[XP] Standbyfunctie geeft network troubles

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
oke dit moest ff geshared worden met mijn mede tweakers :P

ik was rond een uur of 9 aan het GoTten toen me inviel dat er ook nog zoiets bestaat als huiswerk, dus ik ram op de standby knop op mn toetsenbord pc gaat standby, ik leren.
na een half uur had ik alweer genoeg van de boeken en ik stoot tegen de muis maar er gebeurt niks???? wat bleek de computer wilde niet meer uit de standby stand.....WTF dan maar resetten, toen ging het dus mis, allerlei errors allemaal te maken met dat er iets loos was met mijn internet verbinding.....er is een kabel niet goed ingeplugt was de melding, ik de pluggen nagaan, ff eruit weer erin, alles perfect.....geen succes, lampje van netwerkkaart knipperde ook niet meer,

ik dacht oke er is dus iets kapot, maar wat??? om hier achter te komen heb ik mn pc ff verhuisd naar de kamer van mijn broer en hem zn internet ff ingeplugd bij mij.....(we hebben internet verdeeld via hub) en ja alles werkte weer perfect........dus alles maar weer terugslepen en van plan morgen nieuwe kabel te kopen, ik sluit alles weer aan en ik heb zelf weer gewoon internet :? :? :? :? :? kijk zoiets is dus echt iets voor pc's, niets van te snappen....

rest mij 1 vraagje: was dit het begin van het einde c.q. was dit een teken dat er iets in mijn verbinding aan het verotten is???? netwerkkaart of kabel of hub??????

PIII 800@804 Mhz

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 15:23

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik heb dit ook met XP en ook heel vaak gehad met Win98SE,
Met de standaard pc die m'n pa heeft/had heb ik dat probleem nooit gezien. Ik ben er altijd vanuit gegaan, en ga er nog vanuit, dat dit met een overkill aan hardewaren te maken heeft.

Ik zet hem dus ook nooit op standbij, hooguit hibernaten ...

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

He ja,

Dit komt waarschijnlijk door de bios.check ff of de spaar stand ingeschakelt is en probeer het opnieuw.Als die niet werkt, dan de hardeschijven een spaarstand uitschakelen,komt dan waarschijnlijk dan de schijf koppen vast zitten en dus niks willen lezen.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, behalve je probleem was ook je topictitel bijzonder vaag :+
Die heb ik dus wat bijgeschaafd ;)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
oke ff voor de duidelijkheid: ik zet mn pc bijna iedere dag standby, normaal werkt dit perfect, alleen vandaag ging het dus mis :?

nu durf ik m niet echt meer op standby te zetten :{

PIII 800@804 Mhz