Oproep aan alle jupiter888 radeon gedupeerden

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Afgelopen vrijdag dacht ik een mooie kaart gekocht te hebben de radeon 7500 evil master op de hcc bij het bedrijf Barlage montage, helaas heb ik een radeon ve gekregen met sdr ram. Veel mensen hebben al problemen met deze kaart ondervonden, die kaart van mij werkt weliswaar maar is gewoonweg een ripoff. Je kan deze kaart heel gemakkelijk herkennen aan de geheugenchippies aan de onderkant daarop staat 133 aan het eind wat aangeeft dat dit 133 sdram geheugen is.
Edit:
Blijkt een fout te zijn van Jupiter888 en niet van Barlage bij deze mn excuses voor het personeel van Barlage, ik moet vanmiddag even terugbellen over de gang van zaken.

Adjes laat dit bericht aub open zodat alle gedupeerden zich hier kunnen melden.

Verwijderd

Ehm, weet je zeker dat je opgelicht bent? Is het niet gewoon een vergissing? (kan nl. best gebeuren op zo'n beurs)

Heb je Barlage hier al naar gevraagd? Je hebt toch een bon en een artikel, als die twee niet met elkaar in overeenstemming zijn moeten ze gewoon ruilen.

Verwijderd

Ik denk eerder dat ze een foutje hebben gemaakt. Daar heb ik namelijk ook mijn videokaart gehaald en daar is niets mis mee (was overigens niet een Radeon!).

Op de bon staat zowel een website als een emailadres. Ik zou zeggen mail ze eens vriendelijk(!).

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 12:23

Scighera

swim-bike-run

Dit is een fout van Jupiter voor alle duidelijkheid. Ze hebben Jupiter de kaaverkeerde kaarten in de doos gestopt. Dit is namelijk niet alleen bij BArlage gebeurd.
Mij is namelijk hetzelfde overkomen drie weken terug( :P Ik mag hem inruilen voor een Club3D Radeon7500 met DVI, ik er namleijk fl 399,- voor neergelegd)

antwoord van Jupiter op mijn mail:

dear sir :

please understand there are two version of the radeon7500 , the first version is 'pro' version , the speed is 270/230 , and the version that you bought is the value version , the speed is 230/183 .

Radeon7500 Pro = ongeveer 400,-
Radeon7500 Value = ongeveer 310,-

De Value beschikt trouwens over 64 MB 4,0ns DDR geheugen van Samsung (eindigt op QC-40)gecheckd bij Samsung

Kortom beschuldig niet Barlage maar Jupiter

www.triathlete.nl

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik dacht ook dat dit een fabrieksfout was. Gewoon de verkeerde kaart in de verkeerde doos gestopt. Daar kan Barlage volgens mij niets aan doen. Je kan niet verwachten dat ze elke doos open maken om te controleren of alles er wel in zit. Van een fabrikant mag je wel verwachten dat ze hun goederen goed afleveren.

En mocht het wel de fout zijn van Barlage... Foei. :+

En misschien kun je het topic-titel nog even een beetje aanpassen door er 7500 bij te zetten? Ik ben namelijk wel tevreden over m'n Jupiter888 Radeon, maar dat is dan ook de 8500LE Evil Master II.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb ook zon RADEON 7500 VE gekocht voor 309,-
Ik heb al een mail gestuurd naar BARLAGE en mag hem inruilen voor een andere kaart.

Op hun prijslijst staat geen jupiter maar een
VGA No1 ATI RADEON 7500 voor 389,-. Kijken hoe ze dit gaan oplossen, er zijn heel wat mensen die de VE hebben gekocht.

Laten we elkaar op de hoogte houden.

• nadd
Barlage heb ik nog niet kunnen bereiken maar als het idd een fout van jupiter blijkt te zijn dan treft hun idd geen blaam. Misschien iets te heftig gereageerd om 4 uur vannascht ;)

• nadd
ok ik heb net even gebeld met barlage ze zijn het nu aan het uitzoeken en daarna bellen ze iedereen op met de mogelijkheden voor omruilen.
Zelf geef ik ze een week voordat ze contact opnemen. Mocht iemand anders eerder iets horen. Post het dan aub ook hier even zodat iedereen goed op de hoogte blijft.

