ccfl - hoelang mag het branden?

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
hello,

CCFL's hoelang mogen zij blijven branden? Kan het kwaad om een ccfl dagenlang te laten branden?

Wat is de levensduur van zo'n lampje?

thanx

ps: heb search gedaan.. had niet veel concrete antwoorden gevonden. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

geen idee hoeveel branduren ze hebben, maar die van mij doet het al een jaartje ofzo. Pc staat denk ik gemiddeld toch wel een 17 uur per dag aan.
Dus laat maar branden zou ik zeggen ;)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 00:05 schreef Tiga het volgende:
geen idee hoeveel branduren ze hebben, maar die van mij doet het al een jaartje ofzo. Pc staat denk ik gemiddeld toch wel een 17 uur per dag aan.
Dus laat maar branden zou ik zeggen ;)
hehe. cool..

Maar die convertors.. Zijn 800 a 1000 volt niet?
Zijn die dingen niet supergevaarlijk? Waar bevestig je die dan?

Zijn er goede CCFL guides ?

thanx

Verwijderd

ik heb die van mij gewoon met een stukkie dubbelzijdige tape aan de zijkant van me voeding geplakt. Die dingen worden amper warm..dus denk dat dat voltage wel mee zal vallen. Je moet alleen je tong er niet opleggen *D

• GTTC
  • Laatst online: 12-06 07:55
Voltages mee vallen? d8 het ff van niet, was laatst bij de regenboog ( www.regenboog.nl ) en daar hadden ze een ccfl voor me aangezet en toenz eiden ze me dat ik de starter ergens in moest douwen omdat anders kortsluiting kon onstaan, maar ik moest weer zo nodig die starter ff aanraken terwijl de ccfl aanstond TSSJINK!!!!!!! kreeg ik me ff een oplawaai samen met wat vonkjes , heb er een kleine brandvlek op me vinger aan overgehouden... die gast vand e regenboog zei dat er een piek van ongeveer 1000Volt op stond LOL hoefde gelukking niet een nieuwe starter te betalen...

maar ik heb hier thuis 4ccfl's die continu aanstaan als de pc aan staat, en die staat iedere dag 10 uur aan ofzo en dat nu al een half jaar en ze doen het nog steeds even goed

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Voltage is vrij hoog :) Ik kan namelijk tussen de contactpuntjes op mijn 'convertergeval' en mijn vinger vonkjes trekken :) (Nadeel = Je krijgt zwarte 'brand'-vlekken op je vingers Nadeel2 = mijn compu loopt vast (beeld Fr:(:(zD )
Ik ben ook wel benieuwd naar de leversduur aangezien mijn CCFL's (2stuks) 24/7 branden

Verwijderd

mijn CCFL van 30cm staat altijd aan(18uur/dag 7dagen/week) en al n half jaar, werkt nog goed

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
thanx dudes voor info.

Maar zijn er ook verschillen in kwaliteit? Zijn er eigenlijk verschillende merken?

En die converter? Waar moet je die insteken? Ik heb die eens in een soort condoom/ballon achtig iets zien steken. Klopt dit?

En die dingen aan een uitzetten terwijl je pc aanstaat gaat ook zeker? Met zo'n baybus ? sorry ben wannebe-modder :)

Cya

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

random

Lost his marbles

Je kan de converter heel mooi wegwerken in een leeg pakje Camel cigaretten (bovenkant eraf knippen), moet je er alleen even wat zwarte tape (of iets dergelijks) omheen draaien om het kleine doosje mooi af te werken.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

[off]
hehe waarom nou weer een pakje Camel? :) Volgens my werkt een pakje Javaanse Jongens beter :?
[/off]

anywayz, hier ook eigenlijk altijd aan, no probs. En is dat ingekapselde elementje (van mij is van stuut/bruin) een condensatortje met een heeeele hoge capaciteit ofzo?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Zo is het bij mij converter vast geamaakt met dubbelzijdig tape

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EDTDDTMPHHE

Dit is het eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERMSHSDPHHE

Verwijderd

Dit is me andere kast ccfl lichtjes moet ik nog plaatsen

[topic=332137/1/25]

Verwijderd

zucht wanneer leert iedereen het nou eens

het aantal voltages is niet persee gevaarlijk

je mag gerust 1000000000 volt op me zetten als het ampere maar niet zo hoog is..........

het gaat om de combi tussen die 2
Pagina: 1