Toon posts:

GeForce 3 T5 (asus) of Matrox videokaartje??

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Mede-Tweakers !!

Ik ga donderdag een nieuwe pc kopen:
AMD XP 1900+
1024 MB DDR
60 GB IBM 7200 rpm
MSI K7T Pro2
...

Nu is mijn vraag:
WELKE VIDEOKAART ??

Ik was van plan een GeForce 3 T5 te kopen, maar de prijs is een beetje veel (16.800 Fr), iemand zegt mij dat Matrox kaartjes ook goed zijn, maar hij wist niet WAT er juist goed aan was...

Waarvoor ik het ga gebruiken:
1. In Windows XP Pro werken...
2. De laatste nieuwe Action-Games...
3. Race-Games
4. (eventueel twin view)

Wat raden jullie mij aan, ASUS GeForce 3 T5 of Matrox kaartje, welk type & waar kopen (goedkope winkel)?? het is echt dringend, ik zou vandaag moeten bestellen, zodat het donderdag zeker beschikbaar is...

Alvast bedankt voor de reacties...

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

je wilt de nieuwste games, dus geen matrox, want die heeft slechte 3d maar goede 2d (en perfecte multimonitor + tv-out :) )

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Sorry hoor maar een beetje informatie zoeken hiero is makkelijk. in ieder geval. Matrox staat bekend om de goede beeldkwaliteit maar presteert kwa games zeer slecht. Als het je daar om te doen is, koop een ATi Radeon 8500. Welke winkel het goedkoopst? gebruik de pricewatch...
Of je kunt een nVidia Ti200 kaartje kopen.. your choice...

Out of order...

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Als je er games op gaat spelen (en dan vooral de nieuwste) heb je aan een matrox niet zo veel. Matrox kaarten zij Namelijk niet zo goed in 3D, en aangezien de meeste nieuwe spellen voornamelijk 3d zijn lijkt me een Matrox geen goede keus.

Een matox is wel weer erg goed in 2D weergave en de 'Twinview' en TV out zijn ook erg goed.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 27 november 2001 02:22 schreef mymind een heleboel dingen die al gezegd waren :Y)
:)
je kunt inderdaad beter de ati radeon 8500 nemen als je ook graag 3d spellen speelt.
over het algemeen valt m'n matrox me niet tegen op 3d-gebied, maar ik ben dan ook niks beters gewent. je zou ff kunnen zoeken naar benchmarks oid om de keuze makkelijker te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 02:28 schreef W1LL3M het volgende:

[..]

:)
je kunt inderdaad beter de ati radeon 8500 nemen als je ook graag 3d spellen speelt.
over het algemeen valt m'n matrox me niet tegen op 3d-gebied, maar ik ben dan ook niks beters gewent. je zou ff kunnen zoeken naar benchmarks oid om de keuze makkelijker te maken.
VGA ATI Radeon 7500 64MB TV AGP BULK <<< ook goed kaartje of veel minder dan de 8500 ?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb geen idee, zoek even naar reviews of benchmarks, dan weet je het zo.

Verwijderd

wtf moet je met 1Gb aan de wat duurdere DDR-RAM :?

ps. 7500 is idd stuk minder dan de 8500 ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic hoort in VB maar daar gaat ie op slot. Helaas. En verder gaan hoe-is-dit-systeem-vragen zowiezo meestal op slot, en zeker in HA. Ga zelf even wat dingen uitzoeken met reviews en kom dan met iets gerichterer vragen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.