 75% trager dan Voodoo3 ??

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik heb dit weekend mijn voodoo3 2000 PCI vervangen door een TNT2 M64 PCI videokaart, omdat daar een TV-out op zit en ik graag DivX op de TV wil kijken.

Maar nu heb ik een probleem: met mijn voodoo3 ging het afspelen van divx bestande altijd prima. geen 'dropped frames' en de hele 24 frames/sec van de film.

Met de TNT2 heb ik nu ineens al na 10 seconden film kijken ruim 30 dropped frames, en een waardeloos lage framerate van amper 10 FPS, vaak zelfs maar 5.

Hoe kan dit?
Ik heb er al wel redelijk nieuwe drivers op, die stonden op zo'n cdtje bij de PC-Zone.

Mijn systeem is verder:
AMD K6-2 400
128 MB RAM
Windows 98

Catch a smile out there!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
de drivers van 3dfx zijn heel erg geoptimaliseerd voor de 3d now instructies van amd.
Ook het feit dat je een M64 versie van de Tnt2 kocht is niet echt bevordelijk voor de prestaties.

oh en heb je die vertragingen altijd of alleen als je tv-out aan staat?
Ik heb dat namelijk ook op mn laptop, als ik wil gamen via de tv-out gaat dit altijd merkbaar langzamer.

I’m not like the OTTERS

• Glenfiddich
Op dinsdag 27 november 2001 08:37 schreef actieman het volgende:
de drivers van 3dfx zijn heel erg geoptimaliseerd voor de 3d now instructies van amd.
Ook het feit dat je een M64 versie van de Tnt2 kocht is niet echt bevordelijk voor de prestaties.

oh en heb je die vertragingen altijd of alleen als je tv-out aan staat?
Ik heb dat namelijk ook op mn laptop, als ik wil gamen via de tv-out gaat dit altijd merkbaar langzamer.
De tv-out heb ik nog niet geprobeerd. gewoon afspelen lukt al niet. Maar ik snap het niet, op mijn laptop (P2-233 met standaard 2 MB klotevideokaartje en 32 MB RAM) draait DivX wel goed. Dan zou het op een AMD K6-2 400 met 128 MB RAM en 32 MB videokaart toch ook moeten lukken? het afspelen van de divx hangt toch voornamelijk af van je processor en niet van de videokaart? en 75% verschil is ongelooflijk veel, dat kan haast niet zou je zeggen.

Catch a smile out there!

Verwijderd

75% is te veel...

die is stuk

balen man

• Glenfiddich
Op dinsdag 27 november 2001 08:45 schreef nlchandler het volgende:
75% is te veel...

die is stuk

balen man
Stuk? wat bedoel je? die TNT2 doet het wel. als ie stuk is dat doet ie het helemaal niet, een beetje stuk kan toch niet?

BTW Quake3 doet het wel goed. Het is alleen dat DivX en nog een paar andere games zoals UT.

Catch a smile out there!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Heb je echt de laatste Detonator drivers geinstalleerd? Want zo'n TNT2 zou een V3 eruit moeten kunnen trekken. Welk OS draai je?

• Glenfiddich
Op dinsdag 27 november 2001 09:33 schreef Froggie het volgende:
Heb je echt de laatste Detonator drivers geinstalleerd? Want zo'n TNT2 zou een V3 eruit moeten kunnen trekken. Welk OS draai je?
Windows 98. Maar hoe zit dat nou met die detonators, ik heb op PC-Zone 50 van die NVidia drivers gevonden, iets met 3. Zijn dat nou detonators?

Catch a smile out there!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

arnova

weet veel, maar niet alles

Op dinsdag 27 november 2001 09:33 schreef Froggie het volgende:
Een TNT2 M64 een Voodoo3 eruit trekken, ik dacht het niet. En al helemaal niet op een AMD Systeem (met 3DNow!, zoals iemand anders al zei). Een TNT2 M64 heeft als ENIGE voordeel dat ie 3D 32bit kleur kan renderen that's it.

Ik heb zelf een AMD K6-2 525 met een V3 3000 (check mijn specs onderaan) en dit loopt als een tiet.

ESP PvBoiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler

• froggie

froggie

Kwaaak

Ga gewoon ff naar nvidia.com en download ff de laatste Detonator XP drivers. De drivers op de PCZone cd's/dvd zijn vaak niet de nieuwste omdat die maar eens in de zoveel tijd vernieuwd worden (hoe lang staat DX8.0 nou al op die cd's :?)

• froggie

froggie

Kwaaak

Hmm... nou ja, dan trekt ie hem er misschien niet uit, maar zoals die TNT2 nu draait is zeker niet normaal!

• Glenfiddich
Maar het is toch zo dat een DivX van de CPU afhankelijk is en niet van de videokaart? zoals ik eerder al zei, op mn laptop met 2 mb videokaartje draait het ook als een tiet.

en die kaart ondersteund geeneens direct3d/opengl of wat dan ook.

vaag dat DivX op mijn pc eerder dus wel werkte en nu niet meer.

