Ik heb voor mijn vriendin een pc'tje met scrap onderdelen in elkaar gezet. Het gaat om een wereldberoemd "topgun" moederbord, better known as the m575 van PCCHIPS. Dit is een supersocket 7 mainboard, met een k6-2-300 erin geprikt. Standaard wou dat ding maar op max 333mhz lopen, maar door middel van een bios update(11-04-99) kon dat ding hoger. Dus ik na het bios updaten enthousiast aan het overklokken, 350 werkte perfect, 400 ook nog steeds, 450 bootte wel maar bij het W '98 opstartscherm hing ie(balkje onderin ging wel heen en weer, en numlock werkte ook nog). Dus ik compu uitzetten en terug klokken naar 300. En wat denk je??? DOOD!
Het mainboard reageert nergens meer op, geen piep, niks meer! Heb daarna alles op standaard gezet, 66 mhz fsb, en de multiplier ook op normaal. Het voltage heb ik niet aan zitten prutsen) Bios heb ik inmiddels ook gereset, mocht ook niet baten. Kan ik de processor hebben gesloopt? Dit lijkt mij niet zo waarschijnlijk omdat ik niet aan het voltage heb gezeten, maar misschien dat jullie wat ervaring/meningen hebben.
heb je geen xplosion gehoord toen het niet meer werkte?
roflol.Op dinsdag 27 november 2001 01:26 schreef bitbyter_ het volgende:
heb je geen xplosion gehoord toen het niet meer werkte?
Tja, beetje voor de hand liggend, maar probeer eens of je een andere k6-2 erin kan doen.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Batterij van je mobo al even verwijderd?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Da's waar, maar die jeuk he! Als ik weet dat ie harder kan dan moet ik het gewoon ff proberen.Op dinsdag 27 november 2001 01:19 schreef silentsnow het volgende:
Je garantie vervalt niet voor niks als je gaat overclocken
proberen kan nooit kwaad toch?
Ik zou gewoon alles terugzetten, stekker eruit, batterij eruit, (stekker van voeding -> mobo) eruit. Dan nog eens resetten, uurtje laten staan. Alles terug.
Als die het dan nog niet doet (ook niet met andere voeding) Tja, DAN is die dood. Jammer.
Ik zou gewoon alles terugzetten, stekker eruit, batterij eruit, (stekker van voeding -> mobo) eruit. Dan nog eens resetten, uurtje laten staan. Alles terug.
Als die het dan nog niet doet (ook niet met andere voeding) Tja, DAN is die dood. Jammer.
update:
Ik weet inmiddels waar het aan lag, maar het is wel een beetje vaag. Wat ik nog meer had veranderd naast het oc'en, was de printerkabel in de parallele poort drukken. Ik heb nog even liggen stoeien met het pc'tje en ik kwam tot de conclusie dat zodra ik de printer op de pc aansluit, de compu wel aan gaat maar voor de rest niks doet. Stop ik dan ook nog eens de stekker van de printer in de stekkerdoos, dan gaat de voeding van de pc niet eens aan (at-voedingkje). Rop ik de printerkabel uit de pc dan doet de pjoeter het wel gewoon (op de oc instellingen Jippie!). Maar ik vind het wel vaag. Om de kunnen printen moet dus:
1. pc aan zonder printer op parallelle poort te aan te sluiten.
2. pc laten booten in windows
3. zodra pc klaar is printer aan sluiten, en no problemos meer.(totdat je hem uit zet natuurlijk)
Ik weet inmiddels waar het aan lag, maar het is wel een beetje vaag. Wat ik nog meer had veranderd naast het oc'en, was de printerkabel in de parallele poort drukken. Ik heb nog even liggen stoeien met het pc'tje en ik kwam tot de conclusie dat zodra ik de printer op de pc aansluit, de compu wel aan gaat maar voor de rest niks doet. Stop ik dan ook nog eens de stekker van de printer in de stekkerdoos, dan gaat de voeding van de pc niet eens aan (at-voedingkje). Rop ik de printerkabel uit de pc dan doet de pjoeter het wel gewoon (op de oc instellingen Jippie!). Maar ik vind het wel vaag. Om de kunnen printen moet dus:
1. pc aan zonder printer op parallelle poort te aan te sluiten.
2. pc laten booten in windows
3. zodra pc klaar is printer aan sluiten, en no problemos meer.(totdat je hem uit zet natuurlijk)
Draai de stekker van je printer eens om (of die van je compu).
Ik weet dat het heel lullig klinkt, maar als beide apparaten de aarde op de mantel van de kabel zetten, kan het zij dat het ene apparaat de aarde als aarde heeft en het andere de fase als aarde, waardoor je effectief de boel aan het kortsluiten bent. Volgens mij zou je het probleem niet hebben als je de beide apparaten echt zou aarden.
kwa aarde.
Ik weet dat het heel lullig klinkt, maar als beide apparaten de aarde op de mantel van de kabel zetten, kan het zij dat het ene apparaat de aarde als aarde heeft en het andere de fase als aarde, waardoor je effectief de boel aan het kortsluiten bent. Volgens mij zou je het probleem niet hebben als je de beide apparaten echt zou aarden.
kwa aarde.
geprobeerd, maar het helpt nie echt. Het rare is wel dat als je de compu aanzet met printer aangesloten, dan die je de cpu fan even "bibberen" en je hoort een hoogfrequente piep uit de voeding. trek je de printer er uit dan werkt ie weer, maar dat had ik al verteld.
Heb je ook geprobeerd je apparaten te aarden?
Pagina: 1