Op woensdag 28 november 2001 00:44 schreef Driez het volgende:
Bas op 0 treb op 0.
Als ik ze nog dichter tegen de muur ga plaatsen gaan ze wel bonken maar mis je het detail is niet echt een oplossing..
Loudness knoppie heb ik nie

Hehe, das bij mij net andersom. Ik heb geen spikes, meer bass = beter voor mij. Bij zulke kwaliteit (brak, Jamo F120,- per speaker bookshelf) heb je tenminste nog een beetje geluid door de bass. Ik zet ze tegen de muur aan, en ik merk geen verschil met als ik ze er 50cm vandaan zet. Echter als ik ZELF tegen de muur ga zitten merk ik wel beduidend verschil is subbass. En ik heb treble en bass altijd op +3dB staan. En loudness soms aan soms uit (bonk muziek = aan, metal = uit). Bij bonk muziek krik ik de bass altijd vet op, bij metal niet. Want dan gaat het echt vies klinken.
Bij goeie versterkers (heb ik gemerkt) kun je je bass knopje voluit opendraaien, en dan heb je +1dB hardere tonen rond de 80Hz ofzo, merk je nix van

Ik heb zo'n oude degelijke (vind ik), alleen dat is dus nog zo'n (19" bakje) waar 30 knopjes en bellen (figuurlijk) op zitten. En lijkt wel of alles duurder worden, mijn ouders hebben in onze kamer 2 speakers staan van elk F499,-. Ik vind ze kwalitatief nog beter dan gemiddelde speaker van een rug. (heel subjectief, maar kwantitatief presteren ze ook een stuk beter, en het zijn gene PA of PA wannabe speakers).
Zegt de echte audiofiel trouwens: luidsprekerbox, speaker, box of?
dan kan je juist extra "echt" laag krijgen
He! dat komt mij bekend voor, als ik dichtbij de muur zit en ik krik de bass klinkt op. Dan doet het (bij die superbass quake3 muziek) soms gewoon pijn aan mijn oren van de subbass. En dat met 2 Jamo scheetjes met 5.25" drivertje.
Echter dit effect is veel prominenter bij mijn 2 stereo boxjes dan bij mijn downfiring subwoofer.
waar de plaatsing het beste is, is ook niet echt veel laag te bekennen
INDERDAAAAAAAAAD! Soms ben ik het niet zo met Jag eens, maar soms haalt hij de woorden uit mijn mond

40 Hz (klonk wel vet )
Piek in het sublaag is gewoon vet, ik heb met een (30 bands software-) equalizer (rteq), de 60Hz tonen opgekrikt, bereik van +10Hz en -10Hz (x aantal dB's per octaaf ofzo). Heb die nu altijd aanstaan. (ik draai altijd vrij zacht muziek, dus mijn speakers kunnen het wel hebben).