Catch a smile out there!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Kheb laatst voor een paar flessen drank ook zo'n TNT2 m64 in mijn rommelsysteem gezet en heb daar ook problemen mee. Unreal Tournament wil niet draaien met de gedetecteerde Direct3d drivers, althans niet in 1024*768. OpenGl haalt dit wel. Andere spellen begonnen te miepen, crashes etc. Ik natuurlijk de nieuwste Detonators voor win2000 en directx installeren, maar nog steeds af en toe vage meldingen. Terwijl het vorige kaartje van ATI, 8 MB dit wel draaide zonder te tjenken, ging wel een stukkie trager maar deed het wel. Nog niet geprobeerd om een DivXje te draaien, maar ik zal eens kijken. Tis wel een AGP kaartje in tegenstelling tot jou PCI. Duz, als iemand enig id heeft waarom ik mijn 32MB kaartje niet aan de praat kan krijgen in UT met 1024*768 in direct3d......

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tv-out = 640x480 !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Glenfiddich
Op dinsdag 27 november 2001 09:50 schreef bas_konings het volgende:
tv-out = 640x480 !!!
het gaat mij nu op dit moment nog niet eens om de tv-out. Ik kan gewoon onder windows nog niet eens een divx fatsoenlijk afspelen, dus TV-out is nog niet eens aan de orde. |:(

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
Of zou het helpen als ik windows re-install? zouden er misschien nog resten oude voodoo op staan? of kan dat niet

Catch a smile out there!

• arnova

arnova

Wat voor moederboard heb je dan? Ik heb zelf namelijk een ASUS P5A (Socket 7) en heb daarbij ook problemen gehad met DivX. De oplossing die voor mij werkt is:
- OpenDivX 4.02 codec gebruiken (evt. DivX 3.11a maar zeker niet DivX 4.01 of ouder)
- Het zetten van mijn AGP Driver op Turbo. Deze stond default op normal en dit scheelde zo'n 50% in performance.

• Glenfiddich
Op dinsdag 27 november 2001 11:21 schreef master_artech het volgende:
Wat voor moederboard heb je dan? Ik heb zelf namelijk een ASUS P5A (Socket 7) en heb daarbij ook problemen gehad met DivX. De oplossing die voor mij werkt is:
- OpenDivX 4.02 codec gebruiken (evt. DivX 3.11a maar zeker niet DivX 4.01 of ouder)
- Het zetten van mijn AGP Driver op Turbo. Deze stond default op normal en dit scheelde zo'n 50% in performance.
Moederbord is een PCChips M571 REV 3.2A, processor draait op 5.5x75=413 Mhz, PCI draait op 37.5 Mhz

- Ik gebruik nu al DivX 3.11a, en die draaien dus klote, moet ik nu OpenDivX proberen dan? wat is het verschil
- Ik heb PCI, geen AGP

Catch a smile out there!

• arnova

arnova

Op dinsdag 27 november 2001 11:23 schreef Haemorrhage het volgende:

[..]

Moederbord is een PCChips M571 REV 3.2A, processor draait op 5.5x75=413 Mhz, PCI draait op 37.5 Mhz

- Ik gebruik nu al DivX 3.11a, en die draaien dus klote, moet ik nu OpenDivX proberen dan? wat is het verschil
- Ik heb PCI, geen AGP
PCI of AGP maakt niks uit. Dit maakt zelfs voor 3D Games niets uit behalve voor AGP Texturing, wat een V3 toch niet ondersteund.

Ik zou idd die OpenDivX eens proberen wellicht werkt het.

Wat voor chipset zit er op dat mobo van je dan?

Wat ook nog wel eens wil helpen is het tweaken van je BIOS settings. Post de settings uit je BIOS hier maar wie weet kunnen ik of iemand anders dan tips geven.

• Glenfiddich
Sis 5597/5598 Chipset

BIOS SETTINGS (AMI BIOS)
---
Ik zit nu op school, maar ik zal eens neerschrijven wat ik zo weet (misschien dat ik hier en daar iets fout schrijf maar goed):

Assign IRQ to PCI VGA: Enabled
VGA Palette snoop: Disabled

Een aantal geheugen adressen die je kunt cachen ofzo staan op enabled

Video bios cacheable: enabled

rest volg later als ik thuis ben

/edit
Oh ja: ik heb voor het afspelen van DivX diverse programma's geprobeerd (Mediaplayer, BSPlayer, The Playa) maar allen zijn traag als dikke stront door een rietje

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
Iemand had het er ergens over dat je misschien beter een of andere oudere detonator kon installeren omdat die beter zou zijn dat de nieuwste. Weet iemand of dit waar is, en om welke versie dat dan gaat?

Catch a smile out there!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

VETTE bullshit van de gene die zeggen dat voodoo 3 2000 sneller is als tnt2 m64. Ik heb zelf en voodoo 3 3000!! en een tnt2 m64!! en die voodoo 3000 kwam langzamer uit de test bij 3dmark 2000!!!.

