Toon posts:

Touchpad (ALPS GCMK-M1X)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier de aansluitingen van ? Het zijn maar 4 pinnen; GND, een plus en 2 onbekende. Volgens mij is het een PS2 aansluiting (qua signalen, niet qua gebruikte stekker), maar is er een manier op hier zekerheid over te krijgen ?

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt helemaal niemand die ook maar enig idee heeft ;(

Het gaat om dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/touchpad.jpg

Kan niks vinden via zoekmachines, het staat niet op de ALPS website en ALPS mailen lukt niet wegens fouten op de webserver (zowel in IE5 als in Opera 5.12).

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Nou kijk eens aan, een topic precies over mijn touchpad... aangezien dit topic al zo'n 4 jaar oud is ga ik mijn vraag hier stellen:

Ik heb bovenstaand touchpad (bestelt op www.voti.nl) . Daarvoor heb ik een datasheet, of tenminste ik heb hem aan mijn PS2 poort kunnen hangen, eigenlijk vrij simpel.

Helaas... behalve de standaard functies (cursor bewegen en muisknoppen) krijg ik de pad niet aan de praat met tap functie...
Mijn probleem is vooral dat ik niet eens zeker weet of de pad dit ondersteunt, en de drivers die ik heb verkregen (voor Alps Touchpads moet men Apoint gebruiken) blijken niet te werken in combinatie met tappen.
>>> Als ik dit installeer en mijn pad wordt als Alps pad herkent dan staat mijn PS2 padje op snel initialiseren (onder apparaatbeheer, eigenschappen van het apparaat). Onder de Apoint drivers is dan het Tap tabblad weergegeven, maar ik kan mijn pad helemaal niet meer gebruiken. Doet dan niets meer.
Gooi ik snel initialiseren uit, dan werkt de pad na rebooten weer, maar is het tap tabblad weg uit Apoint.

Wat doe of denk ik fout en heeft iemand dit misschien wel aan de praat gekregen???

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Smht schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:02:
Nou kijk eens aan, een topic precies over mijn touchpad... aangezien dit topic al zo'n 4 jaar oud is ga ik mijn vraag hier stellen:

Ik heb bovenstaand touchpad (bestelt op www.voti.nl) . Daarvoor heb ik een datasheet, of tenminste ik heb hem aan mijn PS2 poort kunnen hangen, eigenlijk vrij simpel.

Helaas... behalve de standaard functies (cursor bewegen en muisknoppen) krijg ik de pad niet aan de praat met tap functie...
Mijn probleem is vooral dat ik niet eens zeker weet of de pad dit ondersteunt, en de drivers die ik heb verkregen (voor Alps Touchpads moet men Apoint gebruiken) blijken niet te werken in combinatie met tappen.
>>> Als ik dit installeer en mijn pad wordt als Alps pad herkent dan staat mijn PS2 padje op snel initialiseren (onder apparaatbeheer, eigenschappen van het apparaat). Onder de Apoint drivers is dan het Tap tabblad weergegeven, maar ik kan mijn pad helemaal niet meer gebruiken. Doet dan niets meer.
Gooi ik snel initialiseren uit, dan werkt de pad na rebooten weer, maar is het tap tabblad weg uit Apoint.

Wat doe of denk ik fout en heeft iemand dit misschien wel aan de praat gekregen???
Superoud topic, maar goed ;)

Kijk ook eens in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3[/rml]

Daar zijn ook een aantal lui die dat touchpadje besteld hebben daar.

om precies te zijn:
[rml]Megamind in "[ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - D..."[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2005 20:27 ]

• Smht
Mwah, is ie al verder dan alleen het padje aansluiten (dat heb ik zelfs beter gedaan :))

Ik heb het bruine connectortje eraf gesoldeerd en een flatcable gestript en erop gesoldeerd. Daaraan zit nu de ps2 kabel weer vast.

Maar ik heb niets gelezen over software...en om daarmee het pc-in-je-auto-topic te gaan vervuilen lijkt me niet leuk

• Smht
Niets dus?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek in het vervolg es: [rml]Atlas in "[ EL] Touchpad op PS/2"[/rml] ;)
Ding werkt hier prima met jou touchpad :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Smht
Klopt hier werkt het ook prima, maar het probleem zat hem daar niet in, zoals ik al aangeef. ((Pardon voor enige misverstanden, ik heb het topic na zo'n 4 jaar gekaapt))

Atlas, heb jij misschien de tap functie aan de praat gekregen?

Pagina: 1