Op dinsdag 27 november 2001 10:20 schreef chem het volgende:
Kwesite van wennen... en niet stug willen blijven werken volgens de oude methode. Als je het kan 'loslaten' dan merk je vanzelf dat het heel eenvoudig is...
Alles is een kwestie van wennen, maar je begrijpt toch wel dat iedereen het vergelijkt met z'n voorganger?
Niemand wil per se werken volgens de oude methode, wel moet een opvolger er op vooruit gaan.
perfect toch?
Wat is er perfect aan het feit dat er veel processortijd verloren gaat aan het OS?
Ik zei daarom ook dat ik dat raar vond, tevens zei ik ook dat het geheugenbeheer nu wel beter is geworden, of reageerde je daar op?
drivers, drivers, drivers...
Het heeft daarnaast weinig zin om Photoshop via de emulator te draaien.
Ik heb het over radapparatuur en jij begint over het emuleren van Photoshop, ik begrijp je niet helemaal.
Ik weet het wel zeker: Apple komt (vrijwel precies) elke 6 maanden met een +x.1 upgrade...
Dat wist ik niet,

daar mag microsoft dan wel eens een voorbeeld aan nemen.
Op dinsdag 27 november 2001 10:47 schreef limoentje het volgende:
De interface van OS X te gelikt? Ik vind het prachtig! Win95/98/ME/2K hebben nog last van een op zich functionele maar wel een beetje saaie interface, Windows XP is duidelijk overdone met die teletubbie/fisherPrice zooi, ik vind de OS X interface gewoon een sublieme combinatie van functioneel (niet teveel grafische zooi, relatief eenvoudig), strak en mooi!!
Heb jij zelf ervaring met XP limoentje?
Het ging erover dat de Interface overdone is omdat hij merkbaar het systeem vertraagd, dat het prachtig is ben ik met je eens.
Bovendien is XP tot nu een van de snelste versies door microsoft gemaakt, dus op dat punt kunnen we niets van zijn interface zeggen.
Dat XP een hoog teletubbie gehalte heeft is een kwestie van smaak, vind je het niets dan zet je de W2K look aan.
Maargoed dat wist je zelf ook al want jij gebruikt zelf XP toch?
Hier komt nog eens bij dat de interface voor de apple mensen volledig onbekend over doet komen, dit in tegenstelling tot, W95 > W98 > W2K > WXP
En de MACOS9 users zijn toch hun doelgroep?
Ik geloof je gelijk hoor als je zegt dat jij het wel makkelijk vond werken maar dat vond ik niet.
Wat in nog het ergste vond is dat we hier een G4 876MHz hebben staan die zeker meer dan 10.000,- gekost heeft en dat hij qua snelheid net zo aanvoelt als een duron 800 met XP (die g4 heeft ook nog eens 1,5 GB RAM)
Dat vind ik belachelijk