1215 tegen 1398 score. Das ongv 200 punten meer voor de tnt2 m64. Getest op 16 bit 800x600 double buffering.
Op de zelfde p2-400 mhz met 160mb ram. Dus TNT2 M64 RULZ boven de voodoo 3000 zelfs!!

ps. ook in games had ik met de tnt2 m64 hogere snelheden

voodoo zuigt gewoon in d3d en opengl, en die worden dus teg.woordig gebruikt. En geen glide meer.

aahh durka durka durka

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
maakt niet uit of een V3 nu sneller of langzamer is, het gaat er gewoon om dat dit NOOIT 75% mag schelen.

maar een schone windows install zoals je al zei zou geen kwaad kunnen.

verder zou ik wel van alles de laatste drivers gebruiken.

Dus de nieuwste detonator XP drivers, laatste DiVX versie en misschien heeft SiS ook nog software/drivers nodig?

En een bios update voor je moederbord?

I’m not like the OTTERS

• WouterG
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op dinsdag 27 november 2001 15:35 schreef DJ Chicken het volgende:
VETTE bullshit van de gene die zeggen dat voodoo 3 2000 sneller is als tnt2 m64. Ik heb zelf en voodoo 3 3000!! en een tnt2 m64!! en die voodoo 3000 kwam langzamer uit de test bij 3dmark 2000!!!.

1215 tegen 1398 score. Das ongv 200 punten meer voor de tnt2 m64. Getest op 16 bit 800x600 double buffering.
Op de zelfde p2-400 mhz met 160mb ram. Dus TNT2 M64 RULZ boven de voodoo 3000 zelfs!!

ps. ook in games had ik met de tnt2 m64 hogere snelheden

voodoo zuigt gewoon in d3d en opengl, en die worden dus teg.woordig gebruikt. En geen glide meer.
Welke drivers heb jij voor de voodoo gebruikt? Mijn kaart komt met 3dmark boven veel tnt2 m64's.

Verwijderd

Waarom kopen jullie toch een TNT2 M64 , je kan zo goed als even duur al een GF2 MX-200 kopen met TV-out , desnoods zelfs met 64MB RAM

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op dinsdag 27 november 2001 15:35 schreef DJ Chickenshit een overbodig stukje tekst
Zie jij hier ergens 3D mark staan? Voor zover ik begrijp, gaat het hier vooral over DivX.

Trouwens, ik heb vroeger een TNT1 (Viper550) gehad, met m'n stomme kop ook ingeruild tegen een TNT2 M64. Die M64 is ECHT serieus een BRAKKE kaart. Hoe het met DivX zit weet ik niet, maar die kaart is gewoon serieus brak.

Als je em nog kan terugbrengen, zou ik kijken of je ergens een Voodoo 3 3500 kan vinden. Die heeft ook TV-out.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
Op dinsdag 27 november 2001 22:57 schreef real_raichu70 het volgende:
Waarom kopen jullie toch een TNT2 M64 , je kan zo goed als even duur al een GF2 MX-200 kopen met TV-out , desnoods zelfs met 64MB RAM
ja dat snap ik dus ook niet! voor een beetje meer kan je een gf2mx halen! of gewoon 2e hands. zijn zat mensen die hem verkopen. je kan die zelfs van mij kopen. gainward golden sample. beter dan normale mx. is nog wel de 32mb maar verschil met 64 is echt bijna nix.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Oke, maar het gaat nu om een TNT2 M64. Uitweidingen over aankoopadviezen heeft dus weinig zin.

Ik heb enige ervaringen met TNT2 M64's en ik kan er niet erg warm van worden. Zolang de resolutie niet al te hoog wordt, kan de kracht van TNT2 wat uit de bus komen, maar bij hogere resoluties wordt de chip hard genekt door de bandbreedte van het geheugen.

Overigens zou het voor DivX'en niet echt uit moeten maken. Daar is alleen 2d bij betrokken, geen pure 3d shit. Misschien dat de Voodoo3 inderdaad gewoon (mede) op 2d gebied gewoon lekkerder in de drivers zit. Een voodoo3 is nou eenmaal in combinatie met een K6-2 behoorlijk onverslaanbaar.

Weet je zeker dat je TNT2 tegen die overgeklokte PCI bus kan. De AGP variant kan behoorlijk wat hebben, maar misschien dat de PCI variant minder kan hebben?

• Glenfiddich
Oke mensen bedankt voor de reacties allemaal, ik heb het probleem opgelost:

ik heb op advies van iemand de oude detonators (650 ofzo) geinstalleerd. Die werken beter op mijn systeem dan de nieuwe. DivX draait nu als een tiet.

Catch a smile out there!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ja probeer de voodoo3 3500 tv-out. Die staan er om bekend te rulen op het gebied van tv-out(temminste voor de gforce series uit kwamen)

Een voodoo3 3000 en tnt2 zouden niet veel moeten schelen nee. Heb zelf een v5 5500agp en ben ik rete trots op ongeveer net zo snel als een van de eerste geforce 2mx.

Lijkt mij op een driver probleempje bij jou.

(ge-edit omdat ik even wil zeggen dat ik je laatste post nog niet had zien staan)

- Mijn PC -

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

M64->Vuilnisbak

Schadevergoeding aanvragen. Wat een kutkaart. Je bent gewoon opgelicht!

Voodoo 3 trekt elke tnt2 er met gemak uit.
Pagina: 1