inaccessible boot device van maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb op de hcc dagen onder andere de volgende hardware gekocht.

Asus A7V266-E Raid
AMDXP 1700+

ik had na een hele lijst hardware helaas geen geld meer voor een harde schijf.. ik had nog een "oude" Maxtor 20 Gb UDMA66 liggen.

Deze schijf heb ik aangesloten, na een paar lastige problemen met het formatteren (disk was unpartitioned or damaged volgens de setup) heb ik eindelijk win2k erop geinstalleerd gekregen. Ik had in een andere pc al Fat32 en NTFS geprobeerd. En de schijf doet al een aantal jaar trouwe dienst en is niet damaged.

Ik gebruik nog GEEN raid. De hd hangt aan primary IDE onboard en de cdrom aan de secondary IDE.

Ik kreeg na de setup plotseling de boodschap INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE op zoŽn mooi blauw scherm met witte letters. Dit gebeurt elke keer als ik win2k installeer nu.

Na een paar keer resetten start windows opeens weer wel op! JEEEE.. ik heb hier op GOT nog effe andere topics gelezen die hier over gaan maar ik zie nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. (drivers werken toch, alleen daarna weer af en toe niet). Nu na het installeren van SP2 werkt het HELEMAAL niet meer.

Ik ben ten einde raad!!!! Weet niet meer wat ik moet doen! Ja ok, nieuwe harde schijf kopen.

/me vond de promotie meiden in rode topjes van winxp op de HCC ook heel mooi.

• Rayures
  • Laatst online: 09-02 16:55
Hmmmm,
komt me lichtelijk bekend voor.... Ik heb ook ooit zoiets gehad, wat toen bleek is dat mijn IDE kabel naar de klote was. ( Net zo'n onderdeel waar je nooit aan denkt dat die kan overlijden! )

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
neej, ide kabel al gechecked.. zat bij het nieuwe mobo in de doos maar ook vervangen door andere mocht niet baten..

ik heb ook gewoon de search gebruikt en vond daar uit dat ik de goede drivers voor mn ide controller moest installeren

Nou ben ik geen leek maar wat zie ik over het hoofd?? Moet ik ook als ik de raid controller niet in gebruik heb gewoon op F6 drukken tijdens het begin van de Win2k installatie??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

VIA drivers.....

de betaler vervuilt

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ga verder... als je de 4 in 1 bedoelt... die heb ik geinstalleerd vanaf de mobo cdrom

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoek de exacte melding maar eens op in de knowledge base van MS, staat waarschijnlijk een hoop info in en dat zal je wellicht verder op weg helpen.
Probleem is waarschijnlijk dat je IDE controller driver niet goed werkt.

de betaler vervuilt

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

FreakNL

Well do ya punk?

Je moet je hdd downgraden naar udma33

is een progje voor op www.maxtor.com

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Op dinsdag 27 november 2001 00:08 schreef Klauwhamers het volgende:
Ik heb op de hcc dagen onder andere de volgende hardware gekocht.

Asus A7V266-E Raid
AMDXP 1700+

ik had na een hele lijst hardware helaas geen geld meer voor een harde schijf.. ik had nog een "oude" Maxtor 20 Gb UDMA66 liggen.

Deze schijf heb ik aangesloten, na een paar lastige problemen met het formatteren (disk was unpartitioned or damaged volgens de setup) heb ik eindelijk win2k erop geinstalleerd gekregen. Ik had in een andere pc al Fat32 en NTFS geprobeerd. En de schijf doet al een aantal jaar trouwe dienst en is niet damaged.

Ik gebruik nog GEEN raid. De hd hangt aan primary IDE onboard en de cdrom aan de secondary IDE.

Ik kreeg na de setup plotseling de boodschap INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE op zoŽn mooi blauw scherm met witte letters. Dit gebeurt elke keer als ik win2k installeer nu.

Na een paar keer resetten start windows opeens weer wel op! JEEEE.. ik heb hier op GOT nog effe andere topics gelezen die hier over gaan maar ik zie nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. (drivers werken toch, alleen daarna weer af en toe niet). Nu na het installeren van SP2 werkt het HELEMAAL niet meer.

Ik ben ten einde raad!!!! Weet niet meer wat ik moet doen! Ja ok, nieuwe harde schijf kopen.

Heb je heel toevallig een Maxtor 20Gb 5400rpm ??? zoja, dan is dat een probleem dat al diverse keren op dit forum is besproken, Ik heb er zelf ook last van met Win 2000, terwijl XP weer nergens last van heeft.

Volgens M$ was alles opgelost in SP2, maar ok dit heeft niet geholpen bij mijzelf.....

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op dinsdag 27 november 2001 00:08 schreef Klauwhamers het volgende:
FOTO'S!!! :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1