Veel collisions

Pagina: 1
Acties:

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Ik heb hier enorm veel collisions op mijn netwerk. Met als gevolg dat de boel enorm langzaam is geworden, weet niet hoe het komt en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, baal er namelijk van en weet dat het nooit zo geweest is. Mijn configuratie is als volgt:

Internet gateway: WinXP pro, Nic1:. 192.168.0.1 (lan), Nic2:, 192.168.10.1 (internet) met daaraan gekoppeld PPPoE (Cable Wanadoo), dynamisch IP adres.

Mail server: Win98, Nic: Dynamisch IP in range 192.168.0.x

PC3: Win98, Nic: Dynamisch IP in range 192.168.0.x

PC4: Win98, Nic: Dynamisch IP in range 192.168.0.x

Vreemde is dat er vroeger nooit van deze collisions waren en nu het lampje bijna continue brand wanneer er netwerk verkeer is tussen twee pc's op het netwerk. Ter indicatie: 3mb versturen naar een andere pc duurt ongeveer 11 minuten! :(

• Roelant
  • Niet online
Hmm, wellicht dat er hardwarematig iets niet meer goed is, dat zou je kunnen nagaan door tussen de PC's onderling even een crosscabletje te hangen en op die manier defecte hardware uitsluiten.

Test eerst bijv. van PC1 naar PC2.

Werkt dat doen bijde netwerkkaarten het goed.
Test dan PC3 met een van de twee andere PC's.
Werkt dát ook zijn je netwerkkaarten OK en ligt het aan je hub.

Werkt PC1-PC2 niet is één van de twee rot, en kan je beide PC's met PC3 testen. Werkt PC1 met PC3 wel, wel is PC2 het probleem, en andersom.

Daarmee kom je denk ik een heel end.

• camiels
Dat ga ik morgen dan maar even proberen... Klote zooi, is namelijk wel veel werk....

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Op dinsdag 27 november 2001 00:30 schreef Negotiator het volgende:
Hmm, wellicht dat er hardwarematig iets niet meer goed is, dat zou je kunnen nagaan door tussen de PC's onderling even een crosscabletje te hangen en op die manier defecte hardware uitsluiten.

Daarmee kom je denk ik een heel end.
Als alles toch aan een hub hangt.... 1 voor 1 afkoppelen en kijken wanneer de collisions ophouden... is dat niet gemakkelijker ?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
mischien is het makkelijk als je rst even kijkt naar de hardware settings van je netwerk kaarten,
dus
-full/half/auto Duplex
-10/100/auto Mbit

als ze nou op auto staan zet ze dan eens hard op de juiste snelheid (ff kijken wat je hub/switch trekt)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• camiels
Op dinsdag 27 november 2001 09:00 schreef FJR1300 het volgende:

[..]

Als alles toch aan een hub hangt.... 1 voor 1 afkoppelen en kijken wanneer de collisions ophouden... is dat niet gemakkelijker ?
Krijg toch sterkt het idee dat het aan mijn pc ligt. Denk dat ik maar eens moet gaan proberen er een andere netwerkkaart in te zetten. Of zou het kunnen dat ik te maken heb met een brakke kabel ofzo?

Verwijderd

lijkt meer op een brakke netwerkkaart.
Heb ik ook eens gehad hier, GIGANTISCH veel collisions op m'n netwerk. Dit was nog in de goeie hub tijd, dus alles knipperde oranje over 5x24poorts hub, alle stekkertjes er stuk voor stuk uit, en 1'tje was de boosdoener, defecte netwerkkaart

• camiels
Op dinsdag 27 november 2001 09:27 schreef arjo_kamp het volgende:
lijkt meer op een brakke netwerkkaart.
Heb ik ook eens gehad hier, GIGANTISCH veel collisions op m'n netwerk. Dit was nog in de goeie hub tijd, dus alles knipperde oranje over 5x24poorts hub, alle stekkertjes er stuk voor stuk uit, en 1'tje was de boosdoener, defecte netwerkkaart
Ga gewoon zo dat ding van mij eruit slopen!

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 09:00 schreef FJR1300 het volgende:
Dat is ook een methode, maar als dan bijv. één poortje van de hub rot is dan houden de collisions ook bij het afkoppelen van een bep. PC op, terwijl het dan niet de netwerkkaart is die rot is.

Wil je dus op die manier 100% zekerheid hebben moet je ook een bepaalde logica inbouwen om uitsluitsel te geven, en dan is bovengenoemde methode meestal sneller...

Disclaimer: als de PC's in de zelfde kamer staan en je een crosscable hebt liggen die lang genoeg is.

Kortom: beide kan, dit schoot me als eerste te binnen ;)

• camiels
Op dinsdag 27 november 2001 09:57 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Dat is ook een methode, maar als dan bijv. één poortje van de hub rot is dan houden de collisions ook bij het afkoppelen van een bep. PC op, terwijl het dan niet de netwerkkaart is die rot is.

Wil je dus op die manier 100% zekerheid hebben moet je ook een bepaalde logica inbouwen om uitsluitsel te geven, en dan is bovengenoemde methode meestal sneller...

Disclaimer: als de PC's in de zelfde kamer staan en je een crosscable hebt liggen die lang genoeg is.

Kortom: beide kan, dit schoot me als eerste te binnen ;)
Bedankt allemaal maar weer ben erachter, het was niet de HUB, niet een netwerkkaart maar gewoon een slechte verbinding in de RJ45 plug! |:(

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Wat je ook wel eens ziet is dat utp bijvoorbeeld via een deur moet. Elke keer als die deur dicht gaat dan knelt die verbinding. Na een tijdje heb je gewoon een brak netwerk door dat soort praktijken.
Pagina: 1