PS de radeon die zij verkochten was geen evil master
http://www.jupiter888.com/english/product/product_inside.asp?prd_id=BRadeon7500PRO maar een evil knight
http://www.jupiter888.com/english/product/product_inside.asp?prd_id=BRadeon7500VE

De dozen op de site zijn identiek maar de PCB's zijn zwaar verschillend.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

VGA no1 = Jupiter 8>

309,- voor de VE is trouwens normaal. BTW Je kan toch zelf wel bedenken dat je voor 309,- geen Radeon7500 krijgt als de echte ATI 450,- kost (DM 399,-

www.triathlete.nl

• nadd
Op dinsdag 27 november 2001 15:24 schreef Scighera het volgende:
VGA no1 = Jupiter 8>

309,- voor de VE is trouwens normaal. BTW Je kan toch zelf wel bedenken dat je voor 309,- geen Radeon7500 krijgt als de echte ATI 450,- kost (DM 399,-
Nee maar als dit op de doos staat dan mag ik dat wel denken.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

d's waar, grote misser van Jupiter (trouwens wel een mooi doosje :9 )

www.triathlete.nl

• nadd
maar 309 voor een mooi doosje, kan je hem van mij krijgen voor 249 piekkies. Het doosje dan natuurlijk ;)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dank je, heb hem al drie en een half week in bezit (400 piek voor betaald), ga hem eind deze week maar inruilen voor een Club3D 7500 met DVI, werkt wat sneller >:)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Weet er al iemand of het mogelijk is met een bijbetaling die ati radeon 7500 van no.1 te krijgen bij barlage. Ik heb al een e-mailtje gestuurd maar heb nog niks terug ontvangen.

Verwijderd

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag of er iemand op deze aardkloot is die een echte evil master heeft. En dan ben ik ook benieuwd wat zij ervaringen met deze kaart zijn.

• nadd
nog even een mailtje gestuurd naar Barlage met het voorstel om de kaart om te ruilen voor een echte Ati Radeon 7500. Zelf betaal ik prijsverschil bij en verzendkosten naar Barlage zij moeten dan maar de verzendkosten op zich nemen voor de Ati naar mij.
Ben benieuwd hoe zij hierop reageren.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Zelfde voorstel heb ik ook gedaan, hij had al in z'n mailtje terug geschreven dat ik de kaart kon ruilen.
Daarna heb ik nog even gebeld, en de luitjes aan de telefoon zeiden dat een ECHTE ATi zo'n beetje f100,- meer zou zijn. No Problem, tenminste fatsoenlijke beeld.

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik had hem zaterdag op de hcc gekocht. En ben zondag terug gegaan om hem om te ruilen/geld terug te vragen. Ik kon mijn geld helaas niet terug krijgen maar mocht hem wel ruilen tegen iets anders. Toen maar een 40gb schijf meegenomen voor mijn vader en comptech world een "echte" (nou ja wel club3d maar goed) 7500 gehaald.

For those about to rock, we salute you!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
uhm geld niet terug kunnen krijgen? Volgens mij zijn ze dat wettelijk wel verplicht.

• nadd
Op woensdag 28 november 2001 15:10 schreef EaS het volgende:
Zelfde voorstel heb ik ook gedaan, hij had al in z'n mailtje terug geschreven dat ik de kaart kon ruilen.
Daarna heb ik nog even gebeld, en de luitjes aan de telefoon zeiden dat een ECHTE ATi zo'n beetje f100,- meer zou zijn. No Problem, tenminste fatsoenlijke beeld.
Ik kreeg ook inderdaad binnen 2 uur een mailtje terug met daarin het bericht dat ze het aan het uitzoeken zijn en dat ruilen zondermeer mogelijk is. In ieder geval lekker snel antwoord en een antwoord dat ergens op slaat. Ik begin nu hoop te krijgen dat het allemaal wel goed komt.

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Hier nog een geval. Ik heb lopen kloten met drivers en het werkte allemaal niet goed, totdat ik er achter kwam dat ik ook een Jupiter Radeon 7500 pro heb. Net ff met Barlage gebeld en het geval uitgelegd. Ruilen is geen probleem moet alles wel in een mailtje proppen zodat ik uptodate wordt gehouden. Ze hebben de 'echte' ATI's besteld en komen binnekort binnen. Zodra ze er zijn wordt eentje opgestuurd.
Vriendelijke mensen bij Barlage, dus bel even of mail ze .

Verwijderd

Heb ook een 7500ve kaartje gekocht bij Barlage. De kaart zelf werkte prima, alleen het idee dat een ripp-off elcheapo kaartje was zat mij al niet lekker. Heb de kaart ook inmiddels 2 dagen geleden opgestuurd ( na contact te hebben gehad met barlage ) en krijg vandaag of morgen een GF2 ti binnen. ( moest wel 70 piek bijbetalen, en de verzendskosten voor de heenweg )

Dus in principe een goede service van Barlage!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Gisteren mijn Jupiter Radeon7500(230/183MHz) omgeruild voor een Club3D Radeon 7500(270/230MHz) bij Van Gils:

Core: 345 MHz, een paar keerArtifact Tester 5 gedraaid, op intensive. Resultaat: no artifacts!!

De ATi demos zien er trouwens prachtig uit (ik gebruik de nieuwste 8500 drivers, geen vertekeningen.

Nu het geheugen nog

www.triathlete.nl

• VIC_TOR
[quote]Op vrijdag 30 november 2001 11:45 schreef Scighera het volgende:
Gisteren mijn Jupiter Radeon7500(230/183MHz) omgeruild voor een Club3D Radeon 7500(270/230MHz) bij Van Gils:

Ik neem aan dat je die jupiter niet bij van gils hebt gekocht aangezien ze niet op hun prijslijst staan. Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je hem bij hun mocht ruilen voor die club3d. Hoeveel moest je bijbetalen?

...Is er al iemand die iets heeft gehoord van BARLAGE omtrent de vervaning van jullie jupiter-kaarten. Ik bedoel dan een andere RADEON 7500 ter vervanging.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

een maand terug wel: ATi RAdeon 7500 Pro fl 389,-
dus niks bij betalen: Club3D Radeon7500: fl 389,-

Dat omruilen is gewoon goede services, In de doos zat namelijk z'n labiel 230/183 MHz gevalletje, die gaat dus mooi terug naar de importeur.

Alleen jammer dat er geen DVI-VGA convertoer bij de Club3D zat, weet iemand of dat wel het geval hoort te zijn???

www.triathlete.nl

• nadd
Wie heeft hem al kunnen omruilen ik ga iig later vandaag nog even bellen

Dus even schop omhoog

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

TdV

Op vrijdag 30 november 2001 11:45 schreef Scighera het volgende:
.....
De ATi demos zien er trouwens prachtig uit (ik gebruik de nieuwste 8500 drivers, geen vertekeningen.

Nu het geheugen nog
Hoe draai jij de ati demos, die zijn toch alleen voor de 8500 (DX8.1) kaart bedoeld? O ja, die dvi-vga adapter zit inderdaad niet bij de club3d kaart. Ze schijnen wel los te krijgen te zijn.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

die convertors kosten 48 piek...

www.triathlete.nl

• VIC_TOR
Ik heb vandaag naar Barlage gebeld. Ze hebben op dit moment niks vergelijksbaar binnen voor een ruil. DUS geen (echte) radeon 7500 (met DVI) en ook geen andere kaarten in dezelfde prijsklasse zoals bv. een Geforce 2 Ti. hij heeft mijn naam en nummer genoteerd en zou het doorgeven aan degene die de mails behandeld. wanneer ze iets hebben sturen ze me een bericht. Nog langer wachten.....straks ga ik mijn jupiter gewoon voor een vriendenprijsje verkopen.

IK BEN ER IN IEDER GEVAL DAN WEL VANAF!:P

• nadd
bij mij hetzelfde verhaal ik wil dat ding echt kwijt ik heb er niks aan mn voodoo3 presteert beter dan die gare radeon VE

Verwijderd

Had mijn Radeon 7500 ve afgelopen week teruggestuurd, en heb inmiddels al een GF2 ti in mijn PC zitten, had de kaart binnen een week retour van Barlage... :)

moest wel 70 piek bijleggen, maar heb nu tenminste wel een goede kaart in mijn PC ( kaart loopt gewoon op 250/400, het is een PowerColor )

Al met al wel snel van Barlage! En goede service, dat ze het zo snel hebben afgehandeld ( zondag een mailtje, zaterdag had ik mijn Ti binnen 8-) )
Pagina